Vurdering av egen MC --> pluss/minus...

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Vurdering av egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av AJ »

Rar temaoverskrift, kanskje...?
Vel, samma det :mrgreen:

Tanken er å gi folket anledning til å skrive hva de mener om den MC'en de har. Kall det gjerne en slags produktanmeldelse/vurdering eller no' sånt no'... :wink:

Og som tittelen utvetydig antyder så er vi ute etter begge deler, dvs. sider og egenskper ved sykker'n man mener er gode og de som slett ikke er så gode, men som kanskje heller vurderes som svake og dårlige sider ved sykker'n.

Så kom igjen folkens!
Vurdering av egen MC - pluss & minus! Ok? 8)

NB! 'Arrestér' meg gjerne om det allerede er en lignende tråd i Forumet. I farten fant jeg ingen som ligner, men kan jo ha oversett noe...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jeg hiver meg uti det, jeg :)

PLUSS med TDM 900, slik jeg ser det... :wink: :
- Ser bra ut, skiller seg litt ut fra mengden.
- God kjørestilling som gir god oversikt og liten belastning på håndledd og rygg.
- Solid motor med sterkt bunndrag, flott motorlyd :thumbsup:
- Flott tursykkel med god lastekapasitet
- Bruker lite bensin :thumbsup:
- Pålitelig kvalitet i det meste ('never missed a beat' for å si det på den måten 8) )

MINUS...:
- Noe rykkete motorgange på lavt turtall (kan på en enkel måte avhjelpes med en lur modifisering... :wink: )
- Vindskjerm som ikke skjermer alle førere like godt mot fartsvind og turbulens...
- Klønete og gammeldags løsning hva gjelder oljefiler og tapping av olje fra motor.
- Mangler utetemp.måler og gearindikator
- Noen svake detaljer i plastdeler som gjerne finner det for godt å bryte sammen, som disse festene på kåpedelene (se bilde nedenfor...). Begge knakk så helt uten videre... (ble garantisak som er godkjent uten spørsmål som betyr at nye deksler monteres av verksted våren. Bra, Yamaha Scandinavia! :thumbsup: )
Bilde

OPPSUMMERT:
Godt fornøyd og har aldri angret på kjøpet.

Kunne helt sikker nevnt flere Pluss & Minus punkter, men det var disse jeg kom på i farten...

Bilde
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ingen som synes denne tråden er verd å følge opp... :confused

Kan jo være greit for de som gjerne stikker innom MC-forum som dette for å finne ut litt om hva folk mener om gode og mindre gode egenskapene ved den sykkelen man kjører...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

:#-O masa :knegg men det blir litt senere ut i januar. På minus siden så kan jeg nevne:

- Gearkassa. Ca 2 gear for mye.
-Følsom på 2 t olja.
-Lys. Ræva
-Dreiemoment.

På plussiden:
-Design.
-Motor.
-Salen er bra.
-Den fungerer ypperlig

FV
Innlegg: 16
Registrert: 18 des 2008, 17:10

Legg inn av FV »

Jeg tar utfordringen, AJ :thumleft

Min Kawasaki Z750, '07 modell

Bilde

Pluss:

- God motor, med meget godt bunndrag og flat effektkurve

Bilde

- Perfekt girkasse

- Meget lettkjørt, nærmest faller inn i sving, god til bykjøring (de får gangene det forekommer).

- Bra sittestilling for oss over 190, tro det eller ei.

- ABS-bremser som fungerer godt, snakker av erfaring.

- Så er den jo råtøff ;)

Minus:
- Mye vind direkte mot overkroppen, man blir fort sliten om man kjører lenge på motorveien.

- Kan føles litt nervøs i høye hastigheter. (Hva som er høye hastigheter trenger vi ikke diskutere her)

- Liten/ingen bagasjeplass.

- Ikke passasjervennlig, passasjerer blir sittende med veldig spiss knevinkel og sitter høyt over fører, utsatt for vind.

- Mangler gir-indikator, litt "billig" instrumenpanel generelt, med få funksjoner.

Bilde

Bilde

Konklusjon:
Dette er en ego-sykkel uten tvil. En sykkel for lengre dagsturer i svingete områder. Ett effektregister som ikke skremmer vannet av noen, men går mer enn godt nok for de fleste. Så synes jeg selvsagt den er tøffere enn toget ;)

Bilde

Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Se her, ja :bananas
Kanskje ikke alle synes det, men jeg synes det er interessant å høre hvilke erfaringer og oppfatninger folk har av egen sykkel.

Så må gjerne flere også komme på banen... ;)
Jada, Pollti! Vet at jeg maser, men det får heller bare bli sånn... 8)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

FV
Innlegg: 16
Registrert: 18 des 2008, 17:10

Legg inn av FV »

Man får jo litt vondt når man skal si "negative" ting om sin egen sykkel, men jeg klarte da og finne noen likevel ;)

BAMSE
Innlegg: 2
Registrert: 29 mai 2007, 23:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Bosted: Hamar

Suzuki Vstrom 650

Legg inn av BAMSE »

SUZUKI DL 650 VSTROM, 2004.

Pluss:
Utrolig komfortabel, sitter godt i timesvis.
Fungerer godt på autobahn og på norske grusveier i skog og på fjell.
God lastekapasitet med veskesett, bagster og telt, sovepose og campingstol stroppet foran toppboksen.
Grei sprut i motor tross lite kubikk. Vurderer ikke 1000 cc siden jeg kun kjører alene.
:knegg :lol :janikk

Minus:
Svært lite negativt, kun at det er en vanlig sykkel, rene folkevogna.
Skiller seg ikke ut på noen måte.
Savner gearindikator.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Hei BAMSE
Hyggelig at du stikker innom :)
Håper du trives med forumets nye giv og oss som henger her nå :)

tryman corp. LTD
Innlegg: 97
Registrert: 07 jan 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000LTD
Bosted: Kristiansund

Legg inn av tryman corp. LTD »

Kawasaki Z1000 LTD 1982 mod.

Starter litt med det som ikke er noe positivt. Tung, gammel, ikke noe spesielt god og kjøre, svetter litt olje, høyt bensinforbruk, litt treg gearkasse (sjaltingen), mye motorlyd (ørepropper er et must), osv.............

Positivt: Sjarm, sjarm, sjarm, ser ut som en ekte motorsykkel og ikke som et tuppervarepartyog ikke minst så er den upålitelig som en MC skal være.

Bilde

FZ1Fazer
Innlegg: 14
Registrert: 05 jan 2009, 18:36

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av FZ1Fazer »

Da må jeg jo prøve å fortelle litt positivt og negativt gliset mitt. Det er en 2007 modell Yamaha FZ1-S, som ser sånn ut:
Bilde
Bilde

Noen punkter jeg syns er positive om sykkelen:
* God motor, med bra dreiemoment
* Veldig lettkjørt
* Smidig gearkasse
* Forholdsvis rett/opp/ned sittestilling, (noe som passer meg godt) men man kan fint legge seg ned om man ønsker
* Enkelt, men lettlest display
* Like god til småkjøring på svingete veier, som på langturer.
* God vindskjerming, ihvertfall for en på 180.
* Midtstøtte !
* Veldig bra lysbilde, både på nær og fjernlys

Noen negative punkter, selv om det ikke er lett å komme på så mange... :- :
* Savner litt mer futt lenger ned i registeret
* Passasjerer som har normal høyde klager over bratt knevinkel.
* Syns den har et litt for langt 1.gir
* Ikke like svingvillig som FV's Z750 :doh
* Skulle gjerne hatt gir-indikator
* For lite lyd !

Totalt sett er jeg veldig fornøyd med denne sykkelen, og kommer til å stæsje den litt mer opp etterhvert. Man må jo ha mer lyd !
Så denne regner jeg med å ha leeeenge :- I hvertfall til neste generasjon skulle dukke opp. :doh

noboss
Innlegg: 60
Registrert: 16 nov 2008, 21:14

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av noboss »

Boss Hoss 350

pluss

size matters
365 hk


minus

ubrukelig til alt annet enn cruising. (og bournout)
bare 365 hk.

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 415
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Bosted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Forslag til Emne

Legg inn av Flattop »

BMW K 1200 LT

Type: Touringsykkel
År: 1999-
Min er: 2003

Fordeler:
Gir deg lange dagsetapper uten å være for sliten. Komforten er satt i særklasse på denne sykkelen

Har en god lastekapasitet i de integrerte koffertene.

Stor tank, gir deg 50-55 mil med kjøring før en trenger å fylle bensin.

Vindskjerm som gir GOD beskyttelse for både vind og regn, som i tillegg er elektrisk justerbar slik at en lett kan justere den etter behov.

Varme i håndtak og sete i 2 trinn, individuelt justerbart for fører og passasjer. Bra for de sene høstkvelder, samt tidlig vår.

Stereoanlegg som gir deg god lyd i hastigheter som vanligvis ikke er forenelig med norske veitrafikkregler, som i tillegg er hastighets regulert så en slipper å stå i et lyskryss med skremmende høy lyd.

Cruisekontroll.

ABS bremser som også er linket, slik at for- og bakbrems fungerer sammen selv om en bare bruker hhv fot eller håndbrems. Dette er årsmodellavhengig. Så på min er dette installert.
Det er også servoassistanse på bremsene slik at bare litt pådrag på bremsene gir GOD uttelling.


Bakdeler:
Sykkelen er stor og tung, 385 kilo i bruksklar stand. Dette medfører at start og stopp, dvs i kryphastigheter er den ikke helt enkel å ha med å gjøre. Men så snart at man kommer over den terskelen går den som en drøm.

Tyngdepunktet på denne sykkelen er relativt høyt oppe slik at det må en ta i betraktning av dette i lave hastigheter.

Som et følge av ovennevnte bør og MÅ man nevne at sykkelen har en tendens til å ville legge seg nedpå for en liten lur om du har vært litt uheldig i lav hastighet. Har selv lagt den ned et par tre ganger. MEN det som er litt genialt med sykkelen er at det er lagt inn ’Fendere’ eller ’treffpunkt’ som tar i bakken før noe annet gjør det. Så på mine nedlegg har jeg kun laget noe merker i de gummilistene som er beregnet for å ta i mot for nedlegget. Som oftest er man da i en lav hastighet og klarer å begrense hastigheten som sykkelen treffer bakken med. Og det er i tysk tradisjon også laget til håndtak for å klare å løfte opp igjen sykkelen. Det er en operasjon som en greit klarer alene. Tro det eller ei. Har sett en video der en relativt spe kvinne løfter opp sykkelen uten hjelp.

Dyrt vedlikehold. Deler og service kan koste litt dersom du setter vekk alt. Men er du selv litt kyndig, er det nok av ressurser på nettet som er villig til å avhjelpe deg med det meste.

Noen har hatt en del problemer med at kardangen har gått i stykker. Det er et problem som dog ikke bare er begrenset til K1200LT’ ene men også til andre BMW’er som bruker kardang.

Linker: http://www.bmwlt.com/forums/cmps_index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Amerikansk side som gir MASSE informasjon og hjelp.

http://bmw.mc.no/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Norsk side for BMW motorsykler. Ikke fullt så informativ men likevel kan man hente noe informasjon og hjelp til sin BMW.


Hvorfor: Jeg kjøpte denne sykkelen fordi jeg skulle/ville ha med meg kona eller sønnen vår på tur. Med denne sykkelen mente jeg at de ville sitte trygt og godt bakpå, spesielt siden barn sitter bedre med ei god ryggstøtte. En får også ettermontert armlener til sykkelen slik at de har god sidestøtte også i tilfelle de skulle ha sovnet bakpå der. Som faktisk ha skjedd.
Alternativet til denne sykkelen var Goldwing, men i mine øyne er det litt for mye lyspærer og krom på mange av dem for at jeg skulle være interessert i en slik sykkel. Jeg har kjørt en Goldwing som da var helt ny (2007 var det) og jeg ble ikke for imponert over den. Kun at tyngdepunktet var bedre enn på LT’en, samt at Honda har elektrisk innsjalting av revers, mot at LT’en må du slå over en hendel på girkassa.

Lignende
sykler er: Honda Goldwing
Harley Davidson Electra Glide
.andre er det også, men dette er de jeg kommer på i farten.
Bilde

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Bosted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av d.strand »

Syntes denne tråden fortjener mer oppmerksomhet! Med tanke på de som f.esk er lysten på å bytte sykkel, og som kan bruke denne sykkelen til å høre andres syndpunkter osv :-)

Men til min sykkel, En Honda CBR 600F 94' mod bygd om til en 98' mod.

De positive sidene er jo:
sykkelen er genial for nybegynnere, med en god motor som drar mer enn nok for folk flest. Selv syntes jeg den går for sakte til tider, men har kjørt bane sykkelen og det jo litt anderledes - så klart :-) Ellers er dette jo en "SportsTouring" sykkel, som ser ut som en R-sykkel men som har styret litt høyere opp - noe som gir en bedre kjørestilling. Og det er lett å kjøre lenge på den før men merker at man blir sliten i rygg osv. Kan jo nevne at da jeg kjøpte den, så kjørte jeg den 50 mil hjemover uten store problemer, eneste jeg slet med var jeg fikk vondt i ræva :lol

Også må det jo nevnes at dette er en Honda, altså en evighetsmaskin. Den bare går og går og går.

Om du vil ha en bikerchick bak på eller kompis, så er det masser av plass, Og har fått høre at de sitter godt og behagelig bak på der. Men ved hard bremsing, så sklir passasjeren lett ned på "din" del av setet, og tro meg det kjenner du om du er av det mannlige kjønnet! ](*,) Masse plass til bagasje om det er ønskelig også :-)

Om jeg skulle sagt noe negativt, så er det for det første at den begynner å bli gammel. Men blir for dumt for min del å ha en dyrere sykkel når jeg bare får brukt den omtrent 4 mnd i året og jeg er stundet. Satser på at jeg kommer sterkere tilbake senere i livet og kjøper meg en dyrere sykkel. Drømmen er reinspekka R-sykkel fra enten Aprilia eller Ducati :jada:

Også må det jo nevnes at det blir fort litt mye giring, for mellomregisteret er noe svakt med mye vekt på sykkelen. Men men, går fordet!

Også så klart at det er for lite elektronikk på den - men dette kommer så klart av årgangen på sykkelen.

Men ellers så har jeg ikke så mye mer å klage på tror jeg. er fornøyd med den, og koser meg like mye hver eneste gang jeg kjører den! :D

Er absolutt en sykkel jeg vil anbefale til f.eks nybegynnere eller folk som er på jakt etter en rask sykkel men som fremdeles går an å kjøre lange turer på :-)

Sånn peeps, nå er deres tur! ;e
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av jhn »

Ja da skal æ også si et par ord om Suzuki V-strom,æ kan egentlig bare kopiere det AJ og BAMSE sa
med et par forandringer
PLUSS med V-strom, slik jeg ser det... : :
- God kjørestilling som gir god oversikt og liten belastning på håndledd og rygg.
- Solid motor med sterkt bunndrag, flott motorlyd :thumleft
- Flott tursykkel med god lastekapasitet
- Pålitelig kvalitet i det meste
- Grei på grus
MINUS...:
- Noe rykkete motorgange på lavt turtall (kan på en enkel måte avhjelpes med en lur modifisering... : )
- Vindskjerm som ikke skjermer alle førere like godt mot fartsvind og turbulens...
- Ikke så veldig pen,skiller seg ut i mengden pga det

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av frankh »

Ducati Supersport 900:

+:
- Utrolig gode kjøreegenskaper - sykkelen ligger stabilt som en drøm i svingene.
- Motor med veldig høyt dreimoment gjør den mer anvendelig på landeveiskjøring enn en typisk rekkefirer-ræser (gixxer, zx-xr, cbrxxrr o.s.v.), da motorens effektområde ligger mellom 3 og 8000 rpm, i stedet for fra 8000 og oppover.
- Som med alle Ducatier: Man får en helt unik feedback fra underlaget. Dette gjør at man kjenner alt som skjer fra avfalten, opp gjennom dekkene, støtdemperne rammen, styret - rett og slett full feedback. Selv på ikke-S modellene, altså de som ikke kommer med Öhlins dempere og gaffel, så er dette noe som ingen andre fabrikanter noensinne har klart å matche. Om man trenger det? Garantert ikke alltid, men når man har blitt vant til det så er det veldig rart å sette seg på en japseræser hvor du knapt merker det når forhjulet løfter seg.
- Også som med alle Ducatier, og mange twin-motorer: Du får en betraktelig bedre føling med veigrepet til bakhjulet ved pådrag gjennom og ut av svingene.
- Utrolig pent og sensuellt, åpenbart kvinnelig utseende. (Dette er jo typisk Ducati, også i større grad enn andre italienere.)
- Økonomisk motor (ned mot 0.5 pr/mil på landeveiskjøring) gjør den til den perfekte tur-ræser.
- Du får ikke lyst til å kjøre noe annet enn Ducati etter å ha hatt den en stund.

-:
- Dyr motor å vedlikeholde (selv om den er rimelig sammenliknet med Ducatis superbike-ræsere). De desmodromiske (tvangsstyrte) ventilene trenger kontroll/justering hver 10.000 km., og worst-case konsekvenser av å ikke gjøre dette er verre enn på motorer med fjærstyrte ventiler (les: Omtrent alle andre motorer).
- Lite effekt på toppen. Supert dreimoment, men få hester (80+). Dette er kun problematisk når du skal kjøre raskere enn 130 på motorveien, eller når du blir forbikjørt på langstrekkene på Rudskogen/Vålerbanen/etc. (jeg treffer turtallssperren på ca. 9200 rpm omtrent _hver_ gang).
- Italiensk elektronikk (les: Ikke _akkurat_ Honda-kvalitet.)
- Litt ujevn motorgange på de laveste turtallene. Dette regnes evt. for noen som sjarm, akkurat som tilsvarene på en trillebår-med-støttehjul (Harley).
- Du får ikke lyst til å kjøre noe annet enn Ducati etter å ha hatt den en stund.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av AJ »

Som mange her inne vet så byttet jeg ut den gamle, gode TDM'en med en Triumph Tiger 1050 SE 2010 mod. i høst.
Jeg falt pladask, for å si det på den måten, etter at jeg prøvekjørte Tiger'n første gang. Og var allerede da rimelig bestemt på at, "jo, denne må jeg bare ha!"
Meeen... jeg lever ikke i et drømmeaktig vakuum siden min høyst realitetsorienterte bedre halvdel også deltar aktivt i MC-livet mitt. Det var naturlig påkrevet at hennes bestemte stemme også skulle høres.
Dermed ble det en ny prøvekjøringsrunde hvor Bakpå skulle... ja, sitte bakpå og vurdere Tiger'n mot TDM'en, hvor hun sjeldent klagde.

Gleden var til å gripe fatt og omfavne hardt og kjærlig da Bakpå ga tommelen opp etter endt prøvekjøring. Dermed var veien til kontrakspapirene bare noen kjappe småløpende skritt unna... :P

Siden da er det gått noen uker og kilometrene er begjærlig slukt. Noen korte og noen lange turer som i sum har dannet grunnlag for hva jeg så langt kan begrunne som "pluss" og "Minus" med Tiger'n:

Pluss:
Meget behagelig kjørestilling, bredt styre, god (nesten perfekt!) avstand mellom sal og styre. Sitter høyt med god oversikt over trafikkbildet.
God og bred sal ypperlig egnet til lange etapper.
En ubetalelig sterk, sprek og god motor med utrolig jevnt drag og solid dreiemoment allerede fra underkant av 2000 omdreininger.
Voldsomt god nedleggsvinkel!
Meget god passasjerplass, sitter høyt med god oversikt og nær perfekt vinkel mellom fotpinner og sal (alt iflg. Bakpå)
Bra utseende som skiller Tiger'n fra massene, god detaljfinish og god lakk på tank, plast., motor og ramme (ser i hvert fall slik ut)
Meget gode originale varmeholker (ekstrautstyr)
God plass til småting under setet.

Minus:
Ingen direkte minussider, men det originale koffertsettet er er for små til lengre turer. Toppboksen er langt fra å romme to hjelmer (mange mener at dette måleparameteret er avgjørende for om toppboksen er bra nok eller ikke...). Koffert/veskesettet ser derimot bra ut med såkalte "infills" i sykkelen farge...
Girspak som er litt feilplassert (for nær motoren, etter min smak...) og som dermed krever en viss tilvenning.
Litt "klonkete" girkasse, som også er litt upresis om man ikke er bestemt nok med girfoten.
Høytsittende eksospotte som legger beslag på for mye plass på sykkelens høyreside som gjør at original sideveske får nærmest latterlig lite lastekapasitet. Eksospottas plassering begrenser også utvalget av softbagløsninger...
Noen vil kanskje oppleve tankens brede form som litt i veien for optimal kjørestilling.
Samme med vindstøy og tilløp til turbulens bak den originale vindskjermen (prisen man må betale for den opprette og behagelige kjørestillingen...)
Svart peilepinne for motorolje... Hallo, Triumph!? Lese av motorolje på svart pinne? Ikke akkurat genialt...
Mangler nødblink...

Mye bra, med andre ord. Har ikke angret på kjøpet et sekund, men innrømmer glatt at jeg likevel savner TDM fra tid til annen. Hadde jeg hatt råd til å eie begge så hadde jeg nok gjort det...

Bilde
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Bosted: Karmøy

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Sprint »

Gratulerer med flott sykkel,sånn ønsker jeg også. :thumleft ,men finansministeren sier klart nei ](*,) .
Never say never,me leve i håpet.
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av AJ »

Sprint skrev:Gratulerer med flott sykkel,sånn ønsker jeg også. :thumleft ,men finansministeren sier klart nei ](*,) .
Never say never,me leve i håpet.
Din neste sykkel blir en slik :thumleft
Du kan allerede begynne å glede deg :prop:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
tonti
Innlegg: 34
Registrert: 05 jul 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 850 EF

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av tonti »

Bilde

+:
Meget behagelig kjørestilling, perfekt avstand mellom styre og sal (selvfølgelig, siden det er jeg som har plassert sal og styre der de er...), sitter lavt og godt i perfekt symbiose med maskineriet.
Seig og god motor som trives godt fra 3.500 omdreininger og oppover.
Rimelig god nedleggsvinkel, ulempen er at det første som subber nedi er tennpluggen...
God plassutnyttelse bak fører, plass til bagasje uten å plassere vekt bak bakakselen.
Slipper å smøre kjede med jamne og ujamne mellomrom
Vanvittig enkel å vedlikeholde (ventiljustering tar f.eks under 15 minutter)
Nydelig motorlyd.
Innebyggede knevarmere - seriøst deilig å komme hjem fra en høsttur uten kalde stive knær

-:
Umulig å eie hvis man er en smule sjenert
Fåes bare i en fargekombinasjon
Tysk elektronikk (Dvs. generator/likeretterbro fra Bosch) - ikke akkurat av italiensk kvalitet, men dette skal rettes på ved neste anledning...
mvh Tonti
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av AJ »

tonti skrev: Rimelig god nedleggsvinkel, ulempen er at det første som subber nedi er tennpluggen...
:oh
Vel, vel... Noen utfordringer må en Moto Guzzi eier også tåle :lol
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Bosted: Trondheim
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Gizmodude »

Den Guzzien var lekker, likte stuket på den :thumleft

Men, .... Italiensk kvalitet og elektrisk anlegg i samme setning krasjer i mine ører, at det er bedre en Lucas (oppfinneren av mørket) det kan dem få, men ..... =;
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
tonti
Innlegg: 34
Registrert: 05 jul 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 850 EF

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av tonti »

Tro det eller ei, en alternator med tilbehør fra Ducati Energia S.p.a er lysår (bokstaveligt talt) bedre enn greiene fra Robert Bosch GmbH - både for Guzzi'er og gamle BMW'er... Ducati Energia leverer motorsykkelgeneratorer til bl.a Honda og H-D så du skal ikke kimse av de gutta der. Hva kollegaene deres på Ducati Motor er troendes til å finne på derimot, er jo en helt annen greie :D
mvh Tonti
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Bosted: Trondheim
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Gizmodude »

Overraskende og nytt for meg faktisk :-k
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av AJ »

Er kommet en del nye medlemmer her på MCsiden.no siden denne var høyt oppe på lista over aktive tråder.

Kanskje de nye kan skrive litt om syklene sine her?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Svar