Nyåpning - farvel Yamaha Vinterbro, velkommen MC Experten!

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Nyåpning - farvel Yamaha Vinterbro, velkommen MC Experten!

Legg inn av AJ »

Da tikket det inn en invitasjon til den offisielle nyåpningen av MC Experten på Kalbakken - tidligere Yamaha Vinterbro, som altså ikke lenger er Yamahaforhandler og som nå satser på Kawasaki, Moto Guzzi og Aprilia:
MC Experten.png
Så da tenker jeg å ta turen om været blir bra :sunny:
Noen andre?
@HeddaB, @Kenneth 81, @dypen, @Gammelsmurfen ...?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Nyåpning - farvel Yamaha Vinterbro, velkommen MC Experten!

Legg inn av Gammelsmurfen »

Skal ut og spise/drikke øl med en kameratgjeng kvelden før @AJ , så jeg gjør nok lurt i å være fotgjenger til utpå ettermiddagen på lørdag. Men det er på vei til jobb (kjører rett forbi utenfor døra) om de fortsetter i samme lokaler ved Asko/Bislet bil.
De mistet vel forhandlerstatus i vinter og MCO etablerte ny rendyrket Yamaha butikk/verksted i de "gamle" lokalene på nedre Furuset.
Hvor nå MCO har bygd opp nytt ved Østre Aker vei på Vollebekk, det er min nåværende servicepartner/forhandler siden jeg kjøpte ny BMW der og da blir det vel 5 år med service der pga. garantien. Har heller ikke vært der siden de flyttet, men jeg har booket service der i tidlig mai.
Mulig jeg stikker innom der på nye MCO en tur i forkant og sonderer terrenget litt, det kommer jeg sikkert til å gjøre på både MC Experten og den nyetablerte Yamaha store´n. Men det er alltid litt skummelt, for er det noe som frister veldig kan det fort bli et dyrt besøk :-)

Vet du (eller noen andre) om det er de samme folkene som fortsetter som MC Experten?
Selv har jeg ingen erfaring med Yamaha Vinterbro (som forøvrig har vært noen år på Kalbakken, ikke på Vinterbro),
men har hørt at det var mye klaging på de og at folk heller dro til Østfold...

AGM og MCO sin Yamaha store hadde begge "åpningsfest" nå på lørdag som var.

Nå begynner Grorudalen med "sentrum" i Alna-området å bli en slags MC-forhandlernes svar på det Gladengen på Ensjø var tidligere for bilforhandlere, såkalt bilbyen.

For å liste opp litt, så er det på Alnabru AGM, Snellingen, Lazy Boyz og AMD, på klær/utstyr har du også Bullfighter ved Alfaset.
Litt lenger opp ved Ikea nye Yamaha Store og på andre siden av dalen ved Vollebekk MCO´s nye lokaler for BMW, Honda og Suzuki.
Så det har blitt mye innenfor et lite geografisk område.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gammelsmurfen skrev: 01 apr 2025, 17:17 Skal ut og spise/drikke øl med en kameratgjeng kvelden før @AJ , så jeg gjør nok lurt i å være fotgjenger til utpå ettermiddagen på lørdag.

:knegg
Kan nok være et strategisk godt valg, ja...
Gammelsmurfen skrev: Vet du (eller noen andre) om det er de samme folkene som fortsetter som MC Experten?
Har ikke vært noe nytt eierskifte siden det som skjedde i 2022, tror jeg?
https://www.bike.no/nyheter/eierskifte- ... vinterbro/
Gammelsmurfen skrev:AGM og MCO sin Yamaha store hadde begge "åpningsfest" nå på lørdag som var.

Nå begynner Grorudalen med "sentrum" i Alna-området å bli en slags MC-forhandlernes svar på det Gladengen på Ensjø var tidligere for bilforhandlere, såkalt bilbyen.

For å liste opp litt, så er det på Alnabru AGM, Snellingen, Lazy Boyz og AMD, på klær/utstyr har du også Bullfighter ved Alfaset.
Litt lenger opp ved Ikea nye Yamaha Store og på andre siden av dalen ved Vollebekk MCO´s nye lokaler for BMW, Honda og Suzuki.
Mener å vite at utstyrsbutikken Welldone også har lokaler på Kalbakken?

Brukeravatar
Gammelsmurfen

AJ skrev: 01 apr 2025, 17:28 Mener å vite at utstyrsbutikken Welldone også har lokaler på Kalbakken?
Det er helt riktig, rett ovenfor Østre Aker vei med innkjøring ovenfra, har selv vært der men glemte de i farten :thumleft

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 01 apr 2025, 16:25 Da tikket det inn en invitasjon til den offisielle nyåpningen av MC Experten på Kalbakken - tidligere Yamaha Vinterbro, som altså ikke lenger er Yamahaforhandler og som nå satser på Kawasaki, Moto Guzzi og Aprilia:

MC Experten.png

Så da tenker jeg å ta turen om været blir bra :sunny:
Noen andre?
Hvis det passer kan det hende jeg tar en tur :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Nomade
Motorsykkelen din: Honda NC750XD

Legg inn av Nomade »

Gammelsmurfen skrev: 01 apr 2025, 17:17

I tillegg kan også mc-verkstedet Hjelpis Motor-Stall som ligger i Brobekkveien nevnes :thumleft

https://maps.app.goo.gl/essajYKHrfSTnK3B7

HeddaB
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07, 2014-modell

Legg inn av HeddaB »

AJ skrev: 01 apr 2025, 16:25 Så da tenker jeg å ta turen om været blir bra :sunny:
Noen andre?
Skal bo på Veitvet i helga for å passe to katter, så det passer egentlig veldig bra. Men det kan hende jeg kommer med bil, og ikke MC :sk? Kan til og med hende jeg kommer traskende.
Det første som slo meg var at dette var en aprilsnarr. Det var ikke det?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

HeddaB skrev: 03 apr 2025, 02:20
Skal bo på Veitvet i helga for å passe to katter, så det passer egentlig veldig bra. Men det kan hende jeg kommer med bil, og ikke MC :sk? Kan til og med hende jeg kommer traskende.
Kanskje er det aprilspøk, gitt... :eh
Neppe.
Ville blitt for dumt om mange møter opp og blir møttV stengt dør.

Jeg tar uansett turen hvis været og temperaturen blir bra.

Brukeravatar
Gammelsmurfen

AJ skrev: 03 apr 2025, 07:26
HeddaB skrev: 03 apr 2025, 02:20
Kanskje er det aprilspøk, gitt... :eh
Neppe.
Ville blitt for dumt om mange møter opp og blir møttV stengt dør.

Jeg tar uansett turen hvis været og temperaturen blir bra.
Kjørte forbi senest på vei til jobb i går, det opprinnelig Yamaha Vinterbro lysskiltet over den "buen" med utstillingsvinduer, er fortsatt ikke plukket ned. Men så at det var satt opp et mer sparsommelig skilt av plate på rettveggen lenger til venstre.
Tar vel litt tid å få noen til å plukke det ned, mange meter opp så der må det brukes lift.

HeddaB

Legg inn av HeddaB »

Er der nå. Litt lite penger på kontoen en uke før lønning. Så blir ikke til at jeg kjøper noe. Så etter feste til mobilen, men kunne ikke se noe 🤷🏻‍♀️
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

HeddaB skrev: 05 apr 2025, 10:17 Er der nå. Litt lite penger på kontoen en uke før lønning. Så blir ikke til at jeg kjøper noe. Så etter feste til mobilen, men kunne ikke se noe 🤷🏻‍♀️
Tenker jeg dropper turen i dag siden det fortsatt bare er 3-4 grader her hjemme. For kjølig og dermed risiko for å pådra seg en gjenstridig vårforkjølelse... :~|

Så ikke akkurat ut som at det var særlig folksomt der?

HeddaB

Legg inn av HeddaB »

Tenker jeg dropper turen i dag siden det fortsatt bare er 3-4 grader her hjemme. For kjølig og dermed risiko for å pådra seg en gjenstridig vårforkjølelse... :~|

Så ikke akkurat ut som at det var særlig folksomt der?
Var ganske kaldt, ja. Vurderte å ta meg en lengre tur når jeg først var ute, men er allerede forkjøla. Så ville ikke bli dårligere 😅

Joda, var ganske mange der. Jeg var jo der kl 10. Kom og gikk folk jevnlig.

Brukeravatar
Gammelsmurfen

Litt spesielt domenenavn når de ikke lenger selger Yamaha? https://www.yamahaoslo.no/
Men kanskje de hadde dette mens de fortsatt var Yamaha Vinterbro og at de ikke har kommet så langt enda at de har fått kjøpt nytt domene eller etablert en ny web, muligens bare moddet litt på den opprinnelige inntil videre :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gammelsmurfen skrev: 05 apr 2025, 11:47 Litt spesielt domenenavn når de ikke lenger selger Yamaha? https://www.yamahaoslo.no/
Men kanskje de hadde dette mens de fortsatt var Yamaha Vinterbro og at de ikke har kommet så langt enda at de har fått kjøpt nytt domene eller etablert en ny web, muligens bare moddet litt på den opprinnelige inntil videre :-)
Ender opp på samme side med https://mcexperten.no/ også...

Brukeravatar
Gammelsmurfen

AJ skrev: 05 apr 2025, 11:55
Gammelsmurfen skrev: 05 apr 2025, 11:47 Litt spesielt domenenavn når de ikke lenger selger Yamaha? https://www.yamahaoslo.no/
Ender opp på samme side med https://mcexperten.no/ også...
Ok, ser den. Er vel vanlig i en overgangsfase for å fortelle tidligere kunder osv. hva som har skjedd.
Men jeg ville nok heller gjort en redirect hadde jeg vært dem, muligens med en få sekunders beskjed før automagisk redirect.

Svar