Bagasje for helgetur?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av AJ »

Å surre fast teltpakningen foran på sykker'n er nok uaktuelt, men en annen mulighet er å feste den med stropper oppå en av sideveskene bare man finner noe annet å surre oppå den andre slik at det blir balanse.
Uansett, vi skal nok få plass til det meste når vi drar på langtur :-)

Men må si det frister veldig med RevPack'en... :-k Så kan jeg heller bruke toppboksen på dagsturer som ikke krever allverdens bagasje.

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

AJ skrev:Å surre fast teltpakningen foran på sykker'n er nok uaktuelt, men en annen mulighet er å feste den med stropper oppå en av sideveskene bare man finner noe annet å surre oppå den andre slik at det blir balanse.
På andresiden stropper du selvsagt liggeunderlag/soveposer.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

AJ skrev:
GTline skrev: Satt og lurte på en ting: AJ, hvorfor kjøper du ikke en grind til å montere på toppen av topp kofferten? Det finnes orginale til både Givi, Kappa osv. Da slipper du å stoppe sammen hele sykkelen :-k :lol
Stroppingen går veldig greit, den. Ikkeno' problem der. Mye kjappere og enklere enn jeg trodde :-)
Har en universalgrind i bestilling, kommer om noen dager iflg. e-post jeg fikk i dag. Men veldig usikker om denne er god nok. Men det kommer jeg tilbake til så snart den dukker opp.

Problemet er enkelt og greit at Givi og de andre kjente merkene ikke passer siden Triumph har vært "lure" nok til å lage noen artige desigmnløsninger i toppbokslokket... Avstanden mellom festepunktene og høyden på festepunktene er ikke forenlig med Triumph toppboksbuen, dessverre...

Hadde grind på Yamaha boksen til TDM'en og det fungerte veldig bra. Men etter turen i dag så tror jeg faktisk at løsningen på bildene også vil fungere helt fint.
AJ brukte topplokket sitt og kreerte en fin pakkeløsning på toppboksen ! :=D>
Selv har jeg som enekjører 2 sidevesker samt mulighet til å stroppe en god del på baksetet ! :mc7
Verre å komme igang,dessverre !
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Ingen spesielle jeg tenkte på når jeg så dette AJ, men her kommer ett bra pakketips til oss alle :-J

http://www.dinside.no/852457/pakk-en-ma ... abinvesken" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Svein2 skrev:Ingen spesielle jeg tenkte på når jeg så dette AJ, men her kommer ett bra pakketips til oss alle :-J

http://www.dinside.no/852457/pakk-en-ma ... abinvesken" onclick="window.open(this.href);return false;
Fantastisk pakketeknikk på den fyren der, gitt!! :oh
Mange gode tips :prf Men er redd det krever mye trening før man blir like god... :-k

Egentlig en genial instruksjonsvideo som mange vil ha nytte av :janikk :
[video]http://www.youtube.com/watch?v=L5UlxHsgD58[/video]

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Det var da mange T-skjorter han skulle ha med...
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Bunadsskift vettu :knegg

BildeBildeBilde
BildeBildeBilde