Godtvoksen skrev:
Many Sabre engines develop a "tick" which is an oil starvation issue in the engine and can usually be resolved easily, if caught early, by switching oil and blowing out (cleaning) the clogged gasket. Honda knows about the problem but doesn't like to recognize it.
Mesteparten av det som skrives på Internett er skrevet på verdens største språk: Engelsk bedrevet av utlendinger.
Internett er et meget dårlig sted å lære engelsk.
Det er åpenbart ikke "the gasket" som er "clogged", men en kanal som er "clogged by the gasket".
Jeg gjetter det som skjer er at en pakning ikke tåler olje (eller vann) og sveller.
Dermed tetter den til en kanal slik at en ventilløfter ikke får tilstrekkelig med olje.
Det der, tror jeg, er skrevet av en tysker. En som synes inskutte bisetninger er fine greier.
God engelsk, slik jeg kjenner det, bruker isteden korte setninger.
Erfaringsmessig blir også norsk mye bedre med korte setninger.
Vi har nemlig mindre gramatikalsk støtte for kompliserte konstruksjoner enn for eksempel tysk (og jeg nevner ikke italiensk eller latin).
Her er mitt forsøk på oversettelse:
Mange motorer av typen Sabre utvikler en tikkende lyd. Lyden skyldes manglende oljetilførsel i motoren. Det er et enkelt problem å løse når det tas tidlig.
Løsningen er å skifte olje samt å rense kanalen som stoppes til av pakningen.
Honda kjenner til problemet men ønsker ikke å ta ansvar for det.
.
Jada, jeg vet at tråden nå handler om noe annet, men vi som spiser middag fra åtte til ellve, hva skal vi gjøre?
[TaSK]