Fersk rytter, anbefalt MC?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Fersk rytter, anbefalt MC?

Legg inn av AJ »

Syversen skrev: 18 apr 2021, 21:37 MEN dersom jeg kjøper nytt ser jeg på en Triumph Bonneville Bobber 1200CC

Er det noen som vet hva et generelt verditap er på en slik sykkel?
Verditap er det på alle nye sykler. Mer eller mindre det samme regnet i prosent i forhold til nyprisen.
Men dette må man egentlig bare se på som en del av prisen ved å kjøpe nytt... ;)

Ved bruktkjøp kan man være veldig heldig med tanke på at evt. garantisaker og tilbakekallingsreparasjoner er utført.
I tillegg også ofte gunstig bruktpris... ;)

Så... descisions, descisions...
Valgets kval er aldri helt enkelt når man står midt oppe i det... :knegg .

Jajo82
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022

Legg inn av Jajo82 »

Kjapt søk på Finn, på bobber, så ligger det en ny til 192300 og en brukt 2019 til prisforlangende 160000

Brukeravatar
Syversen
Motorsykkelen din: Xvs 1100 custom

Legg inn av Syversen »

Etter å ha tenkt lenge å vinglet litt frem og tilbake har jeg vell egentlig bestemt meg for å bringe en Yamaha XVS hjem når dagen kommer, dette fordi den er billig, billig forsikring og jeg ønsker å gjøre "nesten" all service selv.

Men det skal nevnes at jeg har veeldig lyst til å style denne opp litt, er det noe en må tenke på ved å bygge en slik sykkel om til bobber?
kreves dette godkjenning av SVV?

Brukeravatar
Syversen

Legg inn av Syversen »

Bjerknez skrev: 15 apr 2021, 04:40
Syversen skrev: 14 apr 2021, 21:00
Bjerknez skrev: 14 apr 2021, 20:02 Holder med fredrik24 her. Kjøp den sykkelen du har mest lyst på. Alt for tynt grunnlag for å anbefale spesifikke sykler. Ser ikke ut til at du engang vet hvilken type sykkel du vil ha, bortsett fra at du nevnte at du ikke liker liggesykler. Noe jeg anntar kan forenes med RR sykler?

Har selv hatt Cruiser (Yamaha XVS1300) som førstesykkel for ca. 7 år siden. Etter dette har jeg eid tre nakensykler. Triumph Street Triple R, og to BMW S1000R. Jeg var glad i dem alle på hver sin måte. Skulle jeg kjøpt sykkel i dag hadde jeg gått. For en litt retro men moderne stylet cruiser. Feks. Triumph Bobber T120.

911AC6A4-4F1C-4130-886F-FBD217B44D56.jpeg
Yamaha XVS er absolutt noe jeg kunne tenke meg å eie, er det noe spesielt en burde være klar over ved kjøp av en slik brukt?
Det er nok kjellv her inne den rette til å svare på. Jeg eide min i ca to år og kjøpte den brukt. Den hadde rullet ca. 5.000km. Når jeg kjøpte den. Ingenting galt med den i mitt eie. Men den er litt "gubbete" i lyden rett ut. Av boksen, så du MÅ sette på en slipon på denne. Hvis ikke høres den ut som en VW Boble. Eller en BMW GS1200 uten bråkepotte. :)

Min hadde verdens største vindskjerm som jeg aldri brukte. Denne var jo regelrett livsfarlig.

Her er bilde av hvordan min sykkel så ut:
AEF2816F-EA54-425D-B1B4-C90E0B2E1A0D.jpeg

Etter noen år tenker jeg det er hyggelig å høre at jeg fulgte ditt råd og skaffet meg en XVS 1100 custom 1999 mod :twothumbs:
Sant skal sies at jeg kjøpte den orginalt, men legger ved et bilde etter jeg har kosta på den ca 50k
gjort alt fra ombygging, elektrisk og lakkering selv - nyttig kunnskap å læring :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Syversen skrev: 17 mar 2025, 20:06 men legger ved et bilde etter jeg har kosta på den ca 50k
gjort alt fra ombygging, elektrisk og lakkering selv - nyttig kunnskap å læring :)
50K :O !!
Det var jammen ikke lite :eh

Men sykkern ser jo bra ut, da :-) .

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Syversen skrev: 17 mar 2025, 20:06
Bjerknez skrev: 15 apr 2021, 04:40
Syversen skrev: 14 apr 2021, 21:00
Bjerknez skrev: 14 apr 2021, 20:02 Holder med fredrik24 her. Kjøp den sykkelen du har mest lyst på. Alt for tynt grunnlag for å anbefale spesifikke sykler. Ser ikke ut til at du engang vet hvilken type sykkel du vil ha, bortsett fra at du nevnte at du ikke liker liggesykler. Noe jeg anntar kan forenes med RR sykler?

Har selv hatt Cruiser (Yamaha XVS1300) som førstesykkel for ca. 7 år siden. Etter dette har jeg eid tre nakensykler. Triumph Street Triple R, og to BMW S1000R. Jeg var glad i dem alle på hver sin måte. Skulle jeg kjøpt sykkel i dag hadde jeg gått. For en litt retro men moderne stylet cruiser. Feks. Triumph Bobber T120.

911AC6A4-4F1C-4130-886F-FBD217B44D56.jpeg
Yamaha XVS er absolutt noe jeg kunne tenke meg å eie, er det noe spesielt en burde være klar over ved kjøp av en slik brukt?
Det er nok kjellv her inne den rette til å svare på. Jeg eide min i ca to år og kjøpte den brukt. Den hadde rullet ca. 5.000km. Når jeg kjøpte den. Ingenting galt med den i mitt eie. Men den er litt "gubbete" i lyden rett ut. Av boksen, så du MÅ sette på en slipon på denne. Hvis ikke høres den ut som en VW Boble. Eller en BMW GS1200 uten bråkepotte. :)

Min hadde verdens største vindskjerm som jeg aldri brukte. Denne var jo regelrett livsfarlig.

Her er bilde av hvordan min sykkel så ut:
AEF2816F-EA54-425D-B1B4-C90E0B2E1A0D.jpeg

Etter noen år tenker jeg det er hyggelig å høre at jeg fulgte ditt råd og skaffet meg en XVS 1100 custom 1999 mod :twothumbs:
Sant skal sies at jeg kjøpte den orginalt, men legger ved et bilde etter jeg har kosta på den ca 50k
Så lenge du har kjøper den sykkelen du føler passer best for DEG så er det det viktigste. Det er sjelden noen anbefaler cruiser her inne når man spør om generelle råd rundt valg av sykkel.

De fleste ferske ryttere havner først på en MT07 eller lignende sykkel, eller en eller annen Honda cruiser av ntere årgang etc for å starte pent økonomisk. Så går det noen måneder å manmmerker at det ble litt kjedelig.

Så kjøp med hjertet, så lenge lommeboken tillater det. :)

Jeg regner med dunhar kost deg med sykkelen?

Brukeravatar
Syversen

Legg inn av Syversen »

AJ skrev: 17 mar 2025, 20:10
Syversen skrev: 17 mar 2025, 20:06 men legger ved et bilde etter jeg har kosta på den ca 50k
50K :O !!
Det var jammen ikke lite :eh

Men sykkern ser jo bra ut, da :-) .
Det ble såppas med tiden!
Skal nevnes at det er ganske mye som er gjort, som heller ikke synes - som f.eks maxair predator pro kit, nye dyser, masse elektrisk arbeid, relokering av oljefilter ++ for ikke å snakke om kellermann atto som koster en formue...

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Det har jo med interesse å gjøre. 50 lapper blåser man fort og er ikke avskrekkende når man ser alt som er gjort!

Gratulerer med cruiser!

Svar