
Hyosung GT 125- tung å geare.
Hyosung GT 125- tung å geare.
Dette stykket suspekt koreansk/japansk industriavfall på 2 hjul er utstyrt med Skrusuki motor er så innmari tung å geare. Selv etter korte turer så merker en det i foten. Spesiellt fra 4 til 5 er det tungt når en er vant til silkemyke italienske kvalitetsgearkasser
Har ikke demontert gearpedalen og kikket bak dekselet, men pleier det å være muligheter for å justere hvor "hard" eller "treg" gearkassen kan være ?

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
ingen justering på treghet nei...ville testet olja du bruker på kassa på Donna-kan være så enkelt..
hvor langt har den trillet da? lite brukt 5 muligens?
hvor langt har den trillet da? lite brukt 5 muligens?

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
Forrige eier har bare kjørt den rett i underkant av 7300 km og bare på jobbkjøring i Oslo gryta så din teori har streifet meg og. Oljenivået er ok men jeg har ikke byttet olje enda men det kan jeg jo prøve. Ser ut som om det er mineralolje på den men det er lokal forhandler her som kan bekrefte om det er riktig kvalitet eller ikke. Det tunge gearskiftet skjemmer Industriavfallet litt.
Gearkassa på Donnaen plasker rundt med 50 gearolje på Industriavfallet går kasse og motor i samme oljebad med 10-40 olje etter bokji.
Gearkassa på Donnaen plasker rundt med 50 gearolje på Industriavfallet går kasse og motor i samme oljebad med 10-40 olje etter bokji.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
oki- trodde det gikk i motorolje på gearet på Donna..
men ville nok testet et par typer olje for å se om det var noe som helst forskjell...OG sjekket akselen til gearet så den ikke går tregt gjennom dekslet pga dritt eller bøyd aksel..
men ville nok testet et par typer olje for å se om det var noe som helst forskjell...OG sjekket akselen til gearet så den ikke går tregt gjennom dekslet pga dritt eller bøyd aksel..

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
Jeg har kjøpt en Hyosung GT 250, lurer på om ikke motorene er like bortsett fra sylindervolumet. Min var treg å gire i starten men etter ca 230 mil løsnet det og nå er den en drøm å gire.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
Leste i håndboka:Djing djang haakka ti ot peng pong...Unnskyld



Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
Slaglengde og sylindre skiller de. Ellers er visst alt annet likt. Hvilken olje bruker du ? Syntestisk eller mineral ?
Hvis denne 125en viser seg å være grei så lurer jeg på å kjøpe en GT 250 jeg og. Bortsett fra at bakdemperen er stillt alt for mykt og dekkene igrunn er no dritt så er den grei nok. Mye hardere bakdemper og ånkli Pirelli dekk vil nok hjelpe, men jeg liker "stram" bakende og stiv sykkel.
Hvis denne 125en viser seg å være grei så lurer jeg på å kjøpe en GT 250 jeg og. Bortsett fra at bakdemperen er stillt alt for mykt og dekkene igrunn er no dritt så er den grei nok. Mye hardere bakdemper og ånkli Pirelli dekk vil nok hjelpe, men jeg liker "stram" bakende og stiv sykkel.
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
Jeg antar at det er mineralolje på den (helt ny), den er inne til førstegangsservice nå. Har jo kjørt 2600 km på en uke.
Jeg regner med å bytte til Pirelli Diablo dekk ved første dekkskift. Men må nok gå ned fra 150/70 til 150/60. men det passer meg bra da det vil senke bakenden med 15 mm. Mulig at jeg bytter framdrevet til et med en tann mer også. Har ikke fått prøvd originaldekkene på vått føre men de har da fungert på tørr vei.
Jeg regner med å bytte til Pirelli Diablo dekk ved første dekkskift. Men må nok gå ned fra 150/70 til 150/60. men det passer meg bra da det vil senke bakenden med 15 mm. Mulig at jeg bytter framdrevet til et med en tann mer også. Har ikke fått prøvd originaldekkene på vått føre men de har da fungert på tørr vei.
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
Fungerer gjør de men de Shinko lissene følger jo hver eneste strek i asfalten jo. Sånt liker ikke jeg. Forresten så er det litt mere forskjell på 125/250 enn volum og slaglengde. Tankene har litt forskjellig design og 250 har litt lavere styre. Verksted manual laster du ned her : http://www.manualesdemecanica.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
Jeg har ikke lagt merke til at det er noen forskjeller, men det kan jo være at det er forskjell på årets modeller i forhold til tidligere modeller.Pollti skrev:Fungerer gjør de men de Shinko lissene følger jo hver eneste strek i asfalten jo. Sånt liker ikke jeg. Forresten så er det litt mere forskjell på 125/250 enn volum og slaglengde. Tankene har litt forskjellig design og 250 har litt lavere styre. Verksted manual laster du ned her : http://www.manualesdemecanica.com" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Innlegg: 1
- Registrert: 07 sep 2010, 19:02
- Motorsykkelen din: Hyosung GT 125
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
Ville en 250 motor passet inn i en 125 ramme tror dere?
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
Skal ikke være for bastant i mine antakelser, men ja. Både 125 og 250'en benytter samme ramme.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
Og 650 motoren sklir også rett inn. 125/250/650 deler ramme og plast rundt salen. Litt forskjell på tankene fra 125 til 250/650 men også de kan brukes omhverandre. Den største forskjellen er gaffelene. 250 og 650 har oppned gaffel. Ihvertfall 650 har dobble skiver fremme. Ombyggings sett finnes for 125 modellen, det koster ca USD 950.
Ikveld er Kim - Il Comet på operasjonsbenken. Forakselen oppdateres til 2009 versjonen som er mye mere solid, det innebærer litt oppboring av venstre gaffel og innpressing av en hylse med gjenger.
Min erfaring så langt av svake punkt er gearskifte og foraksel på 2006. Vurdere en å kjøpe 2006 modell eller eldre så prut prisen ned, max 15000 mener jeg. Da ender sluttprisen på ca 19000 med 2008 gearskifte og modifisert forgaffel. Shinko Klinko dekkene er bare å bytte ut først som sist, de er fine på tørr vei men grusomme i regn. Nå er plutselig den billige 125en kommet opp i 22 000. Det er jaggu meg nok for en ukurant lett sykkel i et noe sært norsk marked.
Ser en bort i fra det så er den hyggelig å eie. Meget god drivstofføkonomi bla. Faktisk så bruker jeg Kim -Il mere enn Cagge til nærtransport. Den duger til det meste selv om den ikke er skremmende spennende.
Er en opptatt av staus så er ikke dette lett sykkelen å kjøpe ihvertfall. Men for oss litt sære, Gammlingen og meg, så er ikke Hyo så ille. Antagelig så avhenger hvordan en liker og oppfatter denne kloningen litt av hvordan er ser på økonomi og transportbehovet sitt. Min dom : Grei nok men ikke spennende.
Ikveld er Kim - Il Comet på operasjonsbenken. Forakselen oppdateres til 2009 versjonen som er mye mere solid, det innebærer litt oppboring av venstre gaffel og innpressing av en hylse med gjenger.
Min erfaring så langt av svake punkt er gearskifte og foraksel på 2006. Vurdere en å kjøpe 2006 modell eller eldre så prut prisen ned, max 15000 mener jeg. Da ender sluttprisen på ca 19000 med 2008 gearskifte og modifisert forgaffel. Shinko Klinko dekkene er bare å bytte ut først som sist, de er fine på tørr vei men grusomme i regn. Nå er plutselig den billige 125en kommet opp i 22 000. Det er jaggu meg nok for en ukurant lett sykkel i et noe sært norsk marked.
Ser en bort i fra det så er den hyggelig å eie. Meget god drivstofføkonomi bla. Faktisk så bruker jeg Kim -Il mere enn Cagge til nærtransport. Den duger til det meste selv om den ikke er skremmende spennende.

- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
GT125R har også oppned gaffel, dog bare enkel bremseskive foran.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
Pedimeter ! GT R 125 gaffel passer ihverfall ikke på GT 125 etter hva jeg har funnet ut. Går sikkert an å fikle til noe da. Da må styrekrona byttes og.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
Jeg trodde det bare var kåpen og oppned gaffelen som var forskjellen på en GT 125 og GT 125R.
MCJournalen skriver:
MCJournalen skriver:
Koreanske Hyosung er ferske på det europeiske markedet og byr med GT-serien på relativt moderne tosylindrede sykler med 125, 250 og 650 ccm sylindervolum. Designen er nesten identisk for de ulike modellene og 125 virker voksen. R-modellene har sportslig helkåpe og GT 125 R har påkostet chassis med oppned forgaffel og kraftig skivebrems foran. Ramme og konstruksjon eller skiller seg ikke nevneverdig fra 650-modellen. Det betyr også relativt høy vekt for en 125-kubikker
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
Det er en annen ramme på 650, den består av to paralelle rør på hver side, og motoren "henger" oppunder ramma. Forskjellen på tankene er vel muligens bare fordi nyere 250/650 har innsprøytningsmotorer, men jeg kan ikke se noen forskjell utseendemessig.Pollti skrev:Og 650 motoren sklir også rett inn. 125/250/650 deler ramme og plast rundt salen. Litt forskjell på tankene fra 125 til 250/650 men også de kan brukes omhverandre. Den største forskjellen er gaffelene. 250 og 650 har oppned gaffel. Ihvertfall 650 har dobble skiver fremme. Ombyggings sett finnes for 125 modellen, det koster ca USD 950.
Ikveld er Kim - Il Comet på operasjonsbenken. Forakselen oppdateres til 2009 versjonen som er mye mere solid, det innebærer litt oppboring av venstre gaffel og innpressing av en hylse med gjenger.
Min erfaring så langt av svake punkt er gearskifte og foraksel på 2006. Vurdere en å kjøpe 2006 modell eller eldre så prut prisen ned, max 15000 mener jeg. Da ender sluttprisen på ca 19000 med 2008 gearskifte og modifisert forgaffel. Shinko Klinko dekkene er bare å bytte ut først som sist, de er fine på tørr vei men grusomme i regn. Nå er plutselig den billige 125en kommet opp i 22 000. Det er jaggu meg nok for en ukurant lett sykkel i et noe sært norsk marked.
Ser en bort i fra det så er den hyggelig å eie. Meget god drivstofføkonomi bla. Faktisk så bruker jeg Kim -Il mere enn Cagge til nærtransport. Den duger til det meste selv om den ikke er skremmende spennende.Er en opptatt av staus så er ikke dette lett sykkelen å kjøpe ihvertfall. Men for oss litt sære, Gammlingen og meg, så er ikke Hyo så ille. Antagelig så avhenger hvordan en liker og oppfatter denne kloningen litt av hvordan er ser på økonomi og transportbehovet sitt. Min dom : Grei nok men ikke spennende.
Min 250 girer da så mykt og fint, Mekhi med sin 400ccm og automat dro nå ikke fra Il Tempo i aksen.
650 gt og gtR og 250 R har doble skiver foran, gt 250 og begge 125 har enkel skive. 125 har ikke oppnedgaffel på noen av utgavene, i alle fall ikke de jeg har sett.
Shinkodekkene er bare ræva, men utrolig slitesterke. Har prøvd Maxis Promaxx, fullt brukbare til normal bruk, holdt 15000 km. Pirelli Diablo H sitter som klistret på vått og tørt føre, holdt nesten 11000 km. Har nå Michelin Pilot road 2 bak og et eller annet Metzelerdekk foran. Begge sitter klistret på vått og tørt føre. Bakdekket har rullet over 8000 km og det er masse igjen.
Il Tempo Petit bruker nå rundt 0,33 l/mil ved normal kjøring, Daelim Roadwin 125 brukte også 0,33.
Hva mener du med at Hyosungen ikke er spennende?. For gamlinger som meg er den helt fin, har gitt meg mange fine turer og flotte kjøreopplevelser. Den har nå bare gått 49000 km siden 29 mai 2009.

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.
GT 125R har oppned gaffel. Amerikanerene bygger om GT 250 og GT 250R med 650 motoren.