Vulcan skrev:Hvor lang tid tok det fra det ble registrert på DPD, før det var i Oslo?
Jeg har jo også bestilt dekk fra samme leverandør den 19/5, og sendte mail til dem den 7/6 med beskjed om at hvis de ikke klarer å ha det fremme hos meg senest 15/6 ønsker jeg å avbestille hele dekket. Skal jo kjøre sørover på sykkelen den 16. Dagen etter fikk jeg mail om at varen nå ble sendt fra tyskland, og at leveringsdato var beregnet til 17/6. Ringte umiddelbart til dem med klar beskjed om at jeg tok ikke mot noe dekk etter den 15/6, men fikk da til svar at dekket sikkert var fremme førstkommende fredag eller mandag.
Er høvelig provosert, og i følge DPD var dekket i Flensburg i dag tidlig.
Sporingen min var noe unøyaktig siden transportstreiken gjorde at det ikke kunne tas inn til norge, så det lå ei stund i nordtyskland. Da streiken var over kom dekket til norge på 1 døgn. Men nå var det jo kaos hos Tollpost som DPD bruker i norge. Jeg var å henta dekket mitt, og jeg kan skrive under på at det var kaos! Jeg var inne på terminalen å kikka... Men om det er sendt nå slik at det er i "fart" så skal det nok ikke gå fryktelig lang tid... men 15. er jo kort tid, det er ikke så mye transport i løpet av helga... uansett så har du angrefrist, men du risikerer vel da å betale for returfrakt. Ta heller dekket, om enn noe sent å selg det videre eller ha det i reserve.