Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av AJ »

Dexter skrev:
cheron skrev:Konge ;) Så blir det service i vinter! Så blir sesongen 2011 enda bedre en 2010 :bananas

Og kanskje jeg har sykkel??? :scratch
Håper da virkelig at du får ordnet deg med sykkel!
Håper jeg også!
Cheron uten sykkel er ingen skikkelig cheron ;e

sier jeg som sitter her og hører gjennom en egenkomponert CD som jeg har tenkt å ta med til Treffet hos Evike og KM i morra... :knegg

og mens jeg kikker på Yr og :scratch i hodet siden jeg er litt usikker på værutsiktene... :8-[
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Dexter »

Ja, jeg har registrert at været vistnok kan bli litt skiftende, men det driter jeg faktisk rett og slett i!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Globe »

Sånn snakker en motorsyklist.....med nytt framdekk :thumleft

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:Sånn snakker en motorsyklist.....med nytt framdekk :thumleft
Hehe, ja... beklager det sterke/ufine språket, men akkurat nå er det slik jeg føler det :janikk
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av cheron »

AJ skrev:
Dexter skrev:
cheron skrev:Konge ;) Så blir det service i vinter! Så blir sesongen 2011 enda bedre en 2010 :bananas

Og kanskje jeg har sykkel??? :scratch
Håper da virkelig at du får ordnet deg med sykkel!
Håper jeg også!
Cheron uten sykkel er ingen skikkelig cheron ;e

sier jeg som sitter her og hører gjennom en egenkomponert CD som jeg har tenkt å ta med til Treffet hos Evike og KM i morra... :knegg
Baaaah.... Jeg vil på treff!! Men Haus Gestapo jobber på lørdag kveld og jeg har barna... Hmm... Next year people!
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Dexter »

AJ skrev:
Dexter skrev:
cheron skrev:Konge ;) Så blir det service i vinter! Så blir sesongen 2011 enda bedre en 2010 :bananas

Og kanskje jeg har sykkel??? :scratch
Håper da virkelig at du får ordnet deg med sykkel!
Håper jeg også!
Cheron uten sykkel er ingen skikkelig cheron ;e

sier jeg som sitter her og hører gjennom en egenkomponert CD som jeg har tenkt å ta med til Treffet hos Evike og KM i morra... :knegg

og mens jeg kikker på Yr og :scratch i hodet siden jeg er litt usikker på værutsiktene... :8-[
Due, den CD'en... er den spekket med det meste av det du har lagt ut her på forumet? Snakker vi piggtråd, death og det som værre ær? Da er det i så fall greit om du glemmer den i gangen når dere skal dra :lol
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av RuneMC »

Gratulerer med nytt fordekk :-)

Merket et par tendenser til forhjulsslipp i regnvær før jeg skiftet på forhjulet sist gang - ikke gøy - men med skikkelig mønster sitter det som et skudd både på tørt og i høljregn...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av cheron »

Dexter skrev:
AJ skrev:
Dexter skrev:
cheron skrev:Konge ;) Så blir det service i vinter! Så blir sesongen 2011 enda bedre en 2010 :bananas

Og kanskje jeg har sykkel??? :scratch
Håper da virkelig at du får ordnet deg med sykkel!
Håper jeg også!
Cheron uten sykkel er ingen skikkelig cheron ;e

sier jeg som sitter her og hører gjennom en egenkomponert CD som jeg har tenkt å ta med til Treffet hos Evike og KM i morra... :knegg

og mens jeg kikker på Yr og :scratch i hodet siden jeg er litt usikker på værutsiktene... :8-[
Due, den CD'en... er den spekket med det meste av det du har lagt ut her på forumet? Snakker vi piggtråd, death og det som værre ær? Da er det i så fall greit om du glemmer den i gangen når dere skal dra :lol
WORD!!!!!!!! :\m/:
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av AJ »

Her venter det overraskelser så det holder, folkens!!!
Kommer ikke til å glemme denne i gangen, nei :[-(

Dette kommer dere til å sette pris på! Merk mine ord!

Her er til og med en låt spesielt beregnet på han som ikke kunne komme, nemlig godeste Globe ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Globe »

:redface :-k .....nesten så jeg må ta turen, kun for å få med meg den :-k

...hmmmm..kan jo være så mangt, både innen sjanger, og tekstuelt innhold :-k

Brukeravatar
Vulcan
Innlegg: 33
Registrert: 14 apr 2010, 11:19
Motorsykkelen din: Kawasaki VN-1500 / Moto Guzzi Breva 750

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Vulcan »

Hvor lang tid tok det fra det ble registrert på DPD, før det var i Oslo?

Jeg har jo også bestilt dekk fra samme leverandør den 19/5, og sendte mail til dem den 7/6 med beskjed om at hvis de ikke klarer å ha det fremme hos meg senest 15/6 ønsker jeg å avbestille hele dekket. Skal jo kjøre sørover på sykkelen den 16. Dagen etter fikk jeg mail om at varen nå ble sendt fra tyskland, og at leveringsdato var beregnet til 17/6. Ringte umiddelbart til dem med klar beskjed om at jeg tok ikke mot noe dekk etter den 15/6, men fikk da til svar at dekket sikkert var fremme førstkommende fredag eller mandag.

Er høvelig provosert, og i følge DPD var dekket i Flensburg i dag tidlig.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Dexter »

Vulcan skrev:Hvor lang tid tok det fra det ble registrert på DPD, før det var i Oslo?

Jeg har jo også bestilt dekk fra samme leverandør den 19/5, og sendte mail til dem den 7/6 med beskjed om at hvis de ikke klarer å ha det fremme hos meg senest 15/6 ønsker jeg å avbestille hele dekket. Skal jo kjøre sørover på sykkelen den 16. Dagen etter fikk jeg mail om at varen nå ble sendt fra tyskland, og at leveringsdato var beregnet til 17/6. Ringte umiddelbart til dem med klar beskjed om at jeg tok ikke mot noe dekk etter den 15/6, men fikk da til svar at dekket sikkert var fremme førstkommende fredag eller mandag.

Er høvelig provosert, og i følge DPD var dekket i Flensburg i dag tidlig.
Sporingen min var noe unøyaktig siden transportstreiken gjorde at det ikke kunne tas inn til norge, så det lå ei stund i nordtyskland. Da streiken var over kom dekket til norge på 1 døgn. Men nå var det jo kaos hos Tollpost som DPD bruker i norge. Jeg var å henta dekket mitt, og jeg kan skrive under på at det var kaos! Jeg var inne på terminalen å kikka... Men om det er sendt nå slik at det er i "fart" så skal det nok ikke gå fryktelig lang tid... men 15. er jo kort tid, det er ikke så mye transport i løpet av helga... uansett så har du angrefrist, men du risikerer vel da å betale for returfrakt. Ta heller dekket, om enn noe sent å selg det videre eller ha det i reserve.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av cheron »

Hmmmm.... Tror jeg skal kjøpe opp en del dekk i standard dimensjon i Tyskland neste gang jeg drar ned å ha på lager her hjemme...
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Dexter »

cheron skrev:Hmmmm.... Tror jeg skal kjøpe opp en del dekk i standard dimensjon i Tyskland neste gang jeg drar ned å ha på lager her hjemme...
Hva er standard-dimensjon? Jeg måtte jo bestille for å få det jeg ville ha i den dimensjonen som jeg må ha... "alle"! har 120x70-17, men jeg må ha 120x60-17
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av cheron »

Dexter skrev:
cheron skrev:Hmmmm.... Tror jeg skal kjøpe opp en del dekk i standard dimensjon i Tyskland neste gang jeg drar ned å ha på lager her hjemme...
Hva er standard-dimensjon? Jeg måtte jo bestille for å få det jeg ville ha i den dimensjonen som jeg må ha... "alle"! har 120x70-17, men jeg må ha 120x60-17
Tipper du kjører ukurant fordi forrige eier har satt på noe jall han fant hos sin lokale dekkpusher... :[-(
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar