GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Globes Logg:Tester GoPro kamera, Ingen regi, råfil publi

Legg inn av OleB »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev:Er redd "kulhetsfaktoren" ramler et par hakk med denne "BH-stroppen" utenpå jakka :lol
sexy.. ;e .. :lol
wow :oh Globe som biker-babe :yeyeye
:rofl:
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
KentR
Innlegg: 84
Registrert: 30 mar 2010, 03:46
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Sted: Kongsberg

Re: Globes Logg:Tester GoPro kamera, Ingen regi, råfil publi

Legg inn av KentR »

Det der ble jo bra :thumleft Har du borret hull i det lokket eller kjøpte du også lokket med hull i, siden du fikk såpass bra lyd? Har ett eldre GoPro sjøl men det er jo så tett at det er jo nesten stumfilm :knegg
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg:Tester GoPro kamera, Ingen regi, råfil publi

Legg inn av Globe »

KentR skrev:Det der ble jo bra :thumleft Har du borret hull i det lokket eller kjøpte du også lokket med hull i, siden du fikk såpass bra lyd? Har ett eldre GoPro sjøl men det er jo så tett at det er jo nesten stumfilm :knegg
Det nye GoPro HD leveres med et ekstra bakdeksel hvor det er hull slik at mic får tatt opp lyden :thumleft
Litt moro er det at GoPro da har kostet på seg et avsnitt i manualen på å forklare at "ved bruk av dette lokket er kamerahuset IKKE vanntett " :lol

Brukeravatar
KentR
Innlegg: 84
Registrert: 30 mar 2010, 03:46
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Sted: Kongsberg

Re: Globes Logg:Tester GoPro kamera, Ingen regi, råfil publi

Legg inn av KentR »

Globe skrev: Litt moro er det at GoPro da har kostet på seg et avsnitt i manualen på å forklare at "ved bruk av dette lokket er kamerahuset IKKE vanntett " :lol
:lol :lol :lol Det er vel for å være Amerikansk sikkert, ellers hadde det vel vært erstatningssaker langt som et vondt år.
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Globes Logg:Tester GoPro kamera, Ingen regi, råfil publi

Legg inn av Misha »

Så jo meget bra ut det der :thumleft
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg:Tester GoPro kamera, Ingen regi, råfil publi

Legg inn av Globe »

Joda....høyden på kamera ga en god vinkel, og i og med at jeg har det på kroppen ble det lite eller ingen vibrasjoner.


I dag har jeg kjøpt enda en brakett :redface

Det viste seg at Japan Photo er fohandler av dette, så jeg fikk tak i "Handlebar Mount". Denne skal jeg forsøke på ramma til sideveskene, tror det kan bli en litt "spennende" vinkel.

Har også bestilt er "RollBar Mount", den kan benyttes på rørtykkelse inntil 7 cm ...det gir også noen spennende muligheter ;e

Bilde

Bilde


...også må jeg selvfølgelig ta filmen i HD..neste gang ;e

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Globes Logg:Tester GoPro kamera, Ingen regi, råfil publi

Legg inn av OleB »

Globe - her ved svenskegrensa har vi et uttrykk: "prylbøg" vet ikke om det er kjent på dine trakter, men du er definitivt en ;e :lol
men jæ... moro å følge med på er det :thumleft stå på!
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg:Tester GoPro kamera, Ingen regi, råfil publi

Legg inn av Globe »

Prylbøg er vel noe ala:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=MCWR1LUikf0[/video]

:redface :lol

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg:Tester GoProHD kamera og lydopptak fra iPhon

Legg inn av Globe »

Etter nok en kveld med testing av kamera og opptak av lyd, fikk jeg erfart at å bruke mobiltelefon (iPhone) med handsfree (ledning m mic) fungerte veldig bra.

Tok en times opptak, og lyden ble bra den...men å stille inn kamera på 16:9 format var ikke noe sjakktrekk. Objektivet kutta da såpass mye av vertikalen at plasseringen ikke ble optimal for å si det sånn. Hele filmen ble stort sett veikanter og bensintaken til TDM'n :lol . Ikke for det, førermiljøet på TDM'n gjorde seg i 720p HD - oppløsning ;e

Har dermed lite nytt å vise til av film, men det kommer...tro meg.... det kommer ;e

Uannsett, noe av filmen fikk jeg brukt. Så, i løpet av dagen dukker det opp en aldri så liten konkurranse i et forum nær deg...følg med...følg med :thumleft

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Globes Logg:Tester GoPro kamera, Ingen regi, råfil publi

Legg inn av Dexter »

Når kommer egentlig referatet ditt fra Road-trippen vår da?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg:Tester GoProHD kamera og lydopptak fra iPhon

Legg inn av Globe »

Hmmm...det var også noe ja...har kladdet litt...skal få skrevet og publisert noe i løpet av helga tenker ;e

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg:..har funnet litt av MC-sjela i Trondheim

Legg inn av Globe »

Endelig...ENDELIG... :hallo

SIkkert en vanlig dag for dere, men en STOR dag for meg...

Jeg ble gjort oppmerksom på lørdagsgathering ved NAF MC avd. Trondheim. cbrdama og Gizmodude er medlemmer der og jeg så frem til å treffe dem igjen, denne gangen som del av klubbens ordinære trefftidspunkter.

LUKTA
Jeg nærmet meg lokalet til NAF MC Trondheim rett rundt kl. 12:00.....hva er så det første som oppleves?? Jo, noe av det som er en stor del av opplevelsen på MC...nemlig LUKT...det luktet nystekte vafler...og det allerede før jeg svingte inn i lokalets inngansparti. I det jeg runder hjørnet ser jeg noen sykler og noen biler, folk sitter sammen ved "rasteplassbenker", kaffekanner, kopper og en stabel med vafler står lett tilgjengelig for alle besøkende. En bedre start kunne ikke jeg få på dette besøket!
Bilde

IKKE MEDLEM OG "FERSKING"
Man merker den inkluderende tonen umiddelbart. Du bli mottatt med hyggelige blikk og nikk, og en kjenner fort at her, ja her er en velkommen, det er et fellesskap som gjør at de er samlet. cbrdama og Gizmodude gir en kjapp presentasjon slik at en får håndhilst på de en setter seg nærmest, kaffekopp gjøres tilgjengelig med beskjed om å forsyne seg. Ikke medlem og fersking spiller her liten rolle. Man er fort en del av fellesskapet som er årsaken til denne formiddagssamlingen. Jeg trivdes allerede :thumleft
Bilde

TONEN
Tonen rundt bordene er inkluderende, kameratslig og inviterende. Folk hygger seg, latter, historier, ler av og ler med, avslappet stemning. Det er lørdag, det er fridag, det er fellesskap. Hadde jo ikledd meg mcsidens "bunad" for anledningen (nystrøket...selvfølgelig ;) ). Kunne ikke unngå å legge merke til at Gizmodude, cbrdama og bubbu også stilte i samme "drakt" noe som fortsterket fellesskapsfølelsen for meg og oss andre som var "fersinger" i dette fellesskapet. Bulldog70 og Frida (nye medlemmer på mcsiden) var også der. De har ikke rukket å skaffe seg bunad enda, men det kommer nok om ikke lenge :thumleft. Sammen med bubbu var hans kone (ikke medlem her på mcsiden enda, leser kun innlegg "over skuldra til bubbu) og datteren deres.
Bilde

MC-SJELA
Jeg påstår å ha funnet en stor del av MC-sjela i Trondheim i dag. Jeg har funnet en samlingsplass med svært så trivelige og imøtekommende mennesker, kvinner og menn, voksne og godt voksne, et flott samlingslokale med MC-verksted og MC-vaskeplass, og mange andre tilrettelagte fasiliteter.


:thx MANGE TAKK til NAF MC Trondheim for et svært hyggelig møte med dere og klubben deres i dag. Jeg har nå sendt inn min innmelding i NAF og blir deretter å betale inn min innmelding til NAF MC Trondheim. Dette ønsker jeg å være en del av og bidra i forhold til.


Og i morgen???..Ja da er det avreise, kl.10:00, sammen med NAF MC, Trondheim på en aldri så liten utflukt til Råkvågen

Bilde


Skal ikke si annet enn at jeg ser frem til turen :thumleft

Firda
Innlegg: 4
Registrert: 11 aug 2010, 20:11
Motorsykkelen din: Honda

Re: Globes Logg:..har funnet litt av MC-sjela i Trondheim

Legg inn av Firda »

Kan ikke gjøre annet enn å si meg enig med Globe :D
Det var en fortreffelig lørdag formiddag. Vi (Bulldog70 og meg) skulle bare orientere oss litt om lokalet til Naf MC. Den lille turen ble til to trivelige timer :D :D
Her i gården er medlemskap til Naf Mc, Trondheim også skrevet :thumleft
Riktig god tur til Råkvåg!

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Globes Logg:..har funnet litt av MC-sjela i Trondheim

Legg inn av SheDevil »

Så godt å høre at dere trivdes så godt sammen med NAF MC Trondheim, er selvfølgelig moro å få skryt, både som klubb og medlem. Jeg tar det med meg og gleder meg til neste gang vi møtes (sånn ca 1 time til).

Hjertelig velkommen til Globe, Bulldog og Firda.

Da er det bare å "hanke" tak i Bubbu også.

:prop:
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Globes Logg:..har funnet litt av MC-sjela i Trondheim

Legg inn av Gizmodude »

Jepp, kjempetrivelig med besøk på klubbhuset og samtidig få hilse på nye MC(siden) folk :vs
Velkommen som medlem :=D>
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Svar