GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Globes Logg; Hmm..maling + rull = NULL MC-kjøring!

Legg inn av Duville »

Onsløv skrev:Hehe, jeg har hele tiden vist sambizen at jeg er en lat og treg jævel. :D

Men rart med hu;
- når jeg pusser opp inne, har hun ikke tålmodighet i hele tatt... "Er du/dere ikke ferdig snart, det går så seeent"

Men nå når jeg har vært ute og malt og skiftet vannbord og slike ting, så er det: "Kristian, kommer du inn snart? Du trenger ikke jobbe ute hele tiden, husk du må slappe av litt også"

Forstå det den som kan..... ?

:-k

HA - skjønner du ikke at så lenge du holder på med vannbord, maling, nye takrenner, oppussing, SÅ VET HUN HELE TIDA HVOR DU ER OG HVA DU GJØR OG HAR FULL KONTROLL. Det er bare for å få tingene til å vare litt ekstra...... :lol :lol

Pollti

Legg inn av Pollti »

Onsløv skrev:Hehe, jeg har hele tiden vist sambizen at jeg er en lat og treg jævel. :D

Men rart med hu;
- når jeg pusser opp inne, har hun ikke tålmodighet i hele tatt... "Er du/dere ikke ferdig snart, det går så seeent"

Men nå når jeg har vært ute og malt og skiftet vannbord og slike ting, så er det: "Kristian, kommer du inn snart? Du trenger ikke jobbe ute hele tiden, husk du må slappe av litt også"

Forstå det den som kan..... ?

:-k

De lokale Haus Gestapoene er dønn umulig å forstå de. Og aldri husker de på å kjøpe nok øl heller. Generellt så er de dønn upålitelige og ikke troverdige så sant du ikke sier SALG på supærn. Da forsvinner de raskere enn fort og du kan drikke øl på terassen uforstyrret i timesvis. De burde byttes ut hver uke men så er jo vi så tafatte at vi er kjøttkake avhengige da, og så ligger vi der bak eksosrøret deres og har det ganske ok. Den viktigste grunnen er jo dressurkursene deres da, de er ganske ekstreme. Jeg har vært på 2 kurs og det er mere enn nok. Huttemeitu !Det andre kuset har pågått i 30 år og det er visst ikke slutt enda ryktes det om. :jada:

Brukeravatar
Jalmar
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

En behøver da ikke kjøpe ei hel ku bare for å få et glass melk??? :mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave

c")

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Globes Logg: Med fruen på shopping; Skinndress og øl!

Legg inn av Globe »

Hadde noen jobbmøter i Oslo i dag, der var det sommervarmt. Rakk en tidligere fly hjem enn vanlig, fruen hjemme, hun jobber i kommunen og hadde organsiert streikevakter fra morgenen av, dermed også hun tidlig hjemme. Sønnen i huset hadde besøk av kompiser, jentene i huset var på besøk hos venninner, skulle komme hjem kl. 19. Så der stod vi, med barna opptatt på sine kanter, og vi med et par/tre ettermiddagstimer, alene.

Fruens forslag... "shopping"?? :8-[ ...Å nei..... jeg kjente jeg allerede angret på tidlig flyavgang hjem, skulle oppholdt meg i Oslo, tatt det litt med ro der, men nei, her stod jeg i stua, hjemme, og kunne ikke si annet enn: "Tja, hva er det vi trenger nå da?" Hennes forslag viste seg å være noe mer enn en "vanlig" shopping etter et eller annet som vi bare må fylle opp et eller annet skap med. "Hva med å slenge seg på motorsykkelen, kjøre oss en tur, og kanskje finne meg noe kjøreutstyr?" Se det ja, morivasjonen økte betraktelig for shopping, skiftet av meg jobbdress og inn i kjøreutstyr, fruen hoppet inn i sitt noe provisoriske kjøreutstyr bestående av en "markabukse", fjellsko, dunejakke og sønnens "Scooterhansker". Hjelm med påmontert Scala Rider og ryggskinne har vi selvfølgelig kjøpt inn tidligere :thumleft.

Så da bars det avgårde :) En liten sving inn til sentrum og inn til nærmeste "MC-utstyr pusher". Fruen skal jo selvfølgelig prøve alle modeller...spiller ingen rolle, her byens nye BullFighterbutikk er det nok av ting å se på...mens jeg ser den ene etter den andre modellen av jakke-type-skinn og bukse-type-skinn prøves og vurderes, vendes og speiles :)

Så etter en kosestund hos "pushern" ender fuen opp med komplett utstyr. Stolt som ....en høne :-k og tydelig fornøyd med sitt nyinnkjøpte utstyr tar vi en paraderunde i byen, og i nærliggende områder.

Vi har fotsatt tid, bestemmer oss for å ta en "middag ute", det er ikke blå himmel og sommervarmt, men tilstrekkelig til at vi kan innta fludium og mat ute, da begge er ikledd fult kjøreutstyr :knegg

Etter måltid; litt mer shopping på nærliggende shoppingsenter, og idet skinnveskene formelig buler på sykkelen, drar vi hjem igjen og har da kost oss i tre timer med litt mc-kjøring, litt shopping, god mat og drikke, og masse hygge oss i mellom. Slike hverdager er deilige når man bare ser dem og benytter dem, sammen :thumleft

Bilde
Vi "feirer" shoppingen med pizza og øl (Rettere sagt: Pizza, øl(fruen) og brus (meg) :) )

Bilde
Vises ikke så godt på bildet, men skinnveskene buler i det vi forlater shoppingsenteret.

Så nå, når kvelden senker seg, sitter jeg her og kjenner at kona lukter....NY BIL..livet er deilig dere :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Hey!
Så bra!
Så ut til å være en flott tur, ja! :thumleft

Kona og jeg var også ute en tur i dag. Hun hadde visst 'glemt' :roll ... noe på jobben og dermed var det på med kjøreutstyr og avgårde :P

Og i går var vi, som jeg allerede har skrevet om et annet sted her på MCsiden, ute og spiste middag hos favorittkineserne våre på Harestua :-)

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Jalmar skrev:En behøver da ikke kjøpe ei hel ku bare for å få et glass melk??? :mk
Hva bør jeg gjøre da, som ikke tåler melk?. :-k

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Drikke rismelk eller hvetemelk.
Soyamelk med vanilje er ikke så værst, men soya kan du vel kanskje ikke ha heller.

Sambizen tåler ikke melk heller, men soyaprodukter ser ut til å gå bra.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Onsløv skrev:Drikke rismelk eller hvetemelk.
Soyamelk med vanilje er ikke så værst, men soya kan du vel kanskje ikke ha heller.

Lever også glutenfritt og unngår soya mest mulig. Bruker kokosmelk i matlaging, kakao og ellers der en normalt bruker melk. :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev:
Onsløv skrev:Drikke rismelk eller hvetemelk.

Lever også glutenfritt og unngår soya mest mulig. Bruker kokosmelk i matlaging, kakao og ellers der en normalt bruker melk. :thumleft
Ikke for å legge en en sunn og god meningsutveksling om næringsmidler død, men det er muligens mulig at denslags hører hjemme i en annen tråd enn denne... :eh ;-);)

:mk

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Hører du Jalmar, det var du som helte melk inn i denne tråden. :mk

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Legg inn av Bubbu »

Syne Globine ser hot ut jeg :eh :thumleft ;e :oh
(The Beast )

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Gammelgutt skrev:
Jalmar skrev:En behøver da ikke kjøpe ei hel ku bare for å få et glass melk??? :mk
Hvis æ ikke huske feil så har du ikke kjøpt dæ ku heller,så da e det
vel greit

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Gammelgutt skrev:
Kjøp en hest og prøv hestemelk?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Legg inn av Bubbu »

:eh Hvorfor diskuteres det melk her? Melk er for kalver eller unger. Kaffe er for voksne. Ikke sant Globe ;e
(The Beast )

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Dexter skrev: Kjøp en hest og prøv hestemelk?
Hest er best som biff. :knegg

Svar