Når jeg sitter her og kiker litt så innser jeg at jeg kom meg aldri så langt som å skrive noe om fjorårets siste sykkeltur!

Trolig en bivirkning av et år med alt for mye å gjøre og alt for lite tid til å få det gjort...
Men bedre sent enn aldrig, så da får vi ta det nå!
Når jeg blar litt i bilder og apper og sånt så ser jeg at den siste skikkelige turen (å kjøre sykkelen til vinterlagring telles ikke(!) ) var på onsdag den 23. oktober og dekket 221km på ca tre timer og tre kvarter.
Screenshot_20250113_160208_Riser.jpg
Første delen av turen er vel det strekket jeg har kjørt mest: hjemmefra til Tæruddalen, og så gammelveien opp Nitedalen nesten til Hakadal, så noen meter på Rv4 før ut på sideveier på østsiden av Harestuvatnet opp til Harestua og så videre på småveier til Grua og videre ut i periferien nesten til Gjørud og en liten sving innom Hadeland Glassverk.
20241023_135239.jpg
Fra glassverket kjørte jeg videre opp på østsiden av Randsfjorden nesten til Grymyr før jeg innså at jeg ikke helt hadde tid til å kjøre hele veien rundt. Tok av retning østover på assorterte småveier da jeg plutselig fikk lyst til å ta en siste tur via Hurdal før dagen var omme. Gikk forsåvidt stort sett greit det, til og med noen km på grusveier, men måtte stoppe innom en parkeringsplass for å sjekke GPS´en, og da klarte jeg å legge sykkelen på siden for første gang.....
Ren skjær dumskap egentlig. Grusunderlag og rettet ikke sykkelen helt opp før jeg stoppet. Låste forhjulet i ca 3 km/h, det skled ut til høyre og jeg var litt for sen med bena i bakken til å holde sykkelen oppe (uten å risikere slite noe i stykker i ei skulder eller noe sånt..). Gikk egentlig ganske udramatisk for seg og største skaden var på stoltheta. Heldigvis så ingen meg.

På den andre siden så var det heller ingen til å hjelpe med å stable sykkelen på bena igjen, så det måtte jeg klare på egen hånd. Det gikk heldigvis overraskende greit!
Resten av turen gikk på mest mulig småveier inn til Hurdal på vestsiden av vannet og ut igjen på østsiden. Som alltid en nydelig plass å kjøre Bonneville på!
Litt assorterte bilder:
20241023_150158.jpg
20241023_150145.jpg
20241023_150500.jpg
20241023_135225.jpg
20241023_135227.jpg
37 km på telleren når jeg hentet den tilsier 2152km tilbakelagt siden jeg hentet sykkelen hos forhandlereren!
20241023_163704.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.