
Startproblemer etter vinterlagring – tips?
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7117
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?
Etter å ha overlatt sykkel’n for vinterlagring med service er endelig våren her men forespeilet beløp har vokst til nærmere fire ganger’n, kjenner på den følelsen å bare måtte vrenge lommeboka uten andre valg. Uansett løsning vil jeg tro både dager og uker vil gå før sykkel’n kan kjøres ut men sørg for å få med den defekte TFT skjermen hjem. Håper det løser seg med en god deal 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 372
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?
Har lest litt om dette problemet på Triumph forumer og det å bytte ut TFT'en med noe annet enn en tilsvarende originaldel blir generelt ansett som umulig siden den er knyttet sammen med både nøkkel og ECU. Tror ikke jeg har hørt om noen som har fått til å bytte til noe annet.
Derimot er det enkelte som har hatt hell med et firma i England (Autotrinics) som reparerer elektronikk, de har visstnok klart å få i gang noen av disse - men det er også mange som blir sendt i retur som de ikke har klart å fikse. Virker mao. som at det kan være flere potensielle feilkilder her hvor noen kan være reparerbare.
Mer info i denne tråden:
https://www.triumphrat.net/threads/stre ... ay.970220/
Derimot er det enkelte som har hatt hell med et firma i England (Autotrinics) som reparerer elektronikk, de har visstnok klart å få i gang noen av disse - men det er også mange som blir sendt i retur som de ikke har klart å fikse. Virker mao. som at det kan være flere potensielle feilkilder her hvor noen kan være reparerbare.
Mer info i denne tråden:
https://www.triumphrat.net/threads/stre ... ay.970220/
Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?
Takk for gode svar, støtte og tips alle sammen!
Det virker som en gjenganger at instrumentet/TFT'en ikke vil skru seg på etter batteribytte, men jeg kjørte jo sykkelen flere turer etter å ha byttet til helt ferskt batteri. Lurer på hvordan den har vært lagret. De skulle ringe fra forhandleren i dag, etter å ha snakket med Triumph igjen.
EDIT: Fikk dette svaret fra Autotronics:
Takk! Skader ikke å sjekke med Autotronics tenker jeg. Tar nok uansett minst hele april å få en klar sykkel.kaLARSnikov skrev: 09 apr 2025, 10:17 Har lest litt om dette problemet på Triumph forumer og det å bytte ut TFT'en med noe annet enn en tilsvarende originaldel blir generelt ansett som umulig siden den er knyttet sammen med både nøkkel og ECU. Tror ikke jeg har hørt om noen som har fått til å bytte til noe annet.
Derimot er det enkelte som har hatt hell med et firma i England (Autotrinics) som reparerer elektronikk, de har visstnok klart å få i gang noen av disse - men det er også mange som blir sendt i retur som de ikke har klart å fikse. Virker mao. som at det kan være flere potensielle feilkilder her hvor noen kan være reparerbare.
Mer info i denne tråden:
https://www.triumphrat.net/threads/stre ... ay.970220/
Det virker som en gjenganger at instrumentet/TFT'en ikke vil skru seg på etter batteribytte, men jeg kjørte jo sykkelen flere turer etter å ha byttet til helt ferskt batteri. Lurer på hvordan den har vært lagret. De skulle ringe fra forhandleren i dag, etter å ha snakket med Triumph igjen.
EDIT: Fikk dette svaret fra Autotronics:
Rundt 3000,- + for reparasjon. Usikker på om man betaler uansett utfall.That's fine, we can take a look at this for you for repairs. The pricing for repairs is £200+VAT.
You can use the link below to place an order with us:
https://www.autotronics.co.uk/product/t ... dium=email
If you prefer to send the part to us first, and pay after repairs then please package the unit into a box with the vehicle details, contact details, fault description, and send the part to:
Autotronics – Interchange 21, Centre Ct, Meridian Business Park , Leicester LE19 1WR
Thank you
-
- Innlegg: 114
- Registrert: 28 aug 2023, 20:38
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 850 2024
- Bosted: Oslo
Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?
Ingenting i livet er gratis, så noe må man vel betale for medgått tid til å feilsøke og forsøke å reparere tenker jeg.
- Maschev
- Innlegg: 154
- Registrert: 15 apr 2018, 15:32
- Motorsykkelen din: 2021 Yamaha Tenere 700
- Bosted: Horten
Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?
Kan ikke si annet enn at jeg sympatiserer virkelig. Slike reparasjoner er sure penger å bruke uansett hvordan man vender på det. Enig med andre at jeg synes ikke forhandler strekker seg langt for å gi noen deal her, men jeg kjenner jo ikke all korrespondanse som er gjort heller. Uansett en god påminnelse om at mc eierskap kan bli dyrt det også om man er uheldig.
Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?
Snakket med teknisk ansvarlig. De har bestilt delen uansett, og jobber med Triumph for å få reklamasjon. Om det ikke ordner seg, skulle vi ordne en deal. Skal slippe å betale hele summen (skulle vel egentlig bare mangle når man bestiller uten å forhøre seg med meg først). Jeg hadde begynt å se på reparasjon, som er vesentlig rimeligere. Vi får håpe på det beste!Maschev skrev: 09 apr 2025, 15:30 Kan ikke si annet enn at jeg sympatiserer virkelig. Slike reparasjoner er sure penger å bruke uansett hvordan man vender på det. Enig med andre at jeg synes ikke forhandler strekker seg langt for å gi noen deal her, men jeg kjenner jo ikke all korrespondanse som er gjort heller. Uansett en god påminnelse om at mc eierskap kan bli dyrt det også om man er uheldig.

- Maschev
- Innlegg: 154
- Registrert: 15 apr 2018, 15:32
- Motorsykkelen din: 2021 Yamaha Tenere 700
- Bosted: Horten
Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?
Dette høres jo veldig lovende ut! Godt å se at forhandler stiller oppolemp skrev: 10 apr 2025, 10:51Snakket med teknisk ansvarlig. De har bestilt delen uansett, og jobber med Triumph for å få reklamasjon. Om det ikke ordner seg, skulle vi ordne en deal. Skal slippe å betale hele summen (skulle vel egentlig bare mangle når man bestiller uten å forhøre seg med meg først). Jeg hadde begynt å se på reparasjon, som er vesentlig rimeligere. Vi får håpe på det beste!Maschev skrev: 09 apr 2025, 15:30 Kan ikke si annet enn at jeg sympatiserer virkelig. Slike reparasjoner er sure penger å bruke uansett hvordan man vender på det. Enig med andre at jeg synes ikke forhandler strekker seg langt for å gi noen deal her, men jeg kjenner jo ikke all korrespondanse som er gjort heller. Uansett en god påminnelse om at mc eierskap kan bli dyrt det også om man er uheldig.Gleder meg til første tur!

-
- Innlegg: 372
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?
Kan vere dei lese Mcsiden.no
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7117
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?
Så braolemp skrev: 10 apr 2025, 10:51Snakket med teknisk ansvarlig. De har bestilt delen uansett, og jobber med Triumph for å få reklamasjon. Om det ikke ordner seg, skulle vi ordne en deal. Skal slippe å betale hele summen (skulle vel egentlig bare mangle når man bestiller uten å forhøre seg med meg først). Jeg hadde begynt å se på reparasjon, som er vesentlig rimeligere. Vi får håpe på det beste!Maschev skrev: 09 apr 2025, 15:30 Kan ikke si annet enn at jeg sympatiserer virkelig. Slike reparasjoner er sure penger å bruke uansett hvordan man vender på det. Enig med andre at jeg synes ikke forhandler strekker seg langt for å gi noen deal her, men jeg kjenner jo ikke all korrespondanse som er gjort heller. Uansett en god påminnelse om at mc eierskap kan bli dyrt det også om man er uheldig.Gleder meg til første tur!


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7117
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?
Hadde skikkelig troen en stund! Nå har jeg ikke hørt ett "kvepp" siden 9. april. Ingen svar på mine hendvendelser om en oppdatering. Går glipp av store deler av sesongen! Noe sted man kan leie sykkel kanskje? 

-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?
Kjipe greier dette...
En av grunnene til at jeg kjøper/kjøpte nye sykler. For oss som ikke er så gode på og skru selv, er det det tryggeste. Så får man heller bare ta det ekstra verditapet og heller leve med forutsigbarheten.
Dette gjelder forøvrig også biler for min del.
En av grunnene til at jeg kjøper/kjøpte nye sykler. For oss som ikke er så gode på og skru selv, er det det tryggeste. Så får man heller bare ta det ekstra verditapet og heller leve med forutsigbarheten.
Dette gjelder forøvrig også biler for min del.
-
- Innlegg: 372
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: Startproblemer etter vinterlagring – tips?
Nokon skulle leige ut Royal Enfield visstnok