H-D har tidligere ligget høyt oppe på salgslistene her i landet tidligere men har sakket ut ganske betraktelig i lenger tid nå.
Begge de amerikanske MC-produsentene satser nå utelukkende på cruisere etter at H-D åpenbart har kuttet ut 1250 Pan American og Indian har gjort det samme med sin flat-track inspirerte FTR modell.
De fleste andre merker, som har hatt cruisere i sine modellporteføljer har, så vidt jeg kjenner til, kuttet ut disse. Samtlige av de japanske, om jeg ikke tar helt feil. Samme med Moto Guzzi. Så da står vi igjen med Honda og deres GoldWing og BMW 1800 monsterboxer.
Så... er H-D og Indian i en eksistensiell krise, tross et MC-marked i vekst?
Mer å lese her:Both companies’ numbers are disturbing because, according to Motorcyclesdata.com, motorcycle sales worldwide reached an all-time high of 61.8 million in 2024. Below is their read of the world motorcycle sales:
https://www.advrider.com/what-about-the ... e-company/
Ser ikke så bra ut denne (feil?)satsningen heller...

https://www.advrider.com/is-it-time-to- ... -livewire/