Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: Blåmann m/påmontert videokamera

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Veldig bra GV....jeg er imponert! Det neste må vel bli en diktafon, med mic inn i hjelmen, så vi kan høre dine kommentarer "live" fra turen? :thumleft
Joda - jeg bestilte meg diktafon:

http://www.pixmania.com/no/no/4917638/a ... n-510.html

Og når jeg fikk den, fant jeg ut at det ikke var mulig og overføre opptaket til PC... ](*,) Trodde det var en selvfølge at var mulig... :scratch

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: VTX 1800 skal testes til helga

Legg inn av Godtvoksen »

Blåmann er fremme i Nord etter fire dager latmannsliv på bilhenger. Hengeren er sliten og må nok stives mer opp, men den holdt frem til må... :thumleft

Blåmann er lite fornøyd med å bli plassert ute i regnet, og er heller ikke fornøyd med varsler fra yr.no som tilsier mye stilleståing i kalt regnvær... :scratch

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Godtvoksen blogg: feriehilsnen fra Blåmann og kusk...

Legg inn av Intruder »

Blåmann,blåmann sykkelen din,
cruiser snart i sol og vind !! :mc5
og DU får væra med !! :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Re: Godtvoksen blogg: Blåmann m/påmontert videokamera

Legg inn av RuneMC »

Godtvoksen skrev:Joda - jeg bestilte meg diktafon:
... Og når jeg fikk den, fant jeg ut at det ikke var mulig og overføre opptaket til PC... ](*,) Trodde det var en selvfølge at var mulig... :scratch
Diktafon? Tja, ellers har jo de fleste MP3 spillere innebygget mikrofon og mulighet for opptak da... og innebygget USB for tilkobling til PC... eksempel
Bruk angre-retten du har ved postordre/nettbutikk-kjøp og returner diktafonen.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

I et tidligere innlegg på denne siden var det noen som mente at MC-kjøring i tunnel var kjedelig. :scratch

Dere inviteres med med inn i "Sivs Grotte" en tunnel (Pollfjell-tunnelen) her i Lyngen kommune som er 3200 m lang. For noen år tilbake siden karakteriserte Siv Jensen tunnelen som en grotte. Derav tunnellens mer populære navn; " Sivs Grotte"... ;e

[video]http://www.youtube.com/watch?v=tEli1eJo-Ng[/video]

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Huff - skjønner at det er mørkt og trist der nord. Der ville ikke jeg ha vært ---- :knegg

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Bra du kjørte Honda innover der ;)
Ville vært kjedelig å fått en motorstopp og måtte dytte ut ;e :D
"Do the right thing"

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: feriehilsen fra Blåmann og kusk...

Legg inn av Godtvoksen »

Våkner i dag opp til at det snør på fjelltoppene rundt meg...og det er 7 grader.... :-k

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Godtvoksen skrev:Våkner i dag opp til at det snør på fjelltoppene rundt meg...og det er 7 grader.... :-k
Her i Brumunddal hos meg var det kun 2 plussgrader i dag tidlig!!Men ingen snø....
Vær glad du ikke er tindebestiger !!
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Som dere vet tenker jeg på en større MC. Nå ser det ut som jeg først og fremst må tenke på passasjerens (konas) komfort da hun klager over sterke smerter i ryggen etter 10 - 12 mil.

Må jeg tenke Goldwing, eller blir passasjerens sittekomfort bedre med en større cruiser? Jeg tenker da Shadow 1100, VTX 1800 eller Valkyrier ?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:Som dere vet tenker jeg på en større MC. Nå ser det ut som jeg først og fremst må tenke på passasjerens (konas) komfort da hun klager over sterke smerter i ryggen etter 10 - 12 mil.

Må jeg tenke Goldwing, eller blir passasjerens sittekomfort bedre med en større cruiser? Jeg tenker da Shadow 1100, VTX 1800 eller Valkyrier ?
Finnes mye bra i segmentet mellom den du har og Goldwing. Selv synes jeg Goldwing blir litt.... :-J :notlistening 'overkill', men jeg kjenner flere som aldri har sett seg tilbake etter at de skaffet seg Goldwing...
En Moto Guzzi cruiser kunne kanskje vært noe...?
Som f.eks. denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=23500237" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:Som dere vet tenker jeg på en større MC. Nå ser det ut som jeg først og fremst må tenke på passasjerens (konas) komfort da hun klager over sterke smerter i ryggen etter 10 - 12 mil.

Litt større motor (til deg) og litt større seter til deg og kona. Du får kjøpt sal som er langt bedre tilpasset 2 personer enn det som er levert orognalt på syklene.

Jeg vurderte lenge en Yamaha DragStar 1100 med Mustangsal. Fantastik kjørekomfort til både fører og passasjer :thumleft

Ellers...så kan jeg tipse om noe som vel egentlig kona de kaller "plastikksykler"...."en TDM-tur om dagen er god for......ryggen"
;e

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: En Moto Guzzi cruiser kunne kanskje vært noe...?
Som f.eks. denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=23500237" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror du sittekomforten er mye bedre på den, sett i forhold til de sykkelene jeg nevnte utover GW?

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev: Litt større motor (til deg) og litt større seter til deg og kona. Du får kjøpt sal som er langt bedre tilpasset 2 personer enn det som er levert orognalt på syklene.

Jeg vurderte lenge en Yamaha DragStar 1100 med Mustangsal. Fantastik kjørekomfort til både fører og passasjer :thumleft

Ellers...så kan jeg tipse om noe som vel egentlig kona de kaller "plastikksykler"...."en TDM-tur om dagen er god for......ryggen"
;e
Hun kalte det plastikkgriser... :knegg

Forslaget om Mustangsal el. er kanskje ikke dumt. Det burde vel finnes til Valkyrier, Shadow 1100 eller VTX 1800 også...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
AJ skrev: En Moto Guzzi cruiser kunne kanskje vært noe...?
Som f.eks. denne:
Tror du sittekomforten er mye bedre på den, sett i forhold til de sykkelene jeg nevnte utover GW?
Har aldri kjørt noen av Moto Guzzi's cruisere, men tipper at de neppe er dårligere enn Breva og Sport 1200 modellene. Og de har utmerket setekomfort for såvel fører som passasjer :janikk

Låst