Får det til, men trenger hjelp ab poden

Får det til, men trenger hjelp ab poden
Forsøker få opp video imorgen, men ihvertfall bilder av den fra benk kjøringenGSXR-Erling skrev: 26 okt 2024, 12:58 Liker ikke bråkepotter, liker Litt mer lyd en astmatisk orginal.
Feks, en V8 bensin skal være dempet,.men man skal kunne høre potensialet..det er Heftig, om den er heftig da. Høyest mulig, er bare tull og tøv
Det med el vs fossil vil vel uansett bli en massiv diskusjon fremover vil jeg annta, noe som jo er gøy. Men de fleste vil nok forstå at elbiler vil vinne på prestanda og da vil petrol heads dra frem lyd som det viktigste. Dem om detGSXR-Erling skrev: 26 okt 2024, 12:58 Liker ikke bråkepotter, liker Litt mer lyd en astmatisk orginal.
Feks, en V8 bensin skal være dempet,.men man skal kunne høre potensialet..det er Heftig, om den er heftig da. Høyest mulig, er bare tull og tøv
Bjerknez har 1-fasanlegg.DAE skrev: 27 okt 2024, 13:47 Einaste måten å koble den feil på er å koble feil jord og fase, då vil jordfeilbryter koble ut, har dei kobla inn alle tre faser? I såfall kan dei koble vekk L3, har ikkje bruk for den i 230 anlegg.
Så spørs det ka sikringen er satt til i laderen.
Det som er feil, er at jeg ikke får ladet bilen med intill 6.9kw. Den starter på 5.8kw og ender på 6kw. Blank. Alle bilene jeg har testet skal klare 22kw. AC lading. Jada, litt tap her og der er greit, men ikke 1000kw?FredrikE24 skrev: 27 okt 2024, 13:47 Ladekabler har ingenting å si i utgangspunktet(innen rimelighetens grenser..) med mindre du overbelaster som følge av for lav strømføringsevne(varmgang).
Det er ombord-laderen i bilen som kommuniserer til boksen hva den har lyst på. Så må du tillegg regne med noe tap i selve ombord-laderen. Det er forskjell på AC-lading og DC-lading.
Hva er det du føler er feil her? Forstår ikke helt hva du mener. Når jeg regner ut antall kW med 227V, 1-fasanlegg, 30A og en dæsj faseforskyvning så kommer jeg frem til omtrent 6,5-6,7kW. Så kan du regne med at du har litt tap i ombord-laderen i bilen.
Du har tidligere sagt at du ikke trenger lynlading hjemme osv. Men det viser seg jo at du ønsker å tyne ut all tilgjengelig kapasitet allikevel?![]()
Jeg har 1 fas anlegg og kursen til laderen er 32A. Laderen er satt til maks 30A av elektriker. Han har dog koblet til en 3-fas kabel til ladeboksen. (4x6mm2). Hvordan disse faktisk er koblet inne i laderen vet jeg dog ikke. Kan det være noe feil der som gir symptomene jeg nevner?DAE skrev: 27 okt 2024, 13:47 Einaste måten å koble den feil på er å koble feil jord og fase, då vil jordfeilbryter koble ut, har dei kobla inn alle tre faser? I såfall kan dei koble vekk L3, har ikkje bruk for den i 230 anlegg.
Så spørs det ka sikringen er satt til i laderen.
Ja, men den burde ikke ha noe problem med å ta til seg 6.9kw (eller deromkring) lading. Dette gjelder ikke bare en elbil men tre forskjellige. Merk også at jeg skrev at den heller ikke klarer 3.6kw (16A) på madammens sin UP. (16A er maks på UP'en). Når jeg setter den til 16A så lader den kun med 2.9-3kw. Så det er noe galt ett eller annet sted, å det er ikke bare jeg som mener det. :)
Med all mulig respekt, er det noen mulighet for at du kan fjerne eller forminske bildet i signaturen din? Ikke noengalt med verken sykkel eller annet, men det bildet tar enormt med plass på skjermen og er irriterende :)