Hadde noen jobbmøter i Oslo i dag, der var det sommervarmt. Rakk en tidligere fly hjem enn vanlig, fruen hjemme, hun jobber i kommunen og hadde organsiert streikevakter fra morgenen av, dermed også hun tidlig hjemme. Sønnen i huset hadde besøk av kompiser, jentene i huset var på besøk hos venninner, skulle komme hjem kl. 19. Så der stod vi, med barna opptatt på sine kanter, og vi med et par/tre ettermiddagstimer, alene.
Fruens forslag... "shopping"??

...Å nei..... jeg kjente jeg allerede angret på tidlig flyavgang hjem, skulle oppholdt meg i Oslo, tatt det litt med ro der, men nei, her stod jeg i stua, hjemme, og kunne ikke si annet enn: "Tja, hva er det vi trenger nå da?" Hennes forslag viste seg å være noe mer enn en "vanlig" shopping etter et eller annet som vi bare må fylle opp et eller annet skap med. "Hva med å slenge seg på motorsykkelen, kjøre oss en tur, og kanskje finne meg noe kjøreutstyr?" Se det ja, morivasjonen økte betraktelig for shopping, skiftet av meg jobbdress og inn i kjøreutstyr, fruen hoppet inn i sitt noe provisoriske kjøreutstyr bestående av en "markabukse", fjellsko, dunejakke og sønnens "Scooterhansker". Hjelm med påmontert Scala Rider og ryggskinne har vi selvfølgelig kjøpt inn tidligere

.
Så da bars det avgårde :) En liten sving inn til sentrum og inn til nærmeste "MC-utstyr pusher". Fruen skal jo selvfølgelig prøve alle modeller...spiller ingen rolle, her byens nye BullFighterbutikk er det nok av ting å se på...mens jeg ser den ene etter den andre modellen av jakke-type-skinn og bukse-type-skinn prøves og vurderes, vendes og speiles :)
Så etter en kosestund hos "pushern" ender fuen opp med komplett utstyr. Stolt som ....en høne

og tydelig fornøyd med sitt nyinnkjøpte utstyr tar vi en paraderunde i byen, og i nærliggende områder.
Vi har fotsatt tid, bestemmer oss for å ta en "middag ute", det er ikke blå himmel og sommervarmt, men tilstrekkelig til at vi kan innta fludium og mat ute, da begge er ikledd fult kjøreutstyr
Etter måltid; litt mer shopping på nærliggende shoppingsenter, og idet skinnveskene formelig buler på sykkelen, drar vi hjem igjen og har da kost oss i tre timer med litt mc-kjøring, litt shopping, god mat og drikke, og masse hygge oss i mellom. Slike hverdager er deilige når man bare ser dem og benytter dem, sammen

Vi "feirer" shoppingen med pizza og øl (Rettere sagt: Pizza, øl(fruen) og brus (meg) :) )

Vises ikke så godt på bildet, men skinnveskene buler i det vi forlater shoppingsenteret.
Så nå, når kvelden senker seg, sitter jeg her og kjenner at kona lukter....
NY BIL..livet er deilig dere