Det jeg kan si om TDM 900 etter 50.000 kjørte km. er for det første at jeg har kjørt 50.000 km. på den siden sept. 2006. Det sier litt om at jeg trives med denne...

;)
Det du skal passe på og spørre om når det gjelder TDM 900 modeller eldre enn 2006, er om TPS'en er byttet i forb. med tilbakekalling for bytte av disse. Dette bør selger/forhandler legge fram dokumentasjon på.
TPS'en - Throttle Position Sensor - på modellene 2002 - 2005 hadde en svakhet som gjorde at gassen ble ujevn på noen sykler, spesielt i lav hastighet. Ingen farlig feil, men ting ble mye bedre etter bytte til ny utbedret TPS som sitter i modellene fra 2006.
I motsetning til TDM 850 bruker ikke 900'en olje. Jeg har aldri etterfylt mellom ordinære intervall som er 10.000. Har fulgt disse intervallene kun to ganger. Ellers har jeg byttet olje ved omtrent 7-8000 kjørte km.
Motorolje er billig forsikring!
De som kjenner godt til TDM påstår at 900 motoren er bunnsolid. Det er tatt ut relativt lite HK i den, mens dreiemomentet er kraftig, spontant og solid
TDM er ingen turtallsmaskin, men sprinter kjapt opp til 100 km/t på... ja! 1, 2, 3 og nesten 4 - hvis du vil
Hun som sitter på med meg på turer og treff til steder som blant annet Lågendalen

klager veldig lite på passasjerplassen.
Selv sitter jeg godt bak styret, men plages av og til av vindpress. Men ikke verre enn en del andre sykler.
Men dette med vindpress/værbeskyttelse på en halvkåpesykkel som dette må testes ut på en litt lengre prøvetur.
Servicevennligheten på TDM er så-som-så, men så fort man "knekker koden" så går ting mye lettere. Er ikke så gæern når det kommer til stykke, men det er bare å erkjenne at motoren har noe 'gamledagse' løsninger...
Jeg trives fortsatt godt med TDM'en og fryder meg når de svingene veiene dukker opp. Du har god nedbrekksvinkel på denne sykker'n. Og du sitter såpass høyt at du har godt overblikk over trafikkbildet også.
Dette er de tingene jeg kommer på i farten. Bare spørre hvis du lurer på mer :-)
Så kan du også sjekke
http://www.carpe-tdm.net" onclick="window.open(this.href);return false; og lese hva folk mener om sykkelen på dette forumet.
Leste nettopp at en på Carpe-forumet hadde kvittet seg med sin Yamaha XJ 1300 (tror jeg det var...) til fordel for en TDM 900, som han han hadde hatt før han kjøpte 1300'en.
Interessant!
Ellers må jeg si at du vurderer to meget gode sykler
Blir spennende å se hva du ender opp med etter hvert!