Nå sitter jeg i godstolen og slapper av etter en fin kjørehelg. I går tok jeg en liten runde over til Sverige med Voyageren. Rusla rolig rv 120 til Elvestad, fortsatte på E18 til Ørje. Der blei det boller og kaffe på Statoilen. Plutselig begynte det å tordne og regne, så da var det kjapt på med kjøreutstyret og full gass nedover rv 21 mot Halden. Kjørte ikke helt til Halden, men svingte av mot Nössemark. Valgte å kjøre den fine veien ned til ED, og svinge oppover mot Bengtsfors og Årjäng. Der kom jeg ut på E18 igjen. Etter noen minutter så jeg en mc og to skinnkledte stå i veikanten. Stoppet selvfølgelig for å høre om alt var bra. Det var det forsåvidt, men det manglet bensin. Løsningen på problemet blei at jeg snudde Voyageren og tok med meg den andre mc-føreren tilbake til bensinstasjonen i Årjäng slik at han kunne få henta bensin. Kjørte han så tilbake igjen til sykkelen. Så den saken løste seg veldig greit.
Etter denne hendelsen fortsatte jeg forbi Töcksfors og videre til Ørje. Derfra tok jeg rv 21 over Rømskog og Setskog, og videre til Bjørkelangen. Så bar det straka vegen ned til Fetsund, videre til Lillestrøm, og tilslutt hjem i garasjen i Lørenskog. Fin tur på noen-og-førti mil.
I dag var det fortsatt fint vær, så da måtte Voyageren ut på tur igjen. Alternativet til tur var å skru på Tea. Hun trenger en skikkelig gjennomgang av forskjellige ting nå. Rens av kjede, festing av sal, trenger ny eksospotte, rengjøring og smøring av opplagring for bakfjær og svingarm, ventiljustering, nye tennplugger etc etc etc...
Men skruingen blei utsatt. Bedre å benytte fridagene til kjøring. Så jeg satte kursen oppover E6 til Skedsmokorset. Der svingte jeg over på rv 120 og freste opp til Nannestad, og videre langs Hurdalssjøen til Hurdal. Så blei det rv 180 over toppen og ned til rv 33 ved Minnesund. Derfra fulgte jeg rv 33 til Skreia og videre til Lena. Så blei det en eller annen rv til Reinsvoll. Kom ut på rv 4 og fulgte den til jeg kunne ta av på rv 33 mot Dokka. Fin vei, bortsett fra et veiarbeidsområde med dårlig veidekke. Fra Dokka kjørte jeg ned mot Jevnaker via Bjoneroa. Fra Jevnaker tok jeg veien over til Roa. Fra Roa blei det "over skauen" til Maura, og rv 120 ned til Skedsmokorset igjen.
Det blir dessverre litt lite bilder på turene nå. Men det får jeg ikke gjort så mye med. Får se om jeg ikke får kjøpt meg et enkelt stativ til kameraet, for det blir liksom litt bedre med bilder til referatene.