HELT utenkelig.

Men utstyrsvalget til hver enkelt ellers er meg likegyldig,men selvsagt et greit
samtaleevne.


La hver enkelts sunne bondevett råde..

Så kan man f.ex. riste litt oppgitt på hodet når man kjører forbi customsykler :-)Intruder skrev: Men utstyrsvalget til hver enkelt ellers er meg likegyldig,men selvsagt et greit
samtaleevne.![]()
nok ett poeng Frank, er at det stopper..ALDRI med reguleringer.frankh skrev:Selv kjenner jeg meg ikke igjen i det. Men hvis du tar utgangspunkt i at jeg føler meg veldig utrygg hvis jeg kjører uten ordentlig utstyr, og dermed føler meg mye tryggere når jeg har på utstyr, så kan du godt si det. Men man kan ikke snu på "logikk" på den måten.Erling skrev: ps.. det med denne kjøretøydiskusjonen, som jeg uten hensikt startet på forrige side i denne tråden, var poenget at noen får en falsk tryggehet og tror de er usårlige, der de står i "rustningen " sin . Jeg har det slik ihvertfall, da jeg har på ryggskinne. Og da trur jeg at det gjelder flere ds.
Ellers så tror jeg du skal lete lenge før du finner noen som synes det er greit å tryne på veien så lenge det går bra med dem selv. De fleste er lite interesserte i å ødelegge sykkelen, og det blir også en faktor mht. hvordan man kjører. Selv om jeg selvsagt vet at det mest sannsynlig går mye bedre med meg om jeg tryner i fullt utstyr enn i olabukse og genser, så vet jeg jo at sykkelen blir like ødelagt. Følgelig kjører jeg fortsatt med 100% fokus på å ikke kjøre ut eller komme i fysisk konflikt med andre trafikanter.
jeg synes denne historien viser grelt det har blitt.Erling skrev:kle seg?![]()
helt på begynnelsen av søttitallet, var det ikke mange motorsykkeler og derfor lite med kjøreklær. Ja selv hjelm var ikke påbudt, da jeg begynte å kjøre mc på søttitallet (1973).
Her ser dere meg (kamuflert som svenske ), 18 år og min første Riskoker: Suzuki GT 380k. (1973 model)
Selv om jeg er drammenser, var jeg medlem av Grenland MC , fordi jeg gikk i kokkelære og derfor hybel i Porsgrunn. Legg merke til det gamle NMCU merke på brystet,
for Grenland MC ved bl.a. dyktige Svein Borgersen, var virkelig foregangsklubben og var i front med å starte NMCU. Klubben satset i å lære oss å mestre biken. For det fantes ikke kjøreskoler!
Foruten hjelm (ikke påbudt enda), var det ikke kjøreklær, men kjørekunnskap-"mestre biken" som stod i fokus i Klubben! Sånn som på denne linken. hehehe:
http://www.youtube.com/watch?v=_1BJ-Rgc ... r_embedded
Her på bildet, er jeg på "Landet" hos slekta (Eidsvoll/Frilset) i Pinsen, og skulle kjøre hjem via Vormsund og Drammen, og hadde rasket sammen det jeg kunne finne av "regnklær", fordi været var utrygt.
Jeg hadde ikke penger til overs å kjøpe.... jeg gikk jo i kokkelære.
Kjøreutstyret bestod av
-"joggesko"..eller turnsko som vi sa.
-olabukse under og oljehyre over.
-tjukk genser, tynn regnjakke( som fartsvinden tok knekken på etter 1 times tid) og en boble -varmevest.
-slalomhansker!![]()
det gik jo bra..jeg overlevde da også![]()
Det jeg skal frem til, er at det var ikke ett sånn hysteri om kjøreklær da...nå er et helt bananas.
Tror at det skaper falsk trygghet og uvørenhet!
(det hører med til historien at jeg denne dagen ble "tatt" i radar ved Langangen på E18 i 117 kmt. i 80 km.sone. Kanskje det hadde gått enda fortere med sikkerhetsklær.?)![]()
Eidsvoll / Frilset 1974
Ikke for å lage en politisk diskusjon her, men sorry - den er på viddene. Når noen bruker en linje á la "Sosialistene gjør ditt og datt", så kan man like gjerne svare med at "De høyrevridde/kapitalistene gjør sånn og sånn", og så er enhver saklighet forduftet. (Altså, dette var en oppfordring til ikke å bruke slike tøvete uttrykksmåter - det fører aldri til noen konstruktivt.)Erling skrev: nok ett poeng Frank, er at det stopper..ALDRI med reguleringer.
Vi nordmenn er blitt opp igjennom årene så innsausa ( hjernevasket) i preiket til Sosialistene, at vi godtar alt fra den siden( ref. eksempel bompenger)
Hvis en skulle brukt den argumentasjonen din litt mer seriøst så hadde hele norges befolkning bodd oslo/akershus/østfold.. resten av landet hadde vært avfolket.det hadde ikke vært økonomisk mulig å bodd fks langs kysten hvis de skulle betalt det det hadde kostet å bygge veiene med bompenger og ingen hadde hatt råd til å kjørt varer til/fra.frankh skrev: Når det gjelder bompenger, så er det en helt glimrende ting. Hvorfor skal ikke de som bruker veiene betale mer for vedlikehold, utvidelse o.l. enn de som ikke gjør det? Jeg ser ikke ett eneste godt argument mot bompenger. Argumenter for at det kan gjøres bedre, evt. mer rettderdig o.l., det er en annen sak. Men man kan ikke argumentere mot det på økonomisk plan. I Oslo burde f.eks. prisen for å kjøre gjennom bomringen vært det dobbelte - kanskje enda mer. Men det burde vært et reellt alternativ utenom bomringen for de som skal fra Asker til Lillestrøm.
... og holde god nok avstand...