Utsikt over Øystese fra Sjusetevegen. Hva jeg skulle der opp må fuglene vite - var lite å se, annet enn utsikten selvsagt.
Kjørte videre og kom til Rykkje, like før Fyksesund bru. Der har Vegvesenet (vil jeg tro?) laget til et "utsiktspunkt" med info tavle for Fyksesund Landskapspark. Hva det egentlig er ble jeg ikke helt klok på, men fint er det nå anyway.

Feiende flott infotavle og utsikt over Hardangerfjorden og mot ...eh... andre siden.

Greit med slike tavler i grunnen

Utsikten fre utsiktspunktet på Rykkje

Fyksesund bro - lysregulert & greier...
Kjørte inn til Granvin og tenkte å ta en kaffeskvett og en matbit. Det gikk ikke helt etter planen ettersom det eneste som åpent der inne var den lokale Jokerbutikken/1-2-3 bensinstasjonen. Hadde de kaffe etc. der? Nei...
Tok samme runden tilbake og var hjemme sånn ca 1/2 9 om kvelden. Skulle bli ca 5,5 timer og 298 km.
Kan ikke si at jeg var helt fornøyd med kjøreegenskapene på slutten av turen. Litt småsliten og stiv i skroget som jeg ble etterhvert merket jeg godt at bakdekket er slitt & ute av fasong for å si det slik. Følte nærmest at jeg måtte tvinge skrevehjulet ned i svingene - ble nesten en kamp. Sporet gjorde det og. Nei, her må materiellet oppgraderes med ny gummi.

Minker stygt på mønsteret. Ubehagelig å kjøre på er det også når det blir kantete.
Note to self: Kjøpe nytt Metzler Roadtec Z6 Interact 150/70 ZR17 på motorsykkeldekk.com snøggast råd er og montere selv.