Disse verktøy stativene har jeg faktisk aldri sett
Desverre utgår det i år pga av nytt kjøkken hjemme av alle ting
lazyboy skrev: 01 jul 2024, 20:18 Disse verktøy stativene har jeg faktisk aldri sett, og det har blitt noen turer nedover med årene .
Her er en kort video jeg fant som demonstrerer greia.greina skrev: 01 jul 2024, 19:21Det var et flott reisebrev, det ser ut til at dere har hatt en flott turkaLARSnikov skrev: 01 jul 2024, 14:44
Pacsafe gjorde at man ikke bekymret seg så mye for campingutstyret, her på parkering i Nürnberg
20240623_213544a.jpg
![]()
Hvordan er Pacsafe festet til sykkelen? Og hva tenker du om å dra med telt og annet campingutstyr på en sånn tur, er det verdt bryet eller er det like greit å forholde seg til hoteller o.l.?
Her var det mys snacks for en fersk V stromm eier, hvor kjøpte du det panelet, gir indikatoren og forkbrace?kaLARSnikov skrev: 04 mai 2022, 13:39 V-Strom'en har fått lov til å pådra seg et par tusen kilometer over de siste ukene, noe til og fra jobb, noen turer rundt i distriktet og et par runder på andre siden av grensen (som er spesielt artig for oss som tok lappen under pandemien og ikke har hatt gleden av å kjøre sykkel i Sverige tidligere).
Midtstøtte og Givi Airflow kom på ganske kjapt, kort tid etter forrige innlegg (skidplate lusker på gulvet i forkant):
imageedit_0_8420548374.jpg
Internett overdrev ikke når det gjaldt denne vindskjermen. All turbulens forsvant sammen med egentlig mesteparten av vinden. Sidevind glir fortsatt rett inn fjeset, men så lenge det er rolig fra sidene så kan jeg fint kjøre med visiret oppe i alle norske fartsgrenser og vel så det - det er så godt skjermen styrer lufta unna.
Midtstøtten gjør nettopp det en midtstøtte skal. Har ingen erfaring med andre midtstøtter, men med denne er det i alle fall uhyre enkelt å opp sykkelen.
Forrige kom litt mer småsnacks på plass. Puig hendler (ikke for bling, men for justerbarhetens skyld):
imageedit_0_5554134275.jpg
imageedit_0_6091135141.jpg
Radiatordeksel (skal innrømme at her var det faktisk for bling-faktoren, selv om det også har en praktisk funksjon):
imageedit_0_8958706251.jpg
Og kronen på verket, hylle med 12v/dobbel USB/voltmeter, samt en girindikator:
imageedit_2_2539191573.jpg
"Instrumentpanelet" er koblet på batteriet med både sikring og smart-relé som merker når tenningen slås av og deretter kutter strømmen etter 20 sekunder. Girindikatoren var veldig plug-and-play, rett på diagnoseporten og ikke noe mer. Fungerte rett "ut av boksen" - for å anglifisere litt - og henger fint med 95% av tiden. (Kan bli litt forvirret om jeg drar gjennom flere gir etterhverandre uten å clutche ut i mellom.)
Da gjenstår kun et par Barkbusters som er på vei i posten, og skidplate. Sistnevnte blir nok en liten utfordring da jeg må av med sidestøtten og de to boltene i denne er visst dynket med Suzuki sitt svært brutale skruesikringsmateriale. Varmepistolen er på plass, så nå venter jeg bare på en kveld hvor tålmodigheten er på topp og været for labert til å ville kjøre i stedet...
Ellers så er SV650'en ute på Finn (uten respons så langt, i motsetning til Avensis'en hvor det renner inn med skambud) og Intruder'en har også kommet hjem. Det begynner å bli riktig folksomt i garasjen, så nå ønsker naturligvis fruen at vi skal ta vårrengjøringen der.
20220423_142900.jpg
Men det tvinger seg vel frem uansett. Bilen (det ble forresten en artig liten Chevrolet Aveo) bør få på sommersko og da må uansett syklene og det øvrige rotet av banen for en kort periode.
Panel med USB osv. er fra Cosmo: https://www.cosmo-accessories.com/produ ... ter-detailDalix skrev: 18 jul 2024, 08:07 Her var det mys snacks for en fersk V stromm eier, hvor kjøpte du det panelet, gir indikatoren og forkbrace?
Og takk til deg og alle andre som tok seg tid til å lese alt sammen :) Jeg var litt i tvil på om jeg skulle bruke tid på en slik avhandling, men kom til slutt frem til at jeg følte et behov for å fortelle selv om så ingen gadd å lese.Olav K skrev: 18 jul 2024, 22:16 Flott reiseskildring, tusen takk for at du tar deg tid til å dele.
Om jeg skal få kommentere ettpar ting: Klim kjøreklær leverer, selv har jeg et sett Badlands, og har ikke noe å utsette på det, kanskje bortsett fra vekten. Nå på sommeren kjører jeg en tynn Rukka dress med all beskyttelse rett på kroppen, det føles enda mer luftig.
Splügenpass er en fantastisk opplevelse, jeg har kjørt der noen ganger, og aldri i dårlig vær, så den kan jeg anbefale i finevær :) Ellers er der jo "uendelig" med andre fine pass i samme området, bla Albulapasset og Maloja, og Julierpasset, må ikke glemme det.
Håper du fortsetter å kjøre fine turer og dele interessante reisebrev :)
Nyttig info om et produkt som jeg nå vurderer å sjekke nærmerekaLARSnikov skrev: 31 mar 2025, 14:01 endte jeg med en rotoravfukter av typen Cotes CL26 fra F-Tech. Har god tro på at dette vil løse mye av problematikken, men har ikke hatt anledning til å faktisk montere den opp ennå så foreløpig har jeg ingen tilbakemelding annet enn at kundeservicen fra F-Tech får terningkast seks fra meg.