Den store MC-camping tråden!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Den store MC-camping tråden!

Legg inn av Bjerknez »

Angående camping i medbragt telt eller tarp, så er dette noe jeg på en måte drømmer om, men som sjeldent blir noe av. Joda, det ble en natt med fricamp i fjor sommer som i utgangspunktet var suksess, men som ødela ryggen min for hele den påfølgende kvelden og deler av den neste dagen.

Motorsykkel kombinert med camping er en dårlig kombinasjon for meg da jeg ikke får med nok utstyr for å få det komfortabelt nok. Det å sove ite sommerstid er ikke problemet for kin del. Jeg kan sovne under et ullpledd rett i lyngen, men liggestilling samt sittestilling er avgjørende for min del for at det skal bli suksess.

Det blir også mye styr med motorsykkel vedrørende festing av bagasje, nedpakking, oppbevaring av utstyr, MC dress og varme er også en dårlig kombinasjon.

I år derimot så har jeg bil og da er det bare å lempe inn alt jeg trenger. Men det er jo ikke noen SUV jeg kjører, så de røffeste skogsveiene må jeg holde meg unna, noe som gjør campingmulighetene litt begrenset.

For jeg er også litt kresen når det kommer til stedet jeg skal campe. Jeg gidder ikke å campe et sted hvor turister passerer hele tiden, å jeg vil gjerne campe i nærheten av et vann. Jeg vil også mer enn gjerne ha mulighet for å gå på do. Å tre skinkene over en kvist er ikke noe jeg ønsker. Å har jeg tatt meg en øl eller to kan jeg ikke sette meg i bilen å kjøre heller.

Så ja, jeg har nok blitt litt kravstor og "fisefin", men langt langt laaaangt inne bor det en liten Lars Monsen i meg som vil slippe ut.... :lol

Brukeravatar
pingvin
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 15 apr 2025, 18:40 Så ja, jeg har nok blitt litt kravstor og "fisefin", men langt langt laaaangt inne bor det en liten Lars Monsen i meg som vil slippe ut.... :lol
Wannabe camperen er vel nær beslektet med wannabe RTW adventure motorsyklisten og med en god del overlapp :knegg Og føler meg litt truffet mhp begge deler men på den annen side, skal ikke kimse av følelsen av at KAN dra rundt jorda med MC eller krysse kontinenter til fots heller...

Fikser egentlig fjelltelt greit men får ikke kona med på det så vurdert hustelt med senger og dyne etc., ulempen som du er innpå at da mister mye av fleksibiliteten selv om 4x4 Experten klarer nokså rufsete vei (litt ekstra bakkeklaring også).
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Det værste som kan skje når jeg er på campingtur er at magan begynner å romle å man bare vet man snart er nødt til å spraylakkere lyngen med skinkene tredd over en kvist. Etterpå legger man seg med skikkelig svie i kaviarkrysset og selvsagt spiller heller ikke ryggen på lag heller.

Man kan døyve opplevelsen med en lunka ØL eller fem fra bagasjen, men da må man også hanskes med bakfull problemet npr man våkner.

Gi meg en utedass og en skikkelig campingstol så henger jeg meg gjerne med på en campintur.

Brukeravatar
BC45
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800

Legg inn av BC45 »

Bjerknez skrev: 16 apr 2025, 00:18 Gi meg en utedass og en skikkelig campingstol så henger jeg meg gjerne med på en campintur.
Det finnes mange fine campingplasser her i landet der du får både do, dusj og mat. Tror til og med du kan låne en campingstol noen steder :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

BC45 skrev: 16 apr 2025, 01:38
Bjerknez skrev: 16 apr 2025, 00:18 Gi meg en utedass og en skikkelig campingstol så henger jeg meg gjerne med på en campintur.
Det finnes mange fine campingplasser her i landet der du får både do, dusj og mat. Tror til og med du kan låne en campingstol noen steder :thumleft
Joda, campingplasser er helt innafor. Det har jeg ingen problemer med. Men jeg snakker om villcamping her. :-)

Svar