Hva skal "barnet" hete?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.

Hva skal "barnet" hete?

Avstemmingen ble avsluttet den 03 sep 2010, 21:52

Silkesvarten
4
21%
Svartolf
0
Ingen stemmer
VesleVoksen
0
Ingen stemmer
GodtVoksen
1
5%
Aldrivoksen
1
5%
Største!
1
5%
Kåre
2
11%
Fullvoksen
3
16%
Toget
2
11%
Lokmotivet
5
26%
Tørst'n
0
Ingen stemmer

Stemmer totalt: 19

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Re: Hva skal "barnet" hete?

Legg inn av Bubbu »

Godtvoksen skrev:hmm....blir det Lokmotivet eller Silkesvarten... :-k
Da får du spørre deg selv om du er en rytter eller lokfører ? Tuut tuut eller prrrr :knegg
(The Beast )

Brukeravatar
tonti
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 850 EF

Legg inn av tonti »

Var litt vanskelig å stemme, da alternativene var utenfor min selvklare oppfatning av hvordan man navngir kjøretøy. De er individer med sjel, ergo må de ha personnavn, og av en eller annen grunn har de fleste motorsyklene mine vært av hunnkjønn. Så er det noe med hvor de kommer fra da, en italiensk jente heter jo ikke Berit liksom... Så dermed har ikke valgene mine vært så vanskelige - etter noen timer i salen kommer personligheten frem, og da er som regel ikke navnet langt unna...

Her er noen av samboerne mine for tiden:
Sophia : en formfull italiensk fristerinne fra 50-tallet (serie 1 Lambretta Li 150)
Allessandra: en urban espressodrikkende rampejente med egne meninger (Moto Guzzi 850)
Elisabeth - E II R: Engelsk aristokrat med et par spøkelser i skapet (BSA DBD34)

Har jo hatt noen gode mannlige reisekamerater også, f.eks hva annet kan man kalle en tysker fra 70-tallet med bakgrunn i politiet enn Stephan (Derrick) og da den en yngre kollegaen av samme fabrikat men med færre kubikk sluttet seg til stallen, måtte jo den hete Harry Klein (hhv. BMW R75/6 og BMW F650GS)

Biler har som regel endt opp med mannsnavn, med kun et par unntak; som Range Roveren Penelope (Etter P. Keith - "To the Manor Born" for den som måtte være gammel nok til å huske slikt) og Land-Roveren Judy (men den var jo oppkalt etter apen i TV-serien Daktari for de som er enda eldre nok til å huske den, så det var jo ikke helt jentenavn da, bare en etterapning :lol)

Av tilgjengelige alternativer her valgte jeg logisk nok IKKE Kåre (får vel ikke en japaner til å lyde det navnet...) men Toget - av den enkle grunn av at det måtte være uhorvelig festlig å kunne svare "Jeg tok Toget" hver eneste gang noen spør "hvordan kom du deg hit da". Skal ikke mye til for å more en gammal mann vettu :terge
mvh Tonti
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Takker for et artig/hyggelige resonnement når det gjelde valg av navn på alle dine MC'er også begrunnelse for stemmegivning på min nye MC :thumleft :knegg

Jeg hadde jo i utgangspunktet tenkt å la flertallet bestemme navnet, og røper nå at Silkesvarten er favorittforslaget mitt. Håper derfor på flere stemmer for det navnet før fristen går ut i kveld... :[-o<

Globe, har du tatt med deg prestekragen for dåpsseremonien?

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Bilde
:thumleft ;e

Brukeravatar
Gizmodude
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Kontakt:

Legg inn av Gizmodude »

Det må da bli forferdelig å ha denne på sammen med hjelmen :scratch
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Kan jo gjøre med parykken som med pels-saken her da - putte den utenpå hjelmen

Bilde
(bilde knabbet fra the darth peach på Advrider

"it's that commitment thing again" :lol
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

RuneMC skrev:Kan jo gjøre med parykken som med pels-saken her da - putte den utenpå hjelmen

Bilde
(bilde knabbet fra the darth peach på Advrider

"it's that commitment thing again" :lol
Lurer på om denne pelshatten vil dempe vindstøyen i hjelmen?. :scratch

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Det så ikke mye trygt ut med den hakestroppen festet sånn, og ikke under haken. Ikke det at det ser så veldig trygt ut å kjøre i t-skjorte og med halvhjelm. :doh
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Nå bør du jo tenke over om det er ei dame, en hingst eller kanskje det bare er en vallak :sk? eller om det skal være ett lokkomotivv du vil ut og stelle med i de sene kveldstimer til vinteren. Hvis du bruker hestenavn så kan du jo stelle med den hele døgnet men kaller du den for noe damete så sette kanskje kona grenser.... :)

God tur oppover da - vi treffes kanskje på veien - får kjøre etter lyden : :rop

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Snikkeren skrev:Det så ikke mye trygt ut med den hakestroppen festet sånn, og ikke under haken. Ikke det at det ser så veldig trygt ut å kjøre i t-skjorte og med halvhjelm. :doh

Nå er det jo ganske tydelig at vesenet bare poserer litt for fotografen akkurat på dette bildet da, men hvis han legger ut på tur sånn så er det nok litt betenkelig - har jo hørt at MCkjøring ikke er så farlig over there som det er her hjemme i gamlelandet - de kjører jo uten hjelm og i korte skjorteermer rette som det er på film.....

Brukeravatar
Baron von Waffel
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125

Legg inn av Baron von Waffel »

tonti skrev:Var litt vanskelig å stemme, da alternativene var utenfor min selvklare oppfatning av hvordan man navngir kjøretøy. De er individer med sjel, ergo må de ha personnavn, og av en eller annen grunn har de fleste motorsyklene mine vært av hunnkjønn. Så er det noe med hvor de kommer fra da, en italiensk jente heter jo ikke Berit liksom... Så dermed har ikke valgene mine vært så vanskelige - etter noen timer i salen kommer personligheten frem, og da er som regel ikke navnet langt unna...

Her er noen av samboerne mine for tiden:
Sophia : en formfull italiensk fristerinne fra 50-tallet (serie 1 Lambretta Li 150)
Allessandra: en urban espressodrikkende rampejente med egne meninger (Moto Guzzi 850)
Elisabeth - E II R: Engelsk aristokrat med et par spøkelser i skapet (BSA DBD34)

Har jo hatt noen gode mannlige reisekamerater også, f.eks hva annet kan man kalle en tysker fra 70-tallet med bakgrunn i politiet enn Stephan (Derrick) og da den en yngre kollegaen av samme fabrikat men med færre kubikk sluttet seg til stallen, måtte jo den hete Harry Klein (hhv. BMW R75/6 og BMW F650GS)
Da jeg leste dette innlegget tenkte jeg at riktig navn må bli Ester Pirelli. Et damenavn med maskulint alias og utvilsomt noe italiensk også.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
tonti
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 850 EF

Legg inn av tonti »

Baron von Waffel skrev: Da jeg leste dette innlegget tenkte jeg at riktig navn må bli Ester Pirelli. Et damenavn med maskulint alias og utvilsomt noe italiensk også.
Det måtte jo i såfall bli noe i linje med (uten å ha noe mer kjennskap til japanske trannsseksuelle enn en gjennomsnitts nordmann) Minori Yokohama, Honda'ens hjemland tatt i betraktning :knegg

Ikke et vondt ord om Ester Pirelli, men forbildene for mine navnevalg har en smule mer klasse, bedre utseende og ikke minst er de en god del mindre forvirrende kjønnsmessig. Sånn sett taler jo både utseende og stil til fordel for Silkesvarten spør du meg... Og siden det ikke var Lassie vi snakker om, er det vel ikke noe tvil om kjønnet heller :lol
mvh Tonti
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"

Brukeravatar
Guro78
Motorsykkelen din: HD sportster 1200

Legg inn av Guro78 »

Stemmer antakelig litt seint men synes Silkesvarten passet bra! Ser for meg en stolt og skinnende blank hingst/sykkel :-)

Svar