Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 17 okt 2024, 22:55 Tenk hvis vi alle hadde ringt på annonsen og tilbudt en GS/GSA i bytte? Det skulle virkelig tatt seg ut!
Ja, særlig når man ikke engang har en GSA. Det skulle virkelig tatt seg ut :lol

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av GSXR-Erling »

AJ skrev: 12 aug 2024, 20:40
Tore L skrev: 12 aug 2024, 20:33 Ja, nå har jeg hørt det også - og det skulle tatt seg ut hvis alle skulle kjøre Guzzi, spagetti moped :crazy:
Og det skulle tatt seg ut om alle kom kjørende med BSA 650 Gold Star sykler :eh .
Det skulle virkelig tatt seg ut :O !
:D
:crazy: :knegg

Eller BMW R1250/1300GS/A... ;e

😁
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 647
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
Bosted: Trondheim

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av MGR1 »

Domino skrev: 17 okt 2024, 22:55 Tenk hvis vi alle hadde ringt på annonsen og tilbudt en GS/GSA i bytte? Det skulle virkelig tatt seg ut!
Jeg tar gjerne imot en GSA ;). Hadde akkurat en slik 1983 modell. En herlig bil :-).

Bilde

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av GSXR-Erling »

Ei ille greie/tatt seg ut greie, er å være på tur, kanskje i Østerrike, feks, også miste ens eneste betalingskort 😆slitsomt
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av Bjerknez »

MGR1 skrev: 18 okt 2024, 11:21
Domino skrev: 17 okt 2024, 22:55 Tenk hvis vi alle hadde ringt på annonsen og tilbudt en GS/GSA i bytte? Det skulle virkelig tatt seg ut!
Jeg tar gjerne imot en GSA ;). Hadde akkurat en slik 1983 modell. En herlig bil :-).

Bilde
Et godt eksempel på at bildesign har fått seg en real hopp i riktig retning de siste årene. Tenk om alle bilene skulle sett sånn ut. Det skulle virkelig tatt seg ut.

Online
DAE
Innlegg: 336
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av DAE »

Tesla overtok formene når dei lagde model Y

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av dypen »

Tilbake på -80 tallet hadde jeg en Citroën GSA blå en kort periode, det komiske er at den står fortsatt registrert på meg i vegvesen.no Forsøkte å bli kvitt den men siden den ikke er innlevert til hogging eller noen har godkjent / levert salgsmelding er den fortsatt min :scratch
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39726
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av AJ »

MGR1 skrev: 18 okt 2024, 11:21 Jeg tar gjerne imot en GSA ;). Hadde akkurat en slik 1983 modell. En herlig bil :-).

Bilde
Prøvekjørte en slik på slutten av syttitallet, eller var det tidlig på åttitalwet :scratch . Husker ikke nøyaktig...
Men det jeg husker var den artige ( :crazy: ) motorlyden fra den luftkjølte boxermotoren :knegg .
Nesten litt avhengighetsskapende, selv etter kun et par mils kjøring.
Ellers var bilen behagelig å kjøre. Utseendet var vel heller ikke så verst.

Hadde jeg hatt en slik i dag uten rust i de bake skjermbuene, som som alle ble angrepet av etter hvert, og uten mekaniske og tekniske feil og mangler, ville jeg absolutt ikke kvittet med den.
Det skulle virkelig tatt seg ut med tanke på en sjeldenhet som denne GSA'en!

Men nå om dagen er det vel kun en håndfull Citröen entusiaster som har en slik til bruk kun om sommeren i finvær...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av mekkern »

I diskusjonen rundt EL kontra forbrenningsmotorer så er det litt artig å få et innspill om en hadde villet kjøre en slik:
https://fb.watch/vBIKkudSW3/
eller heller ville kjørt en slik:
https://www.youtube.com/watch?v=onPaceYswN4

Selvfølgelig er det effektforskjeller og slikt-men kjøreopplevelsen er jo fullstendig forskjellig.
så kan en jo mene noe om fremtid og fortid -miljø/støy og slike ting.
Men det endrer jo ikke hva en sitter i med av "kjørefølelse" og når kommer vi til følelsen av et "dataspill" der vi mister enhver "kontakt med underlaget"? :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av Bjerknez »

En bil som nærmest er lydløs og går mye bedre mot en treigere bil som bråker som et uvær?

Da hadde jeg lett gått for el-versjonen. Noe annet skulle virkelig bare tatt seg ut :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av Bjerknez »

Neida... i den settingen hvor retro og gamle biler er en del av greia så hadde jeg valgt den med motor, men kun hvis ALLE kjørte med motor. Men til daglig bruk i trafikken ville jeg ikke valgt en fossilt drevet bil om jeg hadde fått den gratis.

Den bråker mer, det er mer vibrasjoner, treig girkasse, større vedlikeholdskostnader, fler bevegelige deler, dyrere i drift etc. fossilt drevne biler taper på absolutt alle områder untatt rekkevidde melleom hver tanking. Dog mener jeg den rekkevidden er langt større enn man faktisk trenger. Til vanlig bruk kan man fylle opp tanken og kjøre i to uker. Med elbil må man kanskje korte ned til 1 eller 1.5 uker samt bruke 1 time på og lade kontra 5 minutter på og fyle tanken.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av mekkern »

Nå var ikke greia transport a-b...
Der slår mye annet å sitte bak et ratt i timesvis på norske veier...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 02 nov 2024, 12:55 Nå var ikke greia transport a-b...
Der slår mye annet å sitte bak et ratt i timesvis på norske veier...
Skjønner det. Men man skaper en setting her som favoriserer det ene fremfor det andre. Skal man kjøre et løp på en bane med eldre racerbiler med fossile motorer så er det jo foretrukket med en fossil motor.

Personlig ville jeg nok hatt stor glede i å kjøre den elektriske i videoen over. Men jeg tror nok de fleste ville valgt en med fossil motor i det tillfellet. Det er helt greit det og fullt forståelig. Det er ikke engang rettferdig og blande sammen fossile og elektrisk drevne biler når det gjelder konkurranser, den ene eller andre veien.

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av GSXR-Erling »

Selvfølgelig, med fossil motor og golyd! ( Kalles ikke bråk).
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ja, det skulle virkelig tatt seg ut!

Legg inn av Bjerknez »

GSXR-Erling skrev: 02 nov 2024, 15:15 Selvfølgelig, med fossil motor og golyd! ( Kalles ikke bråk).
Jeg ser for meg den gangen T-forden rullet av samlebåndet og mange mente fortsatt at hesten var mye bedre. :lol
Jeg drar litt de samme parallene. Mange foretrekker fortsatt hest, men det er som regel småjenter og enkelte konkurranseridere med høy lillefinger :lol

Fra spøk til side. I situasjonen over hadde jeg valgt den fossile bilen hvis ikke den elektriske hadde vært der. Artigere og konkurrere med liksesinnede.

Nå kommer vel elektrisk vs fossilt til å bli et hett tema i mange fora i lang tid fremover. Det er jo bare gøy, men det eneste som er sikkert er fossile biler vertfall i den moderne delen av verden og spesielt i Norge vil dø ut rimelig kjapt. Det blir ikke engang solgt fossile biler om ikke lenge.

Så må gjerne enkelte bite seg fast i den fossile verden, men etter å ha kjørt en skikkelig el-bil (samt bestillt en) så var det nesten som å gå tilbake i tid å kjøre en fossil bil igjen.

Svar