Godtvoksen blogg: Sesong 2013
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Re: Godtvoksen blogg: MC-dåp - Blåmann m/påmontert videokame
Ja æ e litt spent æ også.Det blir en tur nedover E4 et stykke og så
over til Trondheim og nordover RV17,Lofoten,Andøya og Senja før
æ kjøre inn til E6 og videre nordover til æ e hjemme på Nordkapp.
Da må det jo være muligheter for noen fine snutter skulle man tro
Men æ starte ikke før den 10 juli så det blir vel litt testing før det.
Må bare få de i posten først
over til Trondheim og nordover RV17,Lofoten,Andøya og Senja før
æ kjøre inn til E6 og videre nordover til æ e hjemme på Nordkapp.
Da må det jo være muligheter for noen fine snutter skulle man tro
Men æ starte ikke før den 10 juli så det blir vel litt testing før det.
Må bare få de i posten først
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Hva tror dere om dette da?
http://cgi.ebay.com/WATERPROOF-VIDEO-AC ... 4910wt_846" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.com/WATERPROOF-VIDEO-AC ... 4910wt_846" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er det samme for skylda hvem som har den...
Vet sannelig ikke, da det ser ut som det kun kan kjøpes på nettauksjon. Jeg har nettopp bestilt dette (helt fraktfritt):Dexter skrev:Hva tror dere om dette da?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37717
I dag har jeg gjort mitt første forsøk på å være "filmressigør"...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ilHX6A5461A[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=ilHX6A5461A[/video]
Sist redigert av Godtvoksen den 29 jun 2010, 22:12, redigert 1 gang totalt.
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Re: Godtvoksen blogg: Blåmann m/påmontert videokamera
Dette var morro :=D>
Du er flink!
Jeg har bestilt det kameraet på Dealextreme. Blir vel noen forsøk på film på meg også når dette ankommer. Er spent på kvaliteten da, og om batteritiden gjør at det er anvendelig. Blir interessant å se hvor jeg skal feste det på sykkelen... for DET har jeg ikke en gang begynt å tenke på
Du er flink!
Jeg har bestilt det kameraet på Dealextreme. Blir vel noen forsøk på film på meg også når dette ankommer. Er spent på kvaliteten da, og om batteritiden gjør at det er anvendelig. Blir interessant å se hvor jeg skal feste det på sykkelen... for DET har jeg ikke en gang begynt å tenke på

Det er det samme for skylda hvem som har den...
Takk skal du ha, ja ja ja - dette er moro..
Og jeg som alltid har sverget til stillfotografering. Her har jeg satt sammen noe klipp og lagt til musikk. Måtte plundre en del for å finne et redigeringprogram som kjørte under Linux. Når jeg endelig fant det, så var det veldig omfattende med mange muligheter. Så jeg håper etter hvert at en kan utvikle seg til å lage brukbare videosnuter fra diverse feriereiser... 

- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Veldig bra GV....jeg er imponert! Det neste må vel bli en diktafon, med mic inn i hjelmen, så vi kan høre dine kommentarer "live" fra turen?
Det er tydeligvis en favorittstrekning for deg dette??

Takk for turen....ser frem til neste "ride" 

Det er tydeligvis en favorittstrekning for deg dette??

Godt observert Globe, det er klipp fra den samme turen. Dog den andre veien eller opp til Utsikten som det heter...
Du gav meg litt av en utfordring med å legge inn kommentarer fra turen. Her kommer Linux til sin fulle rett. En finner alltid et program en kan bruke, og da uten å måtte betale for det. Jeg har nå i morgentimen min - lastet ned et avansert lydmikseprogram. Da kan jeg i ro og mak legge på et lydspor hvor jeg kan legge til mine kommentarer i ettertid mens jeg ser på videoen..:-) Så dette skal vi nok få til litt etter hvert...

Du gav meg litt av en utfordring med å legge inn kommentarer fra turen. Her kommer Linux til sin fulle rett. En finner alltid et program en kan bruke, og da uten å måtte betale for det. Jeg har nå i morgentimen min - lastet ned et avansert lydmikseprogram. Da kan jeg i ro og mak legge på et lydspor hvor jeg kan legge til mine kommentarer i ettertid mens jeg ser på videoen..:-) Så dette skal vi nok få til litt etter hvert...

Hva tenker ekspertene om denne sykkelen? Er 87 000 kjørte km for en Honda for mye?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22206450
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22206450
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Godtvoksen blogg: VTX 1800 skal testes til helga
Er slett ingen ekspert på 'glidere'/cruisere som dette
Men vil likevel tro at km.standen ikke er avskrekkende på en 1800 kubikk Hondamotor.
Så må det nevnes at jeg synes det er bra at en såpass ny modell av denne typen sykkel har gått så langt som den har gjort. Hvorfor?
Jo, fordi det kan jo ikke bety særlig annet enn at eieren må ha vært veldig fornøyd med sykker'n :-) og at den bare har gått og gått

Men vil likevel tro at km.standen ikke er avskrekkende på en 1800 kubikk Hondamotor.
Så må det nevnes at jeg synes det er bra at en såpass ny modell av denne typen sykkel har gått så langt som den har gjort. Hvorfor?
Jo, fordi det kan jo ikke bety særlig annet enn at eieren må ha vært veldig fornøyd med sykker'n :-) og at den bare har gått og gått

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Flott sykkel!
Honda har generelt god kvalitet og slike cruisere rusler på lave turtall ...de tåler like mange mil om ikke mer enn mange biler,,,
Men prisen bør jo reflektere km lengden.. og det gjør den kanskje..
Vanligvis er det slik med slike sykler at om de ser bra ut, så er de bra
Har her vært byttet olje og filter jevnlig osv så vil jeg tro dette er ok.. Finnes noen "bevis" for oljebytte / eventuelt smøring av kardang og overføringer så er jo det også bra! Så tester man selvsagt alle funksjoner og hvor tight den er, giring og kardang.
:)
Honda har generelt god kvalitet og slike cruisere rusler på lave turtall ...de tåler like mange mil om ikke mer enn mange biler,,,

Har her vært byttet olje og filter jevnlig osv så vil jeg tro dette er ok.. Finnes noen "bevis" for oljebytte / eventuelt smøring av kardang og overføringer så er jo det også bra! Så tester man selvsagt alle funksjoner og hvor tight den er, giring og kardang.
"Do the right thing"
Når det gjelder prisen på kr. 140 000,- så vet jeg ikke om det er rimelig eller ikke. Annonsen har stått inne siden 5. mai, hvilket sier meg at etterspørslen ikke er så stor. Han opplyser i en epost at han "har hatt et par hendvendelser, men ikke noe konkret."Relax skrev:Flott sykkel!
Når det gjelder å teste alle funksjoner så føler jeg meg noe usikker på testmetode el. Er det noe som kan beskrives enkelt for en amatør? Jeg gleder meg til å teste den - så gjenstår det og se om jeg faller for fristelsen til og handle...

- Bubbu
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Aha du skal overta kronen etter Mr.Crome (Globe) du. Avslørt
Da er det bare å kjøpe da. 

(The Beast )
Hvis du føler det bra når du tester, så klin tilGodtvoksen skrev:Når det gjelder prisen på kr. 140 000,- så vet jeg ikke om det er rimelig eller ikke. Annonsen har stått inne siden 5. mai, hvilket sier meg at etterspørslen ikke er så stor. Han opplyser i en epost at han "har hatt et par hendvendelser, men ikke noe konkret."Relax skrev:Flott sykkel!
Når det gjelder å teste alle funksjoner så føler jeg meg noe usikker på testmetode el. Er det noe som kan beskrives enkelt for en amatør? Jeg gleder meg til å teste den - så gjenstår det og se om jeg faller for fristelsen til og handle...

MEN du kunne jo teste lyst , sikkerhetsbrytere på støtte og gir , sjekke at den starter lett både kald og varm osv. Videre skal den gå jevnt og fint, ikke fuske, trekke godt uten ulyd på alle gir osv. Du skal kunne presse inn brems og holde de hardt uten at de gir seg og bremsene skal selvsagt fungere godt og jevnt når du kjører ..
Dekk bør være bra ...
Jeg ville også ha spurt om her er gjort noe med potter eller annet som eventuelt gir problem om den eventuelt skal vises... noe uorginalt osv ..
Det finnes jo salgavtaler på nett som tar opp noe av dette og som han eventuelt kan fylle ut !?
Har den stått lenge på nett selger han den kanskje også for 5-10 lapper mindre om du tilbyr en rask handel

"Do the right thing"
Mr. Chrome er død! Igjen står en stakkars forlatt Globe som til vinterehalvåret ikke har noe pent å pusse og stelle pent med slik at den skinner på samme vis som fra øynene til en vakker og våryr kvinne...Bubbu skrev:Aha du skal overta kronen etter Mr.Crome (Globe) du. AvslørtDa er det bare å kjøpe da.