Salg av mc og bil

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Salg av mc og bil

Legg inn av Gammelsmurfen »

Audi Mannen skrev: 15 nov 2024, 14:36
dypen skrev: 15 nov 2024, 13:55 Er det noen gode eksempler på el-biler som holder seg godt prismessig i bruktmarkedet …
Det må vel kanskje være E-Golf da? Synes de har stoppet opp på turen ned. Men nå er de på en pris som gjør at en mengde vil kjøpe som en liten kjekk bil nr.2 og etterspørselen går kanskje opp og prisen holder seg greit? Kunne faktisk tenkt meg en selv når jeg tenker meg om.
De fleste andre av nyere og dyrere har jo snart kommet på kampanjepris med 150K i avslag fra du signerer til du får den ut porten. Har jo blitt helt kokko.
Skal bli morro å se hvor mange som må bite i det sure eplet og ta et vannvittig tap når alle "kina" merkene ikke kan repareres lengre fordi de var en døgnflue og modellen er utfaset etter 6 mnd. eller de har avsluttet forhandlerne i landet. Skummelt det derre for kjøperne. Se bare på hva som skjedde med Fisker.
E-Golf funker, men rekkevidden på de er helt ræva også i forhold til oppgitt fra fabrikk.
Alle jeg kjenner som har hatt eller har E-Golf klager på rekkevidden, spesielt når det er kjølig.
Normalt å få en ganske stor reduksjon på vinteren, men E-Golf er beryktet for det.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Mange fornøyde Nissan LEAF kunder har jeg fått med meg.
Så kanskje dette er bruktelbilen det er verd å satse på?

Ikke for egen del, siden jeg kommer til å kjøre min Hyundai Elantra med heseblesende 90 HK i min st to år til :crazy: .

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Leaf har ikke CCS-lading som jeg kjenner til.
Så den når ikke helt opp i konkurranse med andre varianter hvertfall. Spesielt om man skal kjøre et stykke i slengen.

Jeg sitter pent på gjerdet og observerer. Det som er litt interessant er at mange bytter bil for å ta stort verditap som de skulle være utdaterte telefoner slik det var typ 20 år tilbake. Vi skal nok se flere tekniske nyvinninger på den fronten om utviklingen går den veien.

ErikW
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo

Legg inn av ErikW »

Nå har vi hatt ny BMW i3 i 3 år og solgte den til oppkjøper etter 3 år og 10.700 km. Tapte lite på den.
Så ble det ny KIA Soul til fruen som vi hadde i 3 år og også ble solgt til en lokal oppkjøper og tapte minimalt på den.
Så ble det en endring nå pga. jeg slutter i jobb og firmabil, så da ble valget enBMW i3 Sport til fruen. Prutbar 30 bil lapper på den, så ble et kanon bra kjøp.
Den BMW i3 n elsker vi. ( om det går Ann å si om en el bil. )
Lader kun på egen lager i garasjen, så de er jo jævli billi drift da

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Tiden hvor du bestilte ny el-bil som du ventet på i mange måneder, ja noen over ett år. Den tiden er over og det samme med gode brukt priser ved salg, her blir teknologi og spec fort utdatert noe som vises på bruktpriser spesielt på premium biler. Mange frustrerte sjeler på FB som etter tre år med innbyttepris på godt under 300k for bil de betalt nærmere 800k for.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Norsense
Motorsykkelen din: For tiden uten.

Legg inn av Norsense »

Jeg vil tro at om Trump får det som han vil og innfører tollbarrierer for Kina-biler, vil det øke faren for at flere merker går konkurs. Risikovilligheten til nordmenn er tilsynelatende ekstremt høy, når man kjøper helt nye merker i millionklassen.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 15 nov 2024, 13:55 Er det noen gode eksempler på el-biler som holder seg godt prismessig i bruktmarkedet …
Akkurat nå med den kampanjen BMW har på verfall sine i4 M50 modeller vil jeg si du gjør et godt kjøp. Bare sjekk priser på finn. En splitter ny BMW i4 M50 koster like mye som den samme bilen som er to år eldre, da BMW for en stund siden strupet prisene ganske heftig på disse.

Ellers, så vil vel si at Tesla generelt sett er mye bil for pengene. Man får tross alt en long range utgave av Model 3 til 360ish tusen som ruller 70 mil på papiret. Men verditapet vet jeg ikke så mye om.

Nissan Leaf er nevnt i tråden. Det er kanskje den siste jeg ville valgt av alle nye elbiler i dag. Mye grunnet ladekontakten som FredrikE24 nevner som er mindre utbredt og trolig blir faset ut. Altså hvis det stemmer. Jeg synes også Nissan Leaf ligger laaaaangt bak andre merker som jeg synes er langt mer spennende.

Hyundai ioniq 5 er faktisk en meget kompetent bil med seter som selv slår BMW ned i støvlene. Ja, jeg har sittet i dem. Ioniq5 har også et baksete som kan justeres i lengderetningen for å få bedre plass til beina. Den kan også fåes med elektroniske sidespeil.

Volvo EX30 er også en fint priset bil, men mitt inntrykk er at verditapet på disse er høy. Men det er ikke en Volvo slik mange kjenner en Volvo. Minner mye om Tesla når det kommer til interiøret. Etter å ha kjørt BMW i4 M50 er jeg ikke veldig begeistret for en påklistret ipad i midten på dashbordet som eneste måte og komunisere med bilen på.

Ellers har jo VW fornuftige og kanskje litt trauste biler. Men id4 kan fåes med adaptivt understell rund baut.

Brukeravatar
GSXR-Erling
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Legg inn av GSXR-Erling »

Rene elbilforumet dette 😆
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

model x er ikke helt i topp.....
600000+ på 5 år? tjaaa
https://www.finn.no/mobility/item/380510506
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar