Endelig...ENDELIG...
SIkkert en vanlig dag for dere, men en STOR dag for meg...
Jeg ble gjort oppmerksom på lørdagsgathering ved
NAF MC avd. Trondheim.
cbrdama og
Gizmodude er medlemmer der og jeg så frem til å treffe dem igjen, denne gangen som del av klubbens ordinære trefftidspunkter.
LUKTA
Jeg nærmet meg lokalet til
NAF MC Trondheim rett rundt kl. 12:00.....hva er så det første som oppleves?? Jo, noe av det som er en stor del av opplevelsen på MC...nemlig LUKT...det luktet
nystekte vafler...og det allerede før jeg svingte inn i lokalets inngansparti. I det jeg runder hjørnet ser jeg noen sykler og noen biler, folk sitter sammen ved "rasteplassbenker", kaffekanner, kopper og en stabel med vafler står lett tilgjengelig for alle besøkende. En bedre start kunne ikke jeg få på dette besøket!
I
KKE MEDLEM OG "FERSKING"
Man merker den inkluderende tonen umiddelbart. Du bli mottatt med hyggelige blikk og nikk, og en kjenner fort at her, ja her er en velkommen, det er et fellesskap som gjør at de er samlet.
cbrdama og
Gizmodude gir en kjapp presentasjon slik at en får håndhilst på de en setter seg nærmest, kaffekopp gjøres tilgjengelig med beskjed om å forsyne seg.
Ikke medlem og
fersking spiller her liten rolle. Man er fort en del av fellesskapet som er årsaken til denne formiddagssamlingen. Jeg trivdes allerede
TONEN
Tonen rundt bordene er inkluderende, kameratslig og inviterende. Folk hygger seg, latter, historier, ler av og ler med, avslappet stemning. Det er lørdag, det er fridag, det er fellesskap. Hadde jo ikledd meg mcsidens "bunad" for anledningen (nystrøket...selvfølgelig

). Kunne ikke unngå å legge merke til at
Gizmodude,
cbrdama og
bubbu også stilte i samme "drakt" noe som fortsterket fellesskapsfølelsen for meg og oss andre som var "fersinger" i dette fellesskapet.
Bulldog70 og
Frida (nye medlemmer på mcsiden) var også der. De har ikke rukket å skaffe seg bunad enda, men det kommer nok om ikke lenge

. Sammen med
bubbu var hans kone (ikke medlem her på mcsiden enda, leser kun innlegg "over skuldra til
bubbu) og datteren deres.
MC-SJELA
Jeg påstår å ha funnet en stor del av
MC-sjela i Trondheim i dag. Jeg har funnet en samlingsplass med svært så trivelige og imøtekommende mennesker, kvinner og menn, voksne og godt voksne, et flott samlingslokale med MC-verksted og MC-vaskeplass, og mange andre tilrettelagte fasiliteter.

MANGE TAKK til
NAF MC Trondheim for et svært hyggelig møte med dere og klubben deres i dag. Jeg har nå sendt inn min innmelding i NAF og blir deretter å betale inn min innmelding til
NAF MC Trondheim. Dette ønsker jeg å være en del av og bidra i forhold til.
Og i morgen???..Ja da er det avreise, kl.10:00, sammen med
NAF MC, Trondheim på en aldri så liten utflukt til Råkvågen
Skal ikke si annet enn at jeg ser frem til turen