Husker ikke,
men er som dette http://www.accu-pressure.com/cgi-bin/St ... 6517&pid=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Var og målte mønsterdybden på et nytt Michelin Pilot road 2 dekk i dag. 7 mm mønsterdybde på det dypeste. Målte dekket jeg kjører på, 5 mm dybde etter over 10000 km. Det må vel være bra?. :=D>Gammelgutt skrev:Kjøpte et sett Pirelli Diablo over disk, bakdekket holdt 11500 km på en Daelim lettsykkel. Kjøpte samme dekk til Hyosungen med 30 hk., på Motorsykkeldekk.com og det holdt 10800 km. Tyngere og sterkere sykkel og muligen noe tøffere kjøring, så jeg synes ikke differansen i kjørelengde er noe å si på.
Har nå (kjøpt over disk) Michelin Pilot road 2 bak, 11200 km og masse mønster igjen. Neste kjøper jeg på nettet det er jo halve prisen. Tenkte jeg skulle lure meg til å måle mønsterdybden på et dekk hos forhandler i Norge og så sammenlikne med dekk fra netthandel.
Ja, det må kunne sies å være bra!Gammelgutt skrev:Var og målte mønsterdybden på et nytt Michelin Pilot road 2 dekk i dag. 7 mm mønsterdybde på det dypeste. Målte dekket jeg kjører på, 5 mm dybde etter over 10000 km. Det må vel være bra?. :=D>Gammelgutt skrev:Kjøpte et sett Pirelli Diablo over disk, bakdekket holdt 11500 km på en Daelim lettsykkel. Kjøpte samme dekk til Hyosungen med 30 hk., på Motorsykkeldekk.com og det holdt 10800 km. Tyngere og sterkere sykkel og muligen noe tøffere kjøring, så jeg synes ikke differansen i kjørelengde er noe å si på.
Har nå (kjøpt over disk) Michelin Pilot road 2 bak, 11200 km og masse mønster igjen. Neste kjøper jeg på nettet det er jo halve prisen. Tenkte jeg skulle lure meg til å måle mønsterdybden på et dekk hos forhandler i Norge og så sammenlikne med dekk fra netthandel.
Egentlig skulle jeg vel brukt Lasertec på den gamle rokken min fra 80-tallet,Hvilke dekk kjøpte du da? Jeg kjøpte nettopp Metzeler Z6 interact både foran og bak,
og målte dybden til ca 7mm både foran og bak.
Rottenikken: Hvordan likte du dette dekket? Kjørt noe i regnvær med det? Jeg vurdere nemlig å bytte til M5 neste sesong, har kjørt på Z6 denne sesongen, og er fornøyd med de. Men noen ganger føler jeg meg ikke helt trygt på disse dekkene ved harde nedlegg i skarpe svinger.. Så lurer på hvordan disse er vs Z6..Rottenikken skrev:Jeg valgte å gå ned fra 190/50 til 185/55 for å få sykkelen mere lettstyrt.
Har forøvrig klart å få nesten tusen mil ut av Metzeler M 5 Interact kjøpt på motorsykkeldekk.com, det er jeg fornøyd med siden det er sportsdekk.
Fordekket er mere slitt enn bakdekket![]()
Nå etter nærmere 14000 km trapper dekket ganske mye.Gammelgutt skrev:Var og målte mønsterdybden på et nytt Michelin Pilot road 2 dekk i dag. 7 mm mønsterdybde på det dypeste. Målte dekket jeg kjører på, 5 mm dybde etter over 10000 km. Det må vel være bra?. :=D>Gammelgutt skrev:Kjøpte et sett Pirelli Diablo over disk, bakdekket holdt 11500 km på en Daelim lettsykkel. Kjøpte samme dekk til Hyosungen med 30 hk., på Motorsykkeldekk.com og det holdt 10800 km. Tyngere og sterkere sykkel og muligen noe tøffere kjøring, så jeg synes ikke differansen i kjørelengde er noe å si på.
Hvis du kjører på riktig dekktrykk, og det trapper mye, så kan det kanskje være demperoppsettet ditt som gjør det.Gammelgutt skrev:Nå etter nærmere 14000 km trapper dekket ganske mye.Gammelgutt skrev:Var og målte mønsterdybden på et nytt Michelin Pilot road 2 dekk i dag. 7 mm mønsterdybde på det dypeste. Målte dekket jeg kjører på, 5 mm dybde etter over 10000 km. Det må vel være bra?. :=D>Gammelgutt skrev:Kjøpte et sett Pirelli Diablo over disk, bakdekket holdt 11500 km på en Daelim lettsykkel. Kjøpte samme dekk til Hyosungen med 30 hk., på Motorsykkeldekk.com og det holdt 10800 km. Tyngere og sterkere sykkel og muligen noe tøffere kjøring, så jeg synes ikke differansen i kjørelengde er noe å si på.
Har nå (kjøpt over disk) Michelin Pilot road 2 bak, 11200 km og masse mønster igjen. Neste kjøper jeg på nettet det er jo halve prisen. Tenkte jeg skulle lure meg til å måle mønsterdybden på et dekk hos forhandler i Norge og så sammenlikne med dekk fra netthandel.Har kjørt med riktig lufttrykk.