Litt oppskrubbet og noe forslått....

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av SheDevil »

Godt å høre at det stort sett gikk greit med deg Morten, hell i uhell, det skal man være glad for, selv om det er VELDIG surt å se på "stoltheten" sin etterpå ligge litt oppskrapet og fæl.

Så var det å sette seg på sykkelen så fort som mulig, slik at du ikke får skrekken....
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av Globe »

:sorry "Gipset høyre hånd" - "Mulig operasjon"...hmmmmm Høres ut som om sesongen løper fra deg? :sorry

Har du fått noe mulig tidsperpektiv på dette?

Uannsett, du er en erfaring rikere, og vi setter pris på at du deler den med oss her på mcsiden. :thumleft
Ønsker deg god bedring!

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av Gizmodude »

En i klubben har en helt ny Fat Bob med original HD dekk, han sier han kjører med hjertet i halsen så snart det blir litt vått på veiene, det slipper for ingenting.
Han har bestilt nye dekk nå.

Så få av den amerikanske bakelitten å få på noe skikkelig gummi, bedre for helsa og kjøregleden :prf
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
Benny
Innlegg: 125
Registrert: 29 apr 2010, 19:24
Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004
Sted: Rælingen

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av Benny »

Jeg føler med deg Morten. Ikke lenge siden jeg gjorde det samme selv :redface Gikk bra med meg også mens sykkelen fikk skikkelig juling. Men som de andre sier det kan fixes. Verre med tommelen din kanskje. Uansett god bedrin og hopp på sykkelen så fort du har mulighet :[-o< Hvis ikke kan du få skrekken og det er kjipt......

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av tagesk »

Gizmodude skrev:En i klubben har en helt ny Fat Bob med original HD dekk, han sier han kjører med hjertet i halsen så snart det blir litt vått på veiene, det slipper for ingenting.
Eller er det fordi der er så lange, og har all vekten bak?

Jeg så en H-D på fergen fra Sardinia i går. Den hadde jo bare et sykkelhjul foran.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av rogg »

Alltid trist og leit med velt. Godt det gikk bra med deg, det er helt klart det viktigste.
Så får filosoferingen gi deg bedre svar på mulig årsak. Glatt dekk er ikke noe umulighet.

Har opplevd rundkjøringer som glatte som du nevner, vet ikke hva det kommer av. Men det kan være mere smuss i rundkjøringer...eksos støv, sot, gummi...
Det samme kan oppleves i kryss, spesielt lyskryss, så det kan jo også være veibane-årsak.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av Guro78 »

Morten skrev:Kom akurat fra legevakten, landet på venstre side, men har en høyre hånd som bare har blitt vondere utover kvelden, har fått ett slag fra styret. Høyre hånd er nå gipset, mulig operasjon, senefester som er røket i tommel, ny vurdering onsdag....
Au da....det hørtes ikke bra ut at all..(men kunne tross alt gått mye verre...)!! Ønsker deg god bedring og lykke til!! :rose
Gizmodude skrev:En i klubben har en helt ny Fat Bob med original HD dekk, han sier han kjører med hjertet i halsen så snart det blir litt vått på veiene, det slipper for ingenting.
Han har bestilt nye dekk nå.
Uff...Jeg får helt vondt i magen av dette pratet om HD-dekk; er de kjent for å være veldig dårlige, altså?? :8-[ :O Synes dekka mine (kremt..mener vel helst sykkelen min sine dekk :knegg ) funker helt greit. Bra med mønster har de også og er ganske "ferske". Nå har jeg imidlertid ikke utfordra sykkelen noe voldsomt i svinger og/eller regn: Kan jo først skrytete si jeg har vært så langt nedi at det har gnistra, men så kan jeg jo etterpå ærlig tilføye at det jo ikke skal så mye nedbrekk til før dét skjer! :lol

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av Morten »

Fikk levert sykkeløen på Lazy Boyz i går, de så på forhjulet og sa at det hadde masse "trapping" på venstre side, de mente derfor at jeg må ha kjørt med feil lufttrykk.
Sjekket lufttrykket umiddelbart etter å ha hentet sykkelen, sjekket på nytt etter at jeg "følte" fordekket var glatt, det var hele tiden på 36 psi som beskrevet i boka....
Men...når jeg hentet den for 1,5 uke siden hadde sykkelen gått kun 100 mil siden 2007, så jeg tror nok heller at det skyldes feil lagring, evt med lite luft, og at dekket er blitt deformert av dette. Dunlop dekkene som sitter på har også fått kritikk for hard gummiblanding, noe som sikkert også er medvirkende ved feil lagring....
Får nå verkstedet til å montere Avon Cobra foran og bak, stoler ikke på det som sitter på nå....

Og Guro.....jeg tror ikke Harley generelt leverer dårlige dekk, men kanskje noen ganger dekk som er lagd for andre forhold (USA) enn det vi har her ? Varmere områder har kanskje hardere gummiblanding som standard ? Vet at akuratt de dekkene som er levert på 2007 NightRod har fått mye kritikk... Både før og etter er folk fornøyd med dekkene....

Har en kompis som er veldig interessert i å sjekke videre med dekket, for evt å se om det kan være en fabrikasjonsfeil, han kjenner personen som solgte sykkelen til meg, og mener at sykkelen har vært oppbevart på en bra måte siden 2007, dvs at den har blitt flyttet på, har kjørt småturer og med riktig lufttrykk.
Så med en total kjørelengde på 265 mil, er det vel litt tidlig med tydelig "trapping" på ene siden av dekket?
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av pelsen »

trapping på ene siden, en tanke som slår meg er å sjekke om hjula står på linje.
Vet ikke om det kan være årsaken, og har heller aldri skrudd på en slik sykkel, men det er vanligvis enkelt å stille bakhjulet feil slik at hjula ikke er i linje.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av jhn »

Trapping på fordekk, æ har en kompis med K1200RS 02 mod som
alltid sliter fordekket på den måten.Sykkelen e i perfekt stand,han har
prøvd flere dekkmerker men det blir det samme.Det har neppe noe med
kjørestil,vi e 3stk som kjører langtur hvert år sammen og vi har samme
kjøremønster men det e bare han som har det problemet.
Hvis det e noen som har en ide om ka som e årsaken blir han sikkert
takknemlig

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av Duville »

jhn skrev:Trapping på fordekk, æ har en kompis med K1200RS 02 mod som
alltid sliter fordekket på den måten.Sykkelen e i perfekt stand,han har
prøvd flere dekkmerker men det blir det samme.Det har neppe noe med
kjørestil,vi e 3stk som kjører langtur hvert år sammen og vi har samme
kjøremønster men det e bare han som har det problemet.
Hvis det e noen som har en ide om ka som e årsaken blir han sikkert
takknemlig
Kanskje han har fyllt opp en av sideveskene med stoff som er kjekt å ha med på tur, for eks høyre boks siden den er den som er mest utilgjengelig og belaster støtta minst når sykkelen parkeres. Når sykkelen så er rettet opp i kjørestilling er den alltid i ubalanse med mer trykk på den ene siden og påfølgende skjev slitasje på dekkene - kanskje.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av jhn »

Vi har tenkt på det også men dekket slites likt på begge sider.
Det blir en spiss midt på pluss en tydelig knekk litt lengere ut på
begge sider.
Tro om det kan være et BMW fenomen? Kanskje en sammenheng
med tele/duo lever?
E det noen andre BMW eiere her med erfaringer?

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av Morten »

Jeg kjører da ikke BMW ? :-)

Dekket skal inn til "undersøkelse"....så får vi se hva det bringer.

Er kommet hjem fra legevakten, hadde time der kl 07:15 i dag morges......er ferdig operert nå, diverse sener i høyre tommel som var slitt tvers av. De påstår at jeg må ha gips i 6 uker, noe jeg finner helt uakseptabelt :[-X
Skal ha en kontroll om 2 uker og kommer til å forlange at de enten:

Gir meg en gips som er formet etter grepet på gassen.....
Gir meg en "støtte" som gir meg fleksibilitet til å håndtere gassen.....
Lar være å gi meg noe som helst......

Uansett.......aksepterer IKKE at sesongen er ferdig for min del....MCèn blir på verksted ut neste uke,....når den er klar....så er jeg klar..... med nye Avon Cobra dekk :thumleft
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av Bubbu »

Morten skrev: Skal ha en kontroll om 2 uker og kommer til å forlange at de enten:
Gir meg en gips som er formet etter grepet på gassen.....
Gir meg en "støtte" som gir meg fleksibilitet til å håndtere gassen.....
Lar være å gi meg noe som helst......

Uansett.......aksepterer IKKE at sesongen er ferdig for min del....MCèn blir på verksted ut neste uke,....når den er klar....så er jeg klar..... med nye Avon Cobra dekk :thumleft
Hei

Du gir deg ikke med det første. Men jeg lurer på! Hvordan hadde du tenkt å bruke bremsa når fingra er gipsa inn til gassen? Du har jo bakbrems da så om man kjører veldig pent går det sikkert. Uansett kjør pent.
(The Beast )

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: Litt oppskrubbet og noe forslått....

Legg inn av Morten »

Bubbu skrev:
Morten skrev: Skal ha en kontroll om 2 uker og kommer til å forlange at de enten:
Gir meg en gips som er formet etter grepet på gassen.....
Gir meg en "støtte" som gir meg fleksibilitet til å håndtere gassen.....
Lar være å gi meg noe som helst......

Uansett.......aksepterer IKKE at sesongen er ferdig for min del....MCèn blir på verksted ut neste uke,....når den er klar....så er jeg klar..... med nye Avon Cobra dekk :thumleft
Hei

Du gir deg ikke med det første. Men jeg lurer på! Hvordan hadde du tenkt å bruke bremsa når fingra er gipsa inn til gassen? Du har jo bakbrems da så om man kjører veldig pent går det sikkert. Uansett kjør pent.

Fingra er fri hvet du :-)
Bare tommelen som blir plasert i en merkelig vinkel for at den skal gro i gipsen....
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Svar