Ny MC til uka! Det ble en Triumph Tiger SE, 2010 mod.!
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Da var det min tur... Ny MC til uka!
Synes det er på tide at du avslører hvilken sykkel du har kjøpt no.
Får no være grenser for hvor lenge du kan holde oss på pinebenken.
Får no være grenser for hvor lenge du kan holde oss på pinebenken.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Da var det min tur... Ny MC til uka!
Får vel vente til over helgen, vel...Snikkeren skrev:Synes det er på tide at du avslører hvilken sykkel du har kjøpt no.
Får no være grenser for hvor lenge du kan holde oss på pinebenken.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Sted: Oslo, Dal/Brenna
Re: Da var det min tur... Ny MC til uka!
Jeg tror du oppdaterer med ny TDM. Som nr. 2 er mitt tips BMW, ut fra hensynet til bakpå.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Da var det min tur... Ny MC til uka!
Hm...Baron von Waffel skrev:Jeg tror du oppdaterer med ny TDM. Som nr. 2 er mitt tips BMW, ut fra hensynet til bakpå.
Slett ingen dårlig resonnering... :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Da var det min tur... Ny MC til uka!
AJ skrev:Hm...Baron von Waffel skrev:Jeg tror du oppdaterer med ny TDM. Som nr. 2 er mitt tips BMW, ut fra hensynet til bakpå.
Slett ingen dårlig resonnering... :-)
BeMWeer av hensyn til Bakpa er min tro - hvorfor bytte ut en fullt brukbar TDM med bare rundt 50000 i en ny av samme slagen, er jo ikke en gang ny lukt som i en ny bil - tror Bakpå har hatt litt å si her ja....... (derfor er je en av tre)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Da var det min tur... Ny MC til uka!
Nær innpå 59000 km er nok mer riktig...Duville skrev: hvorfor bytte ut en fullt brukbar TDM med bare rundt 50000 i en ny av samme slagen, er jo ikke en gang ny lukt som i en ny bil - tror Bakpå har hatt litt å si her ja....... (derfor er je en av tre)
Ikke at det er all verdens, men 60000 km på en sykkel som er fire år gammel er egentlig ganske mye mye... Med såpass mye aktiv kjøring kan det være greit å bytte omtrent hvert fjerde år...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Da var det min tur... Ny MC til uka!
AJ skrev:Nær innpå 59000 km er nok mer riktig...Duville skrev: hvorfor bytte ut en fullt brukbar TDM med bare rundt 50000 i en ny av samme slagen, er jo ikke en gang ny lukt som i en ny bil - tror Bakpå har hatt litt å si her ja....... (derfor er je en av tre)
Ikke at det er all verdens, men 60000 km på en sykkel som er fire år gammel er egentlig ganske mye mye... Med såpass mye aktiv kjøring kan det være greit å bytte omtrent hvert fjerde år...
---- er jo ikke en Honda nei .
Er jo litt moro med noe nytt da... Er vel et spørsmål om du ikke har økt litt i kubikkerane om ikke fullt så mye som enkelte andre har gjort i det siste
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Da var det min tur... Ny MC til uka!
Vel, vel...Duville skrev: ---- er jo ikke en Honda nei .
Det er heller slik i en del tilfeller, at litt mindre kubikk gir en annen og ofte mer morsom og mer positiv kjøreopplevelse, faktiskDuville skrev: Er jo litt moro med noe nytt da... Er vel et spørsmål om du ikke har økt litt i kubikkerane om ikke fullt så mye som enkelte andre har gjort i det siste
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Da var det min tur... Ny MC til uka!
hmAJ skrev:Vel, vel...Duville skrev: ---- er jo ikke en Honda nei .Det er heller slik i en del tilfeller, at litt mindre kubikk gir en annen og ofte mer morsom og mer positiv kjøreopplevelse, faktiskDuville skrev: Er jo litt moro med noe nytt da... Er vel et spørsmål om du ikke har økt litt i kubikkerane om ikke fullt så mye som enkelte andre har gjort i det siste
joda, det vet jeg litt om med 680 ccm som begynte å slippe etter 2000 mil
Re: Da var det min tur... Ny MC til uka!
Jeg tror, og har tippet på Moto Guzzi 1200 Sport...
Du var raskt ute og anbefalte den til meg, når jeg gjorde mine vurderinger før VTX kjøpet i dag.
Du var raskt ute og anbefalte den til meg, når jeg gjorde mine vurderinger før VTX kjøpet i dag.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Da var det min tur... Ny MC til uka!
1200 Sport er en utrolig morsom sykkel Spennende motor, artig konsept, god sal for fører og passasjer og gode muligheter for bagasje...Godtvoksen skrev:Jeg tror, og har tippet på Moto Guzzi 1200 Sport...
Du var raskt ute og anbefalte den til meg, når jeg gjorde mine vurderinger før VTX kjøpet i dag.
Og en god del mindre enn man skulle tro. Ble 'småforelsket' i denne allerede på MC-Messa på Lillestrøm i 2009. Og siden har tanken på en slik ikke sluppet taket...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Da var det min tur... Ny MC til uka!
jhn skrev:Æ ser at noen har stemt på BMWen,no vet ikke æ så veldig mye om AJ
men æ synes den crasher litt med det inntrykket æ har fått av han.
Han kjører jo mye med passasjer og æ trur at av alle mcene på lista
så e det vel den som e minst komfortabel for en passasjer,det virker jo
som han steller godt med kona si så æ trur nok ikke det e den.
Men man vet jo aldri,mcen va jo så dyr at det ikke blir noen sydentur
så kanskje æ har tatt feil mtp stell av kona
Æ må korrigere mæ sjøl litt,det æ sa om BMWen stemme vel ikke helt,
æ så antagelig bare de syklene på lista som æ like best,de andre så æ ikke.AV de æ like best på lista like æ BMWen minst.Det e en fin sykkel
men æ trur ikke det e den du har kjøpt.Beklager min noe lempfeldige
omgang med "fakta"
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Sted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Da var det min tur... Ny MC til uka!
Benelli: Kanskje
Aprilia: Klart nei
Moto Guzzi: Nei
BMW: Muligens, litt lett og trang for to men..
TDM: Meget sansynlig, men behovet for noe nytt er vel der..
Triumph: Veldig sansynlig
Ducati: Hadde det stått Multistrada på lista så....
KTM: Denne er sansynlig, men ikke så komfortabel for Bakpå kanskje..
Aprilia: Klart nei
Moto Guzzi: Nei
BMW: Muligens, litt lett og trang for to men..
TDM: Meget sansynlig, men behovet for noe nytt er vel der..
Triumph: Veldig sansynlig
Ducati: Hadde det stått Multistrada på lista så....
KTM: Denne er sansynlig, men ikke så komfortabel for Bakpå kanskje..
Veien er viktigere enn målet.