Startproblemer etter vinterlagring – tips?

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
olemp
Innlegg: 14
Registrert: 02 sep 2024, 16:17
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS

Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av olemp »

Hei, jeg håper noen her inne har noen kloke innspill!

Jeg har en Triumph Street Triple RS 765 (2017-modell) som har stått i vinterlagring hos en forhandler, sammen med service. Skulle hente den nå i ettermiddag, men forhandleren ringte og sa de hadde problemer med å få start på sykkelen etter at den ble hentet ut fra vinterlagring.

Jeg vet dessverre ikke nøyaktig hva de har testet så langt, men jeg vil gjerne være litt forberedt og kanskje forstå hva som kan være årsaken. Er det noen her som har erfaring med lignende problemer etter vinterlagring?

Hva burde man sjekke først? Batteri, tennplugger, drivstoff, startrele – noe annet? Den har aldri hatt startproblemer før. Hva om den er helt død? Hvem han ansvaret?

Alle innspill og tips tas imot med stor takk! 🙏

kaLARSnikov
Innlegg: 373
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Bosted: Østfold

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av kaLARSnikov »

Hadde samme problem med min egen nå nylig, men det var bare min egen skyld som ikke hadde fått somlet meg til å sette på batteriladeren så det var flatt. Har aldri opplevd at en sykkel ikke starter etter lagring hos forhandler. De pleier jo å være påpasselige med vedlikeholdsladingen over vinteren i min erfaring.

Har personlig aldri opplevd at et startproblem IKKE har vært batterirelatert. Så lenge sykkelen blir lagret på et fornuftig sted så skal normalt ikke ting slutte å fungere helt uten videre. Kan være så banalt som at de har glemt å vedlikeholdslade?

Andre klassikere jeg har hørt om ofte på forskjellige modeller/merker er clutch- eller støttesensor for de som sperrer start på slikt.

På akkurat nyere Street Triple så virker det som at det er et noe kjent problem med at TFT skjermen dør og at sykkelen da heller ikke lar seg starte. Må bytte skjermenheten for å få fart på den igjen. Noen har fått dette innvilget som garantisak selv etter at fabrikkgarantien egentlig er gått ut.

Eller så har du en her hvor det viste seg at problemet var kabelen til startsperren:

Om dette er en Triumph-forhandler så ville jeg i hvert fall overlatt problemet til de i første omgang. Om de ikke har spesielt kjennskap til merket så ville jeg nok sett an hvor oppegående de virker når det gjelder feilsøking på sykkelen det gjelder...

Nineball
Innlegg: 173
Registrert: 22 mai 2020, 15:47
Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800/ 2021 BMW R1250RS
Bosted: Tønsberg

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av Nineball »

Hvis forhandler har hatt service på den og satt den på vinterlagring vil jeg si at det er helt deres ansvar. Mulig det kan være batteri, men det burde stå i servicerapporten hvilken tilstand det var i. Var batteriet i bra tilstand ved service vil det være forhandlers ansvar å sørge for vedlikeholdslading gjennom lagringen, uansett vil jeg tro at dette er forhamdlers problem også nå.
21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39833
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av AJ »

Det første og enkleste er vel antakelig å sjekke batteriet. Hvis dette er originalbatteriet fra sykkelen var ny i 2017 er stor sannsynlighet for at dette er årsaken. Altså defekt batteri, som ikke lenger tar lading.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

olemp
Innlegg: 14
Registrert: 02 sep 2024, 16:17
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av olemp »

AJ skrev: 02 apr 2025, 11:55 Det første og enkleste er vel antakelig å sjekke batteriet. Hvis dette er originalbatteriet fra sykkelen var ny i 2017 er stor sannsynlighet for at dette er årsaken. Altså defekt batteri, som ikke lenger tar lading.
Batteriet er faktisk nytt – ble byttet i fjor høst, så det bør i utgangspunktet være i god stand. Men det har jo stått i vinterlagring, så mulig det har tapt seg eller ikke blitt vedlikeholdsladet godt nok. Satser på at forhandleren har testet batteriet!

olemp
Innlegg: 14
Registrert: 02 sep 2024, 16:17
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av olemp »

kaLARSnikov skrev: 02 apr 2025, 11:52 Hadde samme problem med min egen nå nylig, men det var bare min egen skyld som ikke hadde fått somlet meg til å sette på batteriladeren så det var flatt. Har aldri opplevd at en sykkel ikke starter etter lagring hos forhandler. De pleier jo å være påpasselige med vedlikeholdsladingen over vinteren i min erfaring.

Har personlig aldri opplevd at et startproblem IKKE har vært batterirelatert. Så lenge sykkelen blir lagret på et fornuftig sted så skal normalt ikke ting slutte å fungere helt uten videre. Kan være så banalt som at de har glemt å vedlikeholdslade?

Andre klassikere jeg har hørt om ofte på forskjellige modeller/merker er clutch- eller støttesensor for de som sperrer start på slikt.

På akkurat nyere Street Triple så virker det som at det er et noe kjent problem med at TFT skjermen dør og at sykkelen da heller ikke lar seg starte. Må bytte skjermenheten for å få fart på den igjen. Noen har fått dette innvilget som garantisak selv etter at fabrikkgarantien egentlig er gått ut.

Eller så har du en her hvor det viste seg at problemet var kabelen til startsperren:

Om dette er en Triumph-forhandler så ville jeg i hvert fall overlatt problemet til de i første omgang. Om de ikke har spesielt kjennskap til merket så ville jeg nok sett an hvor oppegående de virker når det gjelder feilsøking på sykkelen det gjelder...
Ai ai. Får nesten håpe det ikke er TFT-skjermen. Det blir vel fort mitt ansvar.. Man begynner jo å lure på hvordan de har lagret sykkelen i vinter.

De skal være autorisert Triump-forhandler. Vet ikke om det er dumt å nevne her hvem det gjelder?

Jeg som var så klar for min første fulle sesong! Tok A-lappen august i fjor :O

kaLARSnikov
Innlegg: 373
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Bosted: Østfold

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av kaLARSnikov »

olemp skrev: 02 apr 2025, 12:13 Jeg som var så klar for min første fulle sesong! Tok A-lappen august i fjor :O
Oof, lei start, men forhåpentligvis noe som lar seg løse relativt kjapt, enkelt og billig :)

Siden det er en Triumph-forhandler så tenker jeg de finner ut av hva problemet er. Oppstartsproblemer er gjerne ikke det aller verste å feilsøke siden det er litt begrenset med feilkilder og de fleste er relativt enkle å teste/sjekke.

Brukeravatar
Gammelbokser
Innlegg: 61
Registrert: 24 apr 2024, 21:52
Motorsykkelen din: Gammelboksere
Bosted: Øvre Bratsberg Amt

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av Gammelbokser »

olemp skrev: 02 apr 2025, 11:35 Jeg har en Triumph Street Triple RS 765 (2017-modell) som har stått i vinterlagring hos en forhandler, sammen med service. Skulle hente den nå i ettermiddag, men forhandleren ringte og sa de hadde problemer med å få start på sykkelen etter at den ble hentet ut fra vinterlagring.
Enig med de som synes det er litt rart at en merkeforhandler ikke kan gi en mer spesifikk diagnose; regner med at det er en diagnosekontakt på en såpass ny MC?

Ellers hadde det vært greit med mer spesifikk info av "feilen" - dvs "drar startmotoren motoren rundt, men den tenner ikke" i motsetning til at "den er helt død, kommer ikke engang noen varsellamper på når tenningen slås på" eller evt "kommer bare klikkelyder fra et eller annet sted når startknappen trykkes inn".

Håper de bare har glemt å åpne bensinkranen, slik at "reparasjonen" blir minimal både på tids- og kostnads-skalaen :-)

olemp
Innlegg: 14
Registrert: 02 sep 2024, 16:17
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av olemp »

Gammelbokser skrev: 02 apr 2025, 13:52
olemp skrev: 02 apr 2025, 11:35 Jeg har en Triumph Street Triple RS 765 (2017-modell) som har stått i vinterlagring hos en forhandler, sammen med service. Skulle hente den nå i ettermiddag, men forhandleren ringte og sa de hadde problemer med å få start på sykkelen etter at den ble hentet ut fra vinterlagring.
Enig med de som synes det er litt rart at en merkeforhandler ikke kan gi en mer spesifikk diagnose; regner med at det er en diagnosekontakt på en såpass ny MC?

Ellers hadde det vært greit med mer spesifikk info av "feilen" - dvs "drar startmotoren motoren rundt, men den tenner ikke" i motsetning til at "den er helt død, kommer ikke engang noen varsellamper på når tenningen slås på" eller evt "kommer bare klikkelyder fra et eller annet sted når startknappen trykkes inn".

Håper de bare har glemt å åpne bensinkranen, slik at "reparasjonen" blir minimal både på tids- og kostnads-skalaen :-)
Det var ikke så mye info å få! I tillegg kom det samme dag som den skulle hentes som er litt frustrerende.

Regningen er allerede over 10 lapper for service, polering, lagring og noen nye deler - så får håpe dette er noe de tar på sin egen kappe! De hadde holdt på til langt på kvelden i går, så om de fakturer meg arbeidstimer for dette blir det dyrt! :-# :x

olemp
Innlegg: 14
Registrert: 02 sep 2024, 16:17
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av olemp »

kaLARSnikov skrev: 02 apr 2025, 11:52 På akkurat nyere Street Triple så virker det som at det er et noe kjent problem med at TFT skjermen dør og at sykkelen da heller ikke lar seg starte. Må bytte skjermenheten for å få fart på den igjen. Noen har fått dette innvilget som garantisak selv etter at fabrikkgarantien egentlig er gått ut.
Da ringte de fra verkstedet og sa at det var nettopp TFT skjermen. Skulle snakke med Triumph og ringe meg tilbake.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39833
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av AJ »

olemp skrev: 02 apr 2025, 17:29
kaLARSnikov skrev: 02 apr 2025, 11:52 På akkurat nyere Street Triple så virker det som at det er et noe kjent problem med at TFT skjermen dør og at sykkelen da heller ikke lar seg starte. Må bytte skjermenheten for å få fart på den igjen. Noen har fått dette innvilget som garantisak selv etter at fabrikkgarantien egentlig er gått ut.
Da ringte de fra verkstedet og sa at det var nettopp TFT skjermen. Skulle snakke med Triumph og ringe meg tilbake.
Noe nytt i saken?
Tror vi er mange som har sykler med TFT skjermer som er nysgjerrige på hva feilen består i...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

DAE
Innlegg: 373
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av DAE »

Altfor mykje elektronikk som går sund...
Eg har wire frå framhjulet til badevekta på tanken, den starte no sjølv om den er frakobla...

Brukeravatar
Gammelbokser
Innlegg: 61
Registrert: 24 apr 2024, 21:52
Motorsykkelen din: Gammelboksere
Bosted: Øvre Bratsberg Amt

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av Gammelbokser »

DAE skrev: 03 apr 2025, 17:22 Altfor mykje elektronikk som går sund...
Vel, MC-produsentene skal leve, de også. Og med stadig nye tekniske krav til nye modeller, er jeg ikke forbauset over at elektronikk som ikke kan repareres tar kvelden. Problemet blir først voksent når det ikke lenger er mulig å få tak i slike deler . . . .

Som et PS kan jeg nevne at jeg børstet fem måneders støv av MCen i mitt avatar-bilde i dag, koblet til batteriet, åpnet bensinkranene, på med choken, og så et trykk på selvstarteren . . . . .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- og etter tre sekunder startet den helt greit. Litt justering med gassen mens den varmet seg opp de neste minuttene, og choken gradvis mot "av", og så en grei sesongstartrunde i nærområdet. Enkel teknologi er bra :-)

Omdal
Innlegg: 98
Registrert: 31 jan 2020, 16:31
Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
Bosted: Sira. Flekkefjord

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av Omdal »

Ja elektronikk er vel og bra når det er nytt. Men en sann ergrelse når det får noen år på nakken. Jeg tror kanskje de mest driftssikre sykkelen ble produsert fra 2000 til 2005, da hadde produsenten produsert (goe) moderne motorsykler i 20 30år. Og fått slipt til og luket vekk feil og svakheter. Mens nå er de fylt men alskens elektriske duppeditter og kjøremodus,er. Beklager om jeg sporer litt av ifølge trådens kjerne.
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.

olemp
Innlegg: 14
Registrert: 02 sep 2024, 16:17
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av olemp »

AJ skrev: 03 apr 2025, 14:43
olemp skrev: 02 apr 2025, 17:29
kaLARSnikov skrev: 02 apr 2025, 11:52 På akkurat nyere Street Triple så virker det som at det er et noe kjent problem med at TFT skjermen dør og at sykkelen da heller ikke lar seg starte. Må bytte skjermenheten for å få fart på den igjen. Noen har fått dette innvilget som garantisak selv etter at fabrikkgarantien egentlig er gått ut.
Da ringte de fra verkstedet og sa at det var nettopp TFT skjermen. Skulle snakke med Triumph og ringe meg tilbake.
Noe nytt i saken?
Tror vi er mange som har sykler med TFT skjermer som er nysgjerrige på hva feilen består i...
Teknisk ansvarlig skulle ringe meg opp igjen torsdag forrige uke etter å ha sjekket pris med Triumph. Da nevnte de at vi skulle få til en deal for å gjøre begge parter fornøyde. Hørte ikke noe fra dem hverken torsdag eller fredag, men fikk en SMS i går med kun ett skjermbilde:
IMG_5357.JPEG
Kjenner jeg blir litt frustrert. Kun dette skjermbilde med prisen for ny skjerm, ingen telefonsamtale eller melding. Ingenting om noe deal. Venter de nå bare på GO fra meg? Får lyst å glemme hele sykkelen akkurat nå, men det går nok over. :evil
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

olemp
Innlegg: 14
Registrert: 02 sep 2024, 16:17
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av olemp »

Jeg ender altså opp med en regning på 26.000,- for en sykkel jeg betalte rundt 80.000,- for i fjor.

Brukeravatar
Gammelbokser
Innlegg: 61
Registrert: 24 apr 2024, 21:52
Motorsykkelen din: Gammelboksere
Bosted: Øvre Bratsberg Amt

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av Gammelbokser »

olemp skrev: 08 apr 2025, 10:50 Jeg ender altså opp med en regning på 26.000,- for en sykkel jeg betalte rundt 80.000,- for i fjor.
(bilde med anbefalt "utpris" for TFT-skjermen til kunde; kr 16.037,- - som kanskje ikke inkluderer MVA)

Huff :-( - full sympati herfra. Tror jeg ville søkt litt rundt i håp om å finne en brukt del til noe lavere kostnad.

olemp
Innlegg: 14
Registrert: 02 sep 2024, 16:17
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av olemp »

Gammelbokser skrev: 08 apr 2025, 10:59
olemp skrev: 08 apr 2025, 10:50 Jeg ender altså opp med en regning på 26.000,- for en sykkel jeg betalte rundt 80.000,- for i fjor.
(bilde med anbefalt "utpris" for TFT-skjermen til kunde; kr 16.037,- - som kanskje ikke inkluderer MVA)

Huff :-( - full sympati herfra. Tror jeg ville søkt litt rundt i håp om å finne en brukt del til noe lavere kostnad.
Garantert ikke inkl. MVA, så vi snakker 20.000,-. Det er visstnok et klassisk problem etter batteribytte, så det kan jo fort skje igjen om man skulle måtte bytte batteri igjen i fremtiden.

Setter pris på sympati! Det ble en røff start (og kanskje slutt) på MC-sesongen :[-(

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39833
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av AJ »

olemp skrev: 08 apr 2025, 10:50 Jeg ender altså opp med en regning på 26.000,- for en sykkel jeg betalte rundt 80.000,- for i fjor.
Tragiske greier... skjønner godt frustrasjonen ](*,) .
Har selv hatt noen frustrerende opplevelser med KTM'en, men ikke på nivå med det du opplever nå.
Bla. har jeg fått byttet hopvedlykta to ganger på sykkelen pga. av fuktighet/kondens utover det nivået som KTM har satt som grense for reklamasjon/dekning på garanti, nemlig at fuktigheten på innsiden begynner å renne, altså lager små bekker på innsiden av glasset. Kun dugging på innsiden er visstnok ikke grunn god nok for reklamasjon.
Den andre gangen gjeldt det feil på en av dagslysskinnene i lykta som sluttet å virke som det skulle.
Ikke veldig frustrerende begge hendelsene siden sykkelen ellers fungerte upåklagelig. Men ville vært svært frustrerende om jeg hade måtte betale for bytte sav lykta begge ganger. Da hadde regninga fort kommet opp i bortimot 40K :O !

Opplevde for øvrig at TFT displayet gikk i sort et par ganger. Den ene gangen i forbindelse med start av sykkelen. Dog ingen startproblemer. Ander gangen under kjøring uten at motoren sluknet.
Viste seg å være svakhet i programvaren som rettet seg ved oppdatering på service.

No' skikkelig dritt når elektroniske gremlins slår til på moderne sykler :-i_sv ...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1195
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Bosted: Troms

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av Domino »

Det er nok med MVA. Hos AGM koster denne delen 16.838,- inkl MVA. Men likevel dyrt nok. Jeg vet ei dame på jobb fikk reparert "hovedinstrumentet" på sin Ford for et par år siden. Da måtte det sendes til Belgia. Og det er minst ett firma i Nederland som reparerer motorstyringer til motorsykler.

Jeg ville ha forhørt meg på et utenlandsk Triumph-forum om noen har erfaring med å få slike display reparert.

Kanskje et "long shot", men det koster ikke noe å spørre.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7118
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av dypen »

Hva vi betaler for en brukt sykkel har ingen ting med hva det koster å reparere sykkel’n som er mer relatert til hva sykkel koster i produksjon / salg. (Kjøper du en brukt bil til 150k som kostet ny 750k ny ligger det i kortene at reparasjon / vedlikehold kan bli dyrt)

Hvis du vil ta bryet og det er mulig ville jeg forhørt meg etter en brukt del her i landet eller utlandet. En ting er hva delen koster ny men du må betale ca 10k for feilsøk og reparasjon også …

Her ser det ut som verkstedet er langt fra å gjøre begge parter fornøyde og hvor ble det av deal’n som nevnt overfor en allerede kunde … det å unnlate å ringe deg opp igjen for å forklare hvilke alternativer de har for kunden gir en veldig dårlig følelse.

Raskt google søk bekrefter at du er ikke den eneste med 2017 - 2020 model med nevnte problem.

https://www.triumphrat.net/threads/poll ... 22.991056/
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

DAE
Innlegg: 373
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av DAE »

Radio/ tv reparatør burde jo ha mulighet for ekstrainntekt på slikt..

olemp
Innlegg: 14
Registrert: 02 sep 2024, 16:17
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av olemp »

Er det muligheter for å kjøre noe uoriginalt ala denne https://www.fruugonorge.com/universell- ... QEQAvD_BwE (som et eksempel)?

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7118
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av dypen »

olemp skrev: 08 apr 2025, 14:10 Er det muligheter for å kjøre noe uoriginalt ala denne https://www.fruugonorge.com/universell- ... QEQAvD_BwE (som et eksempel)?
Skulle jeg valgt bort original ny TFT skjerm ville jeg valgt en brukt fra sykkel som demonteres for dele salg da den er det også garanti på. Fester og kabler passer, bare å klikke på plass.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Toalmar
Innlegg: 538
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Bosted: **

Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

Legg inn av Toalmar »

Dette må være noe av det værste man kan oppleve når man leverer inn sin motorsykkel til service og vinterlagring.
Her må da vel forhandler ha noe ansvar?
Denne TFT skjermen slutter vel ikke helt plutselig og virke midt på vinteren når noen ikke er i nærheten av motorsykkelen?

Hadde jeg ikke fått en svært god Deal av forhandleren her hadde dette vært aller siste gang jeg satt mine bein i deres lokaler.
Jeg hadde hentet ut sykkelen uten ny TFT skjerm og gjort alt jeg kunne for og finne en brukt skjerm ute der ett sted.
Eventuelt prøvd og finne noen som kunne reparere den.

Uansett lykke til med det valget du tar

Svar