MGR1 skrev: 19 feb 2025, 11:14
Medienes rolle er ikke å være nyhetsformidlere, men å være influensere. Det er det de får betalt for, og oppdragsgiver/eier bestemmer hvilken vinkling det skal være på ting.
Det er HELT sant. Det er lenge siden der har eksistert skikkelige journalister... Jeg har jo en god del sansen for Fredrik Solvang og er imponert over at han får holde på såpass "tøft" som han gjør i statskanalen men han kunne godt vært mye tøffere også (men det får han nok ikke lov til).
Jeg husker godt en gang i ungdommen at jeg sa noe sånt som: "Når jeg leser om ting jeg har greie på i avisen så ser jeg hvor mye vas de skriver, hva da med at det de skriver som jeg IKKE har greie på?".
Når det gjelder løgn i de store mediene så handler det ikke nødvendigvis om ren løgn men om et VELDIG skjevt sannhetsbilde, så skjevt at det lett kvaliserer til løgn. Og vi har jo også en regjering som påstår at de sitter på den hele og fulle og eneste sannheten og ønsker å forby alle alternativer...
Mangt og mye kan sies om Trump men han har en kjempefordel sammenlignet med "alle de andre" at han IKKE er med i kompisgjengen til Jeffrey Epstein. Alle i den gjengen "har noe på hverandre" slik at de har mistet all sin handlekraft.
Synes denne er bra (i forhold til forrige presidentperiode):
ClintOnTrump.jpg
Når det gjelder krigen i Ukraina så har jeg en kjenning som har vært et par turer der borte og hentet flyktninger. Når jeg forteller andre om hans opplevelser blir jeg regelrett kalt en løgner for det stemmer ikke med verdensbildet til NRK/TV2...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.