Veg(U)vesenet - olje og oljegrus - argh!
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Re: Veg(U)vesenet - olje og oljegrus - argh!
Jeg fjernet mye guffe fra eksospotta med Autosol,det var effektivt !
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Jeg bruker denne, utrolig effektiv og skader ikke lakk eller krom. Spay på, la det virke noe tid og asfalten renner av.
3M™ Sitrusrens
Fjerner de fleste lim og taperester, olje, fett, asfalt og smuss. Fjerner tjære fra taktekkingsutstyr. Rengjør utstyr for overskytende limrester. Inneholder ingen syre-, klor- eller petroleumsbaserte løsemidler.

3M™ Sitrusrens
Fjerner de fleste lim og taperester, olje, fett, asfalt og smuss. Fjerner tjære fra taktekkingsutstyr. Rengjør utstyr for overskytende limrester. Inneholder ingen syre-, klor- eller petroleumsbaserte løsemidler.

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Denne har jeg ikke vært borti...rogg skrev: 3M™ Sitrusrens

Får er denne rensen å få tak?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Maxbo og malerforretninger... Og så lukter den apelsin:)))
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Jøss!rogg skrev:Maxbo og malerforretninger... Og så lukter den apelsin:)))

Denne må jo handles inn snarest

Takker for tips

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
litt rimligere er Label-off på biltema..samme stoffene-husk å lese advarselteksten.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Til info intet nytt fra ansvarlige for "dekker og drift" ennå...
Mulig de må ta krisemøte nå som det er bevist at midtdelere av sementblokker ikke fungerer som forventet Seeing is believeing...
Ellers har jeg brukt å sprite opp AutoSol'en eller bilpolering med litt Whitespirit - funker også bra til asfaltflekker, men hvis citrus-middelet funker like bra så slipper man jo løsemiddel-dunsten... må testes...
Mulig de må ta krisemøte nå som det er bevist at midtdelere av sementblokker ikke fungerer som forventet Seeing is believeing...

Ellers har jeg brukt å sprite opp AutoSol'en eller bilpolering med litt Whitespirit - funker også bra til asfaltflekker, men hvis citrus-middelet funker like bra så slipper man jo løsemiddel-dunsten... må testes...

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Hva gjelder asfaltflekker og inntørka døde innsekter så bruker jeg vanlig poleringsmiddel, asfalten går fullstendig i oppløsning med en gang og innsektene (restene av disse) går også av umiddelbart. Nå er det kanskje ikke like praktisk å polere alle steder eller ofte, men det er bare snakk om sekunder så er alt like fint.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Snill Vaffel
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Citrus rens den er GENIAL og jeg hadde desverre glemt den den blei brukt mye på mine yngre dager med "råne"biler ol
Rett på Torshov å shoppe ja
Piliti: Disel skal jeg nok klare å få tak i

Piliti: Disel skal jeg nok klare å få tak i

Snill Vaffel
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
Ser ikke ut til at veiene i de indre bygder skal gjøres noe med i år - tenke seg til at de klarer å la rike Norge forfalle på denne måten det er nesten ufattelig.
Med ett fullstendig likegyldig og tafatt veg(u)vesen så blir det mye å rette opp etter disse folka som driver på nå.
Vinterens herjinger merkes skikkelig med humper og nesten farlige hopp over alt.
Med ett fullstendig likegyldig og tafatt veg(u)vesen så blir det mye å rette opp etter disse folka som driver på nå.
Vinterens herjinger merkes skikkelig med humper og nesten farlige hopp over alt.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Kjørte Dokka-Gjøvik,de siste kilometrene mot Gjøvik minner om et jordskjelvområde.... 

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
Sendte en purring forrige uke til Vegvesenet, da jeg ikke fikk noen svar ifjor.
Fikk nå et svar med følgende innhold av interesse:
Mine spm ift pkt 1 og 2 nedenfor er
1) Om Vegvesenet ville varsle (ved skilting og på vegmeldingssidene) eller i det minste kjenne til hvor "snabelbilen" befinner seg (dvs tlf 175)
2) Om de ville reasfaltere hovedveiene fra Røyken til Asker som i en årrekke bare har blitt lappet og lappet uten å bli bedre
Fikk nå et svar med følgende innhold av interesse:
Mine spm ift pkt 1 og 2 nedenfor er
1) Om Vegvesenet ville varsle (ved skilting og på vegmeldingssidene) eller i det minste kjenne til hvor "snabelbilen" befinner seg (dvs tlf 175)
2) Om de ville reasfaltere hovedveiene fra Røyken til Asker som i en årrekke bare har blitt lappet og lappet uten å bli bedre
Personling synes jeg vel svaret på pkt 1 er betenkelig ettersom det overlater ansvaret igjen helt og holdent til underleverandøren uten at vi som trafikanter har noen måte å sjekke hvor bilen/oljegrusen befinner seg...Beklager at du ikke tidlgere har fått svar på denne.
Dekkestandarden i Buskerud er for dårlig. Tilgjengelige dekkemidler må styres mot de punkter/strekninger som er verst. 7,3 % av all vegtrafikk i Norge går på Buskerud-vegene.
Stort vedlikeholdsetterslep/forfall på bla. asfaltdekkene gjør det nødvendig å bruke en del reprasjonsteknikker - bla- en såkalt "lappekanon" som både kan lappe hull og forsegle langsgående sprekker.
Resultatet etter lapping med "lappekanon" på fv165 og fv167 i 2010 ble ikke så bra som det burde bli. Vi tok derfor opp med driftsentreprenøren. Foran årets lappeseng blir det spesiell opplæring av operatørene med tanke på å få riktig kvalitet på arbeidet.
1. Utgangspunkt er lapping med "lappekanon" å anse som bevegelige arbeid og tas vare på med varslingsplan knyttet til kjøretøyet. Det inngår i operasjonen at overflaten skal feies for løs pukk før man kjører videre etter en lapping. Nøkkelen til et bedre resultat bør ligger i opplæring - men vi vil naturligvis følge med på hvordan dette går i år slik at vi ikke opplever dårlig resultat også i år.
2. Vi har 2010 startet opp forarbeid for reasfaltering fv167, vil bli vidreført i år og avsluttet med nytt dekke. Vi har ikke økonomiske rammer som muliggjør dekkearbeider på fv165 i år.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
RuneMC's foto på Flickr