Min heter jo Snikkerens Lekeplass, så da passer det vel at du kaller den for LilleManns Lekegrind.

Du kan gå inn på den første posten du lagde i en tråd og klikke "endre". Og når posten kommer i endringsmodus etter å ha klikket på "Endre", for å si det slik, kan du forandre på overskriften i den første posten. Skjønner?LilleMann skrev:Forresten, AJ, er det mulig å skifte navn på emne? Isåfall: hvordan?Jeg har jo funnet ut hvilke jeg vil ha
Som sagt, som gjort!Snikkeren skrev:I såfall, så har jeg et godt forslag.
Min heter jo Snikkerens Lekeplass, så da passer det vel at du kaller den for LilleManns Lekegrind.
Dette betyr vel at tråden plutselig er blitt en blogg. Eller?LilleMann skrev:Som sagt, som gjort!Snikkeren skrev:I såfall, så har jeg et godt forslag.
Ja, det kan du gjøreAJ skrev: Dette betyr vel at tråden plutselig er blitt en blogg. Eller?![]()
Skal jeg flytte den over i "Bikers Logg" forumet?
Okay, det skal jeg gjøre! Takk så mycket!Snikkeren skrev:Hvis jeg var deg, og det ikke er så forferdelig langt å reise for å se på den, så hadde jeg ikke begynt prutingen allerede i telefonen. Det kan oppfattes som useriøst, og selger kan allerede da sette seg på bakbeina. Dra heller og se på sykkelen, og se over den. Så kan du kicke på eventuelle ting du finner, som f.eks. rust på potten osv. Legg frem prisforslaget på 18 lapper, og ta det derfra.
Det er viktig at du setter en makspris på hva du vil gi for sykkelen allerede før du drar og ser på den, og ikke overstige denne.
Lykke til.
ojda skrev:Hvis du har muligheten så ikke nevn ordet pruting før du har vert å sett på sykkelen.
Legg inn et bud du synes er billig (typisk 15-20 % under det de rimligste tilsvarende er avertert for).
Prissammenligninger kan du jo gjøre med sykkler fra hele landet.![]()
Om du ikke får napp på den prisen du ønsker å gi, gir du selger beskjed om at du vil legge inn et bud på
sykkelen som står i etpar dager. Fint om du kan gå en tusenlapp eller to opp på dette budet, da føler selger at han har dratt deg i sin retning og har lettere for å gi seg.
Husk på at det er høst nå, mange vil selge sykkelen sin og gjøre den om til penger de kan bruke på andre ting. 125 ccm er noe de fleste bytter til bil når de fyller 18 (tullinger), og høsten før er gjerne tiden dette blir gjort.
Og regel nummer en ved bruktkjøp: "Forelsk deg aldrig i et kjøpsobjekt før det er ditt, det synes på deg lang vei og og gjør vanskliggjør prisreduksjon".
Når det gjelder pruting før du har sett på sykkelen før du har vert å sett på den, er eneste godtagbare fremgangsmåte og si at du kun har så og så mye å bruke, "er det noe vits at jeg kommer å titter på sykkelen din"? Lykke til. :[-o<
Hadde jeg vært han, hadde jeg ikke gått ned 5.000 etter en dag på Finn...Gammelgutt skrev:Gamle lettsykkelen min ble forsøkt solgt av ny eier for 24000 uten koffertsett. Han gav 20000 inkludert fullt koffertsett 1,5 år tidligere. Sykkelen ble til slutt solgt for?.
kr 15000. Så ha is i magen unge mann og prut i vei.