Var det noe lys som viste at dere ladet det opp?AJ skrev:Ja, gjorde det, jeg.Godtvoksen skrev: Ladet dere opp batteriene først?
Dexter's laboratory - klar for 2023
Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Nei, ikke det jeg kan huske, men så kan det også hende at jeg ikke hadde tålmodighet til å vente til det var fulladet...Godtvoksen skrev:Var det noe lys som viste at dere ladet det opp?AJ skrev:Ja, gjorde det, jeg.Godtvoksen skrev: Ladet dere opp batteriene først?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Jeg har naturligvis dobbelsjekket at batteri var riktig vei. Prøvde å lade i timesvis uten at det hadde noen effekt, og jeg prøvde med begge batteriene. Kameraet ser ut til å kunne slås på, men gud vet til hvilken funksjoner for det gjøre ingenting av det som manualen sier at det skal gjøre. Når jeg trykker på lys-knappen så låser det seg helt. må ut med batteriet for å få det til å slå seg av.
Er det nå da noen lure forslag til hva jeg har "glemt" å gjøre for å få plastikk-dritten til å funke?
Er det nå da noen lure forslag til hva jeg har "glemt" å gjøre for å få plastikk-dritten til å funke?

Det er det samme for skylda hvem som har den...
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Nei...Dexter skrev: Er det nå da noen lure forslag til hva jeg har "glemt" å gjøre for å få plastikk-dritten til å funke?
Ser nok dessvere ut til at du har vært uheldig og fått en som ikke virker, ja...
DealExtreme har visst mange kunder i Norge og for å bevare sitt gode navn og rykte blant oss kjøpesterke nordmenn sender de deg helt sikkert en ny uten problemer.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Dexter
Ja, håper det. Jeg har handla mye på DX, så jeg forventer at dette løses på enkleste måte: "Vi sender nytt, kast det som er ødelagt"AJ skrev:Nei...Dexter skrev: Er det nå da noen lure forslag til hva jeg har "glemt" å gjøre for å få plastikk-dritten til å funke?
Ser nok dessvere ut til at du har vært uheldig og fått en som ikke virker, ja...
DealExtreme har visst mange kunder i Norge og for å bevare sitt gode navn og rykte blant oss kjøpesterke nordmenn sender de deg helt sikkert en ny uten problemer.
AJ skrev:
Har ikke fått laget noen filmsnutter med fornuftig innhold enda...
Kanskje i morra; ta en liten runde rundt sykker'n og filme noen riktig fine detaljer, kanskje?![]()

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Prøvde HongKong kameraet etter Sverige-turen idag. Kameraet funker, ja... men særlig lyd ble det ikke
Hvorfor vet jeg ikke
Prøver å laste opp fila på Youtube just nu... Så får vi se om den lagres der. Er heller ikke så dreven på disse Youtube-greiene, ser De

Hvorfor vet jeg ikke

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ingen HD kvalitet akkurat i Youtube-formatet, som er Flash (FVL, eller no' sånt...?), om jeg ikke tar helt feil.
AVI-fila som er det formatet kameraet lagrer opptakene som, ser en del bedre ut, men med noe hakkete avspilling. Men det kan gjerne være min svært tilårskomne bærbare PC som må ta skylden for det.
I tillegg ingen lyd og årsaken til det vet jeg ikke, men antar at det kanskje kan være vanntettbeskyttelsen som settes på i kameraets bakkant for å beskytte USB grensesnitet og batteri/kort tilgangen...
Så dere få ta det for hva det er; mer eller mindre fokusert filming i det jeg pakker ut alle varene som Harriet har handlet
[video]http://www.youtube.com/watch?v=lk8QVv0CUPg[/video]
AVI-fila som er det formatet kameraet lagrer opptakene som, ser en del bedre ut, men med noe hakkete avspilling. Men det kan gjerne være min svært tilårskomne bærbare PC som må ta skylden for det.
I tillegg ingen lyd og årsaken til det vet jeg ikke, men antar at det kanskje kan være vanntettbeskyttelsen som settes på i kameraets bakkant for å beskytte USB grensesnitet og batteri/kort tilgangen...
Så dere få ta det for hva det er; mer eller mindre fokusert filming i det jeg pakker ut alle varene som Harriet har handlet

[video]http://www.youtube.com/watch?v=lk8QVv0CUPg[/video]

- Dexter
Kort om lyd. Det har ikke lyd, kun bilde. Kommentarer etc. må tas opp på pc og legges til i etterkant
- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Høhøhøhøh
Se det gliset på fyren! Å jeg GAPE av latter..

You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Hm...Dexter skrev:Kort om lyd. Det har ikke lyd, kun bilde. Kommentarer etc. må tas opp på pc og legges til i etterkant
er ikke helt sikker på det, gitt. Har andre opptak (som ikke er lagt ut...) hvor det høres lyd. Og hører man etter på opptaket jeg har lagt ut så hører man også her lyd av og til.Så dette må sjekkes lit nærmere, tror jeg...

- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:

Jeg hørte lyd, av og til. Virker som om mic var tildekket med noe

- Dexter
Jepp, som sagt, ingen lyd i mitt. Neida, jeg hørte også noen "klunk" på videoen, men kameraet er nok tett og det har ingen synlig mic, så det er nok ikke beregnet for de helt store lydopplevelsene. Det er imidlertid lett å legge til lyd i etterkant mixet med ønsket musikk osvGlobe skrev:Du vet det AJ, det kamera som Dexter fikk var jo helt uten bilde OG lyd...så han er særs kritisk til denne kameragreia nå
Jeg hørte lyd, av og til. Virker som om mic var tildekket med noe
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Tester lyden senere i kveld. Men helt enig; om det er en skjult mik. på hongkongapparaturet så betyr det helt klart at det ikke gir den store lydopplevelsen... 

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Joda! Er lyd i kameraet, ja! Nytt opptak uten beskyttelseshetta i kameraets bakkant bekrefter dette.
Men helt korrekt som Dexter påpeker; ingen stor lydopplevelse og hvordan den blir når AVI-fila komprimeres til Youtube formatet er høyst usikkert, sku' je mene...
Men helt korrekt som Dexter påpeker; ingen stor lydopplevelse og hvordan den blir når AVI-fila komprimeres til Youtube formatet er høyst usikkert, sku' je mene...

sitat fra AJ tidligere: Så dere få ta det for hva det er; mer eller mindre fokusert filming i det jeg pakker ut alle varene som Harriet har handlet
siden jeg ikke har investert i sånn kamera så kan jeg ikke kommentere det så mye - men du snakker om handling og for ikke å snakke om pakking på en mc - har dere ikke maksbegrensing på denne mtden eller hva det nå er dere kjører....
- regner forresten med at du var innom tolla - du vet alt som skal selges må fortolles :-#

siden jeg ikke har investert i sånn kamera så kan jeg ikke kommentere det så mye - men du snakker om handling og for ikke å snakke om pakking på en mc - har dere ikke maksbegrensing på denne mtden eller hva det nå er dere kjører....

- regner forresten med at du var innom tolla - du vet alt som skal selges må fortolles :-#
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Alt er tolla og tilrettelagt
Eller hvordan var det nå dette var igjen...

Eller hvordan var det nå dette var igjen...

Hva mer kan du vente fra et kamera til kr. 300,- Jeg syntes dette var helt topp...AJ skrev:Ingen HD kvalitet akkurat .....

Gleder meg til å se flere snutter fra dine mange MC-turer... :=D>

- Dexter
Nå måtte jeg ha ny hjelm altså! Har telt på knappene litt også naturligvis. Traff på rogg på Liertoppen senteret på fredagen, snakka litt om hjelm der også. Vel. Jeg endte opp med en tur til Hof-MC i dag vaffal. Vel inne i "butikken" fikk jeg god hjelp til å finne størrelse og prøve hjelmer. Prøvde et par vanlige hjelmer og prøvde Schuberth C3. Ingen tvil overhode. Schuberth C3 sitter bare som helt støpt til hode mitt. Det første jeg la merke til var vekta, den er lett. Lettere enn den gamle min. Etter litt frem og tilbake ble det handel. Størrelse 54/55. Litt trang, men det skal den være i starten. Leveres med pinlock og alt, men det skulle da bare mangle når man ser på prisen... 4.999,-
Jeg tok med lastenette slik at jeg fikk med meg hjem den gamle hjelmen.
Så bare det i retur med ny hjelm på hode. Førsteinntrykk: lett, svært god synsvinkel både i side og høyde hvilket medførte at jeg slipper å knekke nakken like mye bak som på den gamle hjelmen. Den støyer betraktelig mindre, men den har enda litt vindstøy. Prøvde litt forskjellig og fant ut at det kommer av vinkelen. Sitter jeg mer rett så er det enda mindre støy. Innebygd solskjerm fungerte bra, og alt satt som et skudd. Det neste jeg la merke til er at hjelmen har mye bedre lufting enn min gamle hjelm. Den fordeler lufta bra i hjelmen noe som gjør det litt mer behagelig nå som det er så varmt. Det blir mye luft inn til tross for liten lufteåpning. Den har heller ikke dekning over nesen så jeg kan klø meg på nesen bare ved å ta opp visiret
(måtte gjøre det et par ganger faktisk)
Til slutt så sitter jeg igjen med en følelse av at jeg har gjort et kjøp som jeg kommer til å nyte godt av i lang tid fremover. Denne hjelmen er verd pengene. Og til alle dere som sverger til helhjelm: denne må prøves! Den sitter som en helhjelm, men med fordelene som åpningshjelm. Får tatt den av og på uten å ta av brillene også
Jippi!
Jeg tok med lastenette slik at jeg fikk med meg hjem den gamle hjelmen.
Så bare det i retur med ny hjelm på hode. Førsteinntrykk: lett, svært god synsvinkel både i side og høyde hvilket medførte at jeg slipper å knekke nakken like mye bak som på den gamle hjelmen. Den støyer betraktelig mindre, men den har enda litt vindstøy. Prøvde litt forskjellig og fant ut at det kommer av vinkelen. Sitter jeg mer rett så er det enda mindre støy. Innebygd solskjerm fungerte bra, og alt satt som et skudd. Det neste jeg la merke til er at hjelmen har mye bedre lufting enn min gamle hjelm. Den fordeler lufta bra i hjelmen noe som gjør det litt mer behagelig nå som det er så varmt. Det blir mye luft inn til tross for liten lufteåpning. Den har heller ikke dekning over nesen så jeg kan klø meg på nesen bare ved å ta opp visiret

Til slutt så sitter jeg igjen med en følelse av at jeg har gjort et kjøp som jeg kommer til å nyte godt av i lang tid fremover. Denne hjelmen er verd pengene. Og til alle dere som sverger til helhjelm: denne må prøves! Den sitter som en helhjelm, men med fordelene som åpningshjelm. Får tatt den av og på uten å ta av brillene også

Jippi!
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Re: Dexter's laboratory - Ny hjelm - Schubert C3!
Gratulerer så mye Dexter....."fordi du fortjener det" er ofte grunn nok 

-
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Re: Dexter's laboratory - Ny hjelm - Schubert C3!
Gratulerer med ny hjelm da! Kjøpte min på Hof MC på fredag, og skjønner hvorfor du skrev "butikken", ikke den mest ryddige sjappa jeg har sett, for å si det mildt!
Må bare si meg enig med Dexter, og særlig det med ventilasjon! Man kjenner faktisk luftstrømmen, og ikke minst, det er det er forskjell når man åpner og lukker for ventilasjon! På mine tidligere hjelmer, har det vært liten eller ingen forskjell...

Må bare si meg enig med Dexter, og særlig det med ventilasjon! Man kjenner faktisk luftstrømmen, og ikke minst, det er det er forskjell når man åpner og lukker for ventilasjon! På mine tidligere hjelmer, har det vært liten eller ingen forskjell...

-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Re: Dexter's laboratory - Ny hjelm - Schuberth C3!
Lukket opp ventilasjonen på toppen på min C3 på motorveien i 5+grader-akkurat som å styrte innpå en Braincooler.
men i 30+grader er dette helt sjef for å holde hodet kaldt.

men i 30+grader er dette helt sjef for å holde hodet kaldt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Gratulerer med ny hjelm, kjære! 

- Nordlendingen
- Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Jeg har også nylig anskaffet C3, og er veldig fornøyd med den...beste hjelmen jeg har prøvd, sånn totalt sett. Men visiret vil ikke stå oppe i disse to, tre mellomstillingene. Jeg synes det er veldig greit å kunne lette bittelitt på visiret i tettbygd strøk, dvs fart under 60 - 70 km. På mine tidligere hjelmer har det gått fint, og visirene har stått på i 1. og 2. "hakk", men ikke på denne. Her faller det igjen av den lille fartsvinden som oppstår, slik at jeg må åpne det i nest øverste hakket for at det skal holdes åpent. Skal det være sånn, eller er det noe gærn't med min??
Jeg opplever også en irriterende pipelyd i meir normal touringfart. Tror det kommer fra visiret, men det kan være for- årsaket av at den lille spoileren på kåpeskjermen, styrer luftstrømmen rett på hjelmen. Noen som har opplevd dette med C3?
Mvh. Nordlendingen
Jeg opplever også en irriterende pipelyd i meir normal touringfart. Tror det kommer fra visiret, men det kan være for- årsaket av at den lille spoileren på kåpeskjermen, styrer luftstrømmen rett på hjelmen. Noen som har opplevd dette med C3?
Mvh. Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."
"ingen over, ingen ved siden.."
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
pipelyden kommer fra "luftinntaket" på toppen på min..tester litt løsninger for både luft og ikke lyd.. 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后