Var litt vanskelig å stemme, da alternativene var utenfor min selvklare oppfatning av hvordan man navngir kjøretøy. De er individer med sjel, ergo må de ha personnavn, og av en eller annen grunn har de fleste motorsyklene mine vært av hunnkjønn. Så er det noe med hvor de kommer fra da, en italiensk jente heter jo ikke Berit liksom... Så dermed har ikke valgene mine vært så vanskelige - etter noen timer i salen kommer personligheten frem, og da er som regel ikke navnet langt unna...
Her er noen av samboerne mine for tiden:
Sophia : en formfull italiensk fristerinne fra 50-tallet (serie 1 Lambretta Li 150)
Allessandra: en urban espressodrikkende rampejente med egne meninger (Moto Guzzi 850)
Elisabeth - E II R: Engelsk aristokrat med et par spøkelser i skapet (BSA DBD34)
Har jo hatt noen gode mannlige reisekamerater også, f.eks hva annet kan man kalle en tysker fra 70-tallet med bakgrunn i politiet enn Stephan (Derrick) og da den en yngre kollegaen av samme fabrikat men med færre kubikk sluttet seg til stallen, måtte jo den hete Harry Klein (hhv. BMW R75/6 og BMW F650GS)
Biler har som regel endt opp med mannsnavn, med kun et par unntak; som Range Roveren Penelope (Etter P. Keith - "To the Manor Born" for den som måtte være gammel nok til å huske slikt) og Land-Roveren Judy (men den var jo oppkalt etter apen i TV-serien Daktari for de som er enda eldre nok til å huske den, så det var jo ikke helt jentenavn da, bare en etterapning

)
Av tilgjengelige alternativer her valgte jeg logisk nok IKKE Kåre (får vel ikke en japaner til å lyde det navnet...) men Toget - av den enkle grunn av at det måtte være uhorvelig festlig å kunne svare "Jeg tok Toget" hver eneste gang noen spør "hvordan kom du deg hit da". Skal ikke mye til for å more en gammal mann vettu