Trump, krig og forhandlinger...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Trump, krig og forhandlinger...

Legg inn av Bjerknez »

MGR1 skrev: 19 feb 2025, 12:07
Bjerknez skrev: 19 feb 2025, 11:24 Joda, jeg forstår alt det der.

Men mens vi diskuterer oss frem til hva som er sant, så foregår det en krig hvor det dør masse mennesker hver dag. Det er fakta. Jeg regner ikke med at krigen bare er en illusjon.

Stopp krigen.... så kan vi snakke om hvem som juger, media og granske sannheten i ettertid.
Det kan vi være enige om :thumleft .

De voksne er endelig i rommet og snakker om seriøse ting, mens 'barna' surmuler fordi de føler seg utestengt. Det er over tre år nå, og hundretusener av menn har dødd. På tide å avslutte det.
Amen :thumleft

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Hva med Debatten på NRK i går, litt fra forskjellige hold der …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Megaoctane
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 850 2024

Legg inn av Megaoctane »

I hele mitt liv har jeg faktisk trodd på at media i Norge er uavhengig. Helt til Ukraina krigen. Her har NATO tydelig valgt side og virker som all media er instruert til å støtte krigen fullt ut.
Vanligvis har Norge og norsk media vært fylt av artikler og meninger om at krig er dårlig og fred er bra. Men nå, nå skal det sendes all slags våpen, fly, tanks og ammunisjon. Den som stiller spørsmål ved dette er Russer elsker.

Edit: Jeg støtter ikke Ukraina krigen, og vil ha slutt på denne. Russland er i dette tilfellet okkupanten (akkurat som en annen lenger sør), og begge okkupanten må stilles til ansvar.
Sist redigert av Megaoctane den 19 feb 2025, 15:49, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Man allierer seg gjerne med den man har best relasjon med ellers. Det taper man trolig minst på i lengden...

Megaoctane

Legg inn av Megaoctane »

Enig i det du skriver.
Men da må den statskontrollerte/eide kanalen NRK, ikke leke så skinnhellig i fremtiden.
Russland får ikke være med i Eurovision, statseide kanalen NRK tar ansvar og støtter dette fullt ut.
Israel, nei det er en politisk sak, og den statseide kanalen NRK legger seg ikke opp i politikk, de er en «nøytral part».

Brukeravatar
MGR1
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997

Legg inn av MGR1 »

Jeg ser i kommentarfelter der ute at mange irriterer seg over at Ukraina ikke er representert ved forhandlingene. Problemet er at Zelensky, mens han enda var president, fikk gjennom en presidentordre om at all forhandling med Russland er forbudt. Altså kan ingen offisielle Ukrainske forhandlere, inkludert ham selv, delta. Hans presidentskap gikk ut for over ett år siden, så han er ikke lenger lovlig valgt president, og kan heller ikke heve dette forbudet (det må i så fall Verkhovna Rada, parlamentet, gjøre, men det har de ikke gjort).

Siden Zelenski ikke er lovlig valgt president kan han heller ikke signere noen avtaler, men hvis han likevel skulle gjøre det vil ikke disse være lovlig bindende i internasjonale domstoler.

Videre har han forbudt alle politiske partier bortsett fra sitt eget, fengslet opposisjonen som fortsatt finnes, samt forbudt alle media bortsett fra de som er styrt av myndighetene. For en uke siden ble Petro Porochenko, tidligere president i Ukraina og en av de få som kan utfordre Zelensky, arrestert av 'sikkerhetsårsaker'. Så et nyvalg blir ikke så lett å få til heller.

Snakk om å sage over greina man sitter på.

Megaoctane

Legg inn av Megaoctane »

IMG_0132.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

MGR1 skrev: 19 feb 2025, 11:14 Medienes rolle er ikke å være nyhetsformidlere, men å være influensere. Det er det de får betalt for, og oppdragsgiver/eier bestemmer hvilken vinkling det skal være på ting.
Det er HELT sant. Det er lenge siden der har eksistert skikkelige journalister... Jeg har jo en god del sansen for Fredrik Solvang og er imponert over at han får holde på såpass "tøft" som han gjør i statskanalen men han kunne godt vært mye tøffere også (men det får han nok ikke lov til).

Jeg husker godt en gang i ungdommen at jeg sa noe sånt som: "Når jeg leser om ting jeg har greie på i avisen så ser jeg hvor mye vas de skriver, hva da med at det de skriver som jeg IKKE har greie på?".

Når det gjelder løgn i de store mediene så handler det ikke nødvendigvis om ren løgn men om et VELDIG skjevt sannhetsbilde, så skjevt at det lett kvaliserer til løgn. Og vi har jo også en regjering som påstår at de sitter på den hele og fulle og eneste sannheten og ønsker å forby alle alternativer...

Mangt og mye kan sies om Trump men han har en kjempefordel sammenlignet med "alle de andre" at han IKKE er med i kompisgjengen til Jeffrey Epstein. Alle i den gjengen "har noe på hverandre" slik at de har mistet all sin handlekraft.

Synes denne er bra (i forhold til forrige presidentperiode):
ClintOnTrump.jpg
Når det gjelder krigen i Ukraina så har jeg en kjenning som har vært et par turer der borte og hentet flyktninger. Når jeg forteller andre om hans opplevelser blir jeg regelrett kalt en løgner for det stemmer ikke med verdensbildet til NRK/TV2...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Når man snakker om "fake news".....
Hurra for Putin og Trumph som ønsker å dele landets ressurser mellom seg.
Når man snakker om at Ukrainas president ikke er lovlig kan man jo sammenligne ham med Franklin D Roosevelt som satt lengre enn sine perioder uten valg grunnet WW2.OG Putins grep for å beholde makten til evig tid.
Hurra for propagandakrigen-og nyttige idioter.
Etter Grønland skal Norges ressurser deles mellom supermaktene også for en skal vel ikke ha "uvennlige handlinger", så Svalbard ryker og mineralressursene i Norge er av "strategiske betydninger".
Bølla i skolegården ruler.
Faen...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Kan forresten godt slette meg-nå er det litt vel mye alternative sanneheter her.
takk og farvel.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

kgjersda
Motorsykkelen din: .

Legg inn av kgjersda »

mekkern skrev: 19 feb 2025, 19:05 Kan forresten godt slette meg-nå er det litt vel mye alternative sanneheter her.
takk og farvel.
Hiver meg med på denne.

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

mekkern skrev: 19 feb 2025, 19:02 Når man snakker om "fake news".....
Hurra for Putin og Trumph som ønsker å dele landets ressurser mellom seg.
Når man snakker om at Ukrainas president ikke er lovlig kan man jo sammenligne ham med Franklin D Roosevelt som satt lengre enn sine perioder uten valg grunnet WW2.OG Putins grep for å beholde makten til evig tid.
Hurra for propagandakrigen-og nyttige idioter.
Etter Grønland skal Norges ressurser deles mellom supermaktene også for en skal vel ikke ha "uvennlige handlinger", så Svalbard ryker og mineralressursene i Norge er av "strategiske betydninger".
Bølla i skolegården ruler.
Faen...
Det er rart at det er noen som tror de har alle faktaene for de følger med på alternative nyheter. Russland har jeg ingen tillit til lengre. Hvem vet hvilket land han vil se mot etter at Trump har gitt ham Ukraina.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

650spleisn
Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran

Legg inn av 650spleisn »

Nei Mekkern! Hold deg her. Dine kloke ord trengs for å ballansere litt av paranoian som enkelte lider av.
Her finnes mange eksempler på at noen virkelig har gått i sin egen bekreftelsesfelle.
Da kan man lett bli hjernevasket.
De jeg sikter til nå forstår det neppe selv.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Haha en liten powenap på sofaen så ble det jaggu meg krig her også :lol

Vi før følge med å se hva som skjer på godt og vondt og lære av det. Intill det så er mitt første ønske at noen stopper denne krigen.

Nå er jeg nesten usikker på hvem som er uenige med hvem her til tider.

For å konkludere så er jeg ikke fan av verken Putin eller Trump. Synes dem er like gærne begge to. En skummel utvikling. Men når alt kommer til alt og situasjonen er som den er så er det viktigste tross alt at den krigen stoppes. Så får vi diskutere, slenge dritt, finne synesbukker og kjølhale folk etterpå.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Du verden...
Skal det virkelig ikke mer til for at folk takker for seg :eh ?

Noe av det samme skjedde mot slutten av 2021. Flere takket for seg da også pga. noen linker til saker på alternative medier.
Tåler man ikke mer, altså :scratch ...?

Men for all, det er helt frivillig å ha brukerkonto på MCsiden.no.
Og sånn for ordens skyld og for å få det evt. endelig bekreftet; er dette takk for oss fra dere to, som dere åpenbart gir uttrykk for @mekkern og @kgjersda i de siste innleggene deres her i tråden?

Svar mottas gjerne her i tråden, men kan like gjerne sendes som PM, om det heller foretrekkes.

Svar