Har ikke sett noen forumtroll her inne så langt, så da tør jeg ta sjansen på å slenge ut et spørsmål alle sikkert har hørt tusen ganger før: "hva slags MC bør jeg kjøpe?".
Jeg har lest litt rundt på svarene dere har gitt andre som har spurt om det samme, men det er noen ting jeg ennå ikke har blitt helt klok på.

Jeg er altså ei jente, jeg skal gå rett på tung MC-lapp (har ikke noe erfaring med lett MC), og jeg er bare 165 høy (edit: etter nærmere undersøkelser viser det seg at jeg er 168 cm høy!

Altså om jeg kommer til å slite med å nå ned i bakken eller fram til styret. Eller er dette et dumt spørsmål? Noen steder jeg har lest mener de på at det holder å bare nå i bakken på den ene siden med stortåa, mens andre mener man burde kunne trø begge føttene i bakken. Jeg regner jo med jeg klarer å nå fram til styret på de fleste syklene, men er usikker på om for stor avstand kan bli fryktelig ubehagelig eller småfarlig å kjøre på i lengden?
Det meste går jo sikkert greit i teorien, men jeg håpte at noen kanskje hadde noen erfaringer på dette området?
Det hadde kanskje vært en fordel å nevne hva slags sykler jeg vurderer å kjøpe, og jeg må innrømme at jeg sugler veldig på R-sykler. Men jeg prøver styre unna noe som er større enn 600 ccm. Et sted må jo grensa gå når jeg skal kjøpe sykkel for første gang

Jeg har sett mye på ulike Ninjaer (dette er jo absolutt drømmen), men jeg vet ikke hvor realistisk dette er med tanke på hvor snille de er å kjøre på som nybegynner?
En annen faktor jeg setter veldig høyt på lista er at en eventuell passasjer skal kunne sitte behagelig. Er det noen spesielle ego-sykler jeg burde styre unna da?
Forsikringsprisen er også relativt viktig, men jeg er så heldig å ha en samboer på 30 som kan forsikre den, og det utgjør jo en himmelig forskjell! Jeg ligger ikke så veldig godt an hos forsikringsselskapene med mine 23 år

Etter å ha lest en del virker det som mange anbefaler Thundercat'ene som førstegangssykler hvis man har lyst på en R-lignende sykkel, men er det en grunn til at noen R-sykler egner seg veldig mye bedre som førstegangssykler enn andre? Det er nok skikkelig nybegynnerspørsmål dette her, men jeg må jo bli klok på dette én eller annen gang...Så da får jeg heller spørre litt dumt...

Ha en fin kveld alle sammen!
(Det er jo tross alt lørdag