
Sesong 2024 fortsetter
Re: Sesong 2024 fortsetter
Vedsamleren … Fast tidspunkt hvert år som er første helga etter vinterdagen, som er 14. okt. Men, sted … hvor er det? Fjorda hvor er det 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Sesong 2024 fortsetter
Langs veien her.dypen skrev: 10 okt 2024, 23:08 Vedsamleren … Fast tidspunkt hvert år som er første helga etter vinterdagen, som er 14. okt. Men, sted … hvor er det? Fjorda hvor er det![]()

https://maps.app.goo.gl/PQXaecFUXtH11twx5
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Sesong 2024 fortsetter
Takker 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sesong 2024 fortsetter
Som noen her inne har registrert var jeg ute på handletur i dag.
Og det betyr at sesong '24 ikke er over
.
Er visst spådd bra vær de kommende dagene også.
Og med nytt batteri i 1290'en er det bare å tute og kjøre
!
Fra dagens tur:
Så må det nevnes igjen: fy flate for en sykkel denne 1290'en er!
Går som et uvær og kjappgiringen fungerer bedre enn noen gang. Fantastisk!
Og null oljeforbruk forsatt etter 85500 km.
Også må jeg bare får nevne at jeg fortsatt er skikkelig bitt av MC-basillen og gleder meg allerede stort til neste sesong.
Motorsykkelkjøring gir meg altså stadig veldig mye og jeg håper og tror at det vil gjøre det fortsatt i mange år!
Og det betyr at sesong '24 ikke er over

Er visst spådd bra vær de kommende dagene også.
Og med nytt batteri i 1290'en er det bare å tute og kjøre

Fra dagens tur:
Så må det nevnes igjen: fy flate for en sykkel denne 1290'en er!
Går som et uvær og kjappgiringen fungerer bedre enn noen gang. Fantastisk!
Og null oljeforbruk forsatt etter 85500 km.
Også må jeg bare får nevne at jeg fortsatt er skikkelig bitt av MC-basillen og gleder meg allerede stort til neste sesong.
Motorsykkelkjøring gir meg altså stadig veldig mye og jeg håper og tror at det vil gjøre det fortsatt i mange år!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Sesong 2024 fortsetter
Bare se opp for mørke partier AJ, vi vil ikke ha dæ i grøfta.
Flott bike!
Flott bike!
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
Re: Sesong 2024 fortsetter
Helt klart en fin sykkel, i tillegg ikke nedlastet med masse vesker når det ikke er nødvendig
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sesong 2024 fortsetter
Å jada!GSXR-Erling skrev: 16 okt 2024, 20:04 Bare se opp for mørke partier AJ, vi vil ikke ha dæ i grøfta.
Flott bike!
Legger ikke ut på tur før langt på dag om gradestokken viser kuldegrader på morran.
Men så er det fortsatt slik at sommeren er i bakken fortsatt i motsetning til våren hvor jo vinteren er i bakken.
Så tryggere å kjøre om høsten enn om våren, selv om vinteren ikke er langt unna. Dessverre...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sesong 2024 fortsetter
Veldig fornøyd med denne, jaToalmar skrev: 16 okt 2024, 20:11 Helt klart en fin sykkel, i tillegg ikke nedlastet med masse vesker når det ikke er nødvendig

Ellers hadde jeg jo kvittet meg med den forlengst

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Sesong 2024 fortsetter
Du blir ikke lei en KTM 1290 Super Adventure uansett om det er T, S eller R. Ser vi på 950, 990, 1050, 1090, 1190 og 1290 er alle fantastiske i mine øyne selv om noen har hatt problemer som eksempel på 1190 hvor det var lekkasje ved luftfilteret som førte til at den trekte sand inn i motoren med følgeskader. Det er mange som har kjørt langt med KTM uten mye problemer, @AJ er ett godt bevis på det 
Eneste grunn for å bytte ut en 1290 må være lysten til å prøve andre sykler

Eneste grunn for å bytte ut en 1290 må være lysten til å prøve andre sykler

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Sesong 2024 fortsetter
Eller bytte til nyere av samme type.dypen skrev: 16 okt 2024, 21:29 Eneste grunn for å bytte ut en 1290 må være lysten til å prøve andre sykler![]()

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sesong 2024 fortsetter
Blir dog neppe en tredje 1290.
Ikke fordi jeg ikke har lyst, men pga. størrelsen. Mye å håndtere etter hvert som man blir eldre...

Så min neste sykkel blir mindre og lettere.
Egentlig holder det fint med en Moto Guzzi V7 850 Special


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Sesong 2024 fortsetter
Hvis vi skal være ærlige gjelder vel det for de fleste av oss vil jeg tro

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Sesong 2024 fortsetter
MT10SP AJ, fiiin multipurpose, med den gode "kompaktfølelsen".
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sesong 2024 fortsetter
Helt sikkert en fin sykkel med topp Yamahakvalitet og ikke minst kjøreegenskaper.GSXR-Erling skrev: 17 okt 2024, 15:46 MT10SP AJ, fiiin multipurpose, med den gode "kompaktfølelsen".
Men...


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Sesong 2024 fortsetter
Hva? 
Det var ihvertfall et ærlig svar.
Ja, kjøreegenskapene er digg!
Minus? Ja, bremsene har ikke den skarpe følelsen som banebikene jeg har hatt med Brembopumpe.
Har prøvd andre sykler hvor de har konvertert til Brembo kalippere, men samme.. så pumpa har fort mest å si.
Det var ihvertfall et ærlig svar.
Ja, kjøreegenskapene er digg!
Minus? Ja, bremsene har ikke den skarpe følelsen som banebikene jeg har hatt med Brembopumpe.
Har prøvd andre sykler hvor de har konvertert til Brembo kalippere, men samme.. så pumpa har fort mest å si.
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.