Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av ejs »

:thumleft
Husker ikke,
men er som dette http://www.accu-pressure.com/cgi-bin/St ... 6517&pid=2" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Dexter »

Har nettopp kjøpt disse jeg: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 515wt_1165" onclick="window.open(this.href);return false;

Trykk iht. til det min sykkel skal ha. Egentlig til bil, men da har jeg 2 foran og 2 bak til 87,- Kroner

Som dem sier: You can choose any pressures so don't worry if the back is different to the front (just let us know what you want and we'll send you them).
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Dexter »

Har forresten et spørsmål... når jeg bytter bakdekk neste gang så ønsker jeg å gå opp fra original dim:

160x60ZR17

til

170x??ZR17

Hva skal det stå der ?? står? Jeg kom frem til 55, men er det riktig?

Men det er visst ikke så nøye. Finner jo ikke dekk med den dimensjonen... Hva kan jeg bytte til for å få en anelse breiere dekk?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Snikkeren »

Du kan vel kjøre 170x60ZR17. Men hvorfor gå opp på bredden? Med originaldim vil jo sykkelen være mer kvikkstyrt enn med et breiere dekk med samme profil. Stemmer ikke dette?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Rottenikken »

Jeg valgte å gå ned fra 190/50 til 185/55 for å få sykkelen mere lettstyrt.

Har forøvrig klart å få nesten tusen mil ut av Metzeler M 5 Interact kjøpt på motorsykkeldekk.com, det er jeg fornøyd med siden det er sportsdekk.

Fordekket er mere slitt enn bakdekket :-k :scratch
Sist redigert av Rottenikken den 18 sep 2010, 19:56, redigert 1 gang totalt.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av ejs »

:thumleft
Må tenke på at bredda som er oppgitt på dekkene ikke alltid stemmer med virkeligheten.
Bakdekket som jeg hadde før var 160/60, målt med skyvelære var det 174 mm.(rubbet mot kjedet)
Nåværende dekk 170/60 er 170 mm.Dette er på 5" felg. Foran har jeg byttet fra 120/60 til 120/70 .Dekkene er mye rundere i profilen,så kyllingstripene er bredere,men sykkelen er mer lettstyrt .

De forrige dekkene var Pilot Road 2
Nåværende er Diablo Strada
:-({|= :-({|= :-({|=
If it ain't broke, I'll break it.

Gammelgutt

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Gammelgutt »

Gammelgutt skrev:Kjøpte et sett Pirelli Diablo over disk, bakdekket holdt 11500 km på en Daelim lettsykkel. Kjøpte samme dekk til Hyosungen med 30 hk., på Motorsykkeldekk.com og det holdt 10800 km. Tyngere og sterkere sykkel og muligen noe tøffere kjøring, så jeg synes ikke differansen i kjørelengde er noe å si på.

Har nå (kjøpt over disk) Michelin Pilot road 2 bak, 11200 km og masse mønster igjen. Neste kjøper jeg på nettet det er jo halve prisen. Tenkte jeg skulle lure meg til å måle mønsterdybden på et dekk hos forhandler i Norge og så sammenlikne med dekk fra netthandel. :scratch
Var og målte mønsterdybden på et nytt Michelin Pilot road 2 dekk i dag. 7 mm mønsterdybde på det dypeste. Målte dekket jeg kjører på, 5 mm dybde etter over 10000 km. Det må vel være bra?. :=D>

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Dexter »

Gammelgutt skrev:
Gammelgutt skrev:Kjøpte et sett Pirelli Diablo over disk, bakdekket holdt 11500 km på en Daelim lettsykkel. Kjøpte samme dekk til Hyosungen med 30 hk., på Motorsykkeldekk.com og det holdt 10800 km. Tyngere og sterkere sykkel og muligen noe tøffere kjøring, så jeg synes ikke differansen i kjørelengde er noe å si på.

Har nå (kjøpt over disk) Michelin Pilot road 2 bak, 11200 km og masse mønster igjen. Neste kjøper jeg på nettet det er jo halve prisen. Tenkte jeg skulle lure meg til å måle mønsterdybden på et dekk hos forhandler i Norge og så sammenlikne med dekk fra netthandel. :scratch
Var og målte mønsterdybden på et nytt Michelin Pilot road 2 dekk i dag. 7 mm mønsterdybde på det dypeste. Målte dekket jeg kjører på, 5 mm dybde etter over 10000 km. Det må vel være bra?. :=D>
Ja, det må kunne sies å være bra!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av SveinT »

Hei,
da har jeg motatt Metzeler dekkene fra motorsykkeldekk.com, det tok en uke.
Fordekket er produsert tidlig i 2009, bakdekket for noen måneder siden.
Maks mønsterdybde foran er ca 4,5 - 5 mm, bak ca 7 mm.
Så det er vel ikke noe uvanlig her.. ;-);)

Jeg kom forresten over en lengre infoartikkel om dekk på MC-Plassen.net
som jeg linker opp her.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Snikkeren »

Hvilke dekk kjøpte du da? Jeg kjøpte nettopp Metzeler Z6 interact både foran og bak, og målte dybden til ca 7mm både foran og bak.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av SveinT »

Hvilke dekk kjøpte du da? Jeg kjøpte nettopp Metzeler Z6 interact både foran og bak,
og målte dybden til ca 7mm både foran og bak.
Egentlig skulle jeg vel brukt Lasertec på den gamle rokken min fra 80-tallet, ;-);)
og utvalget av radialdekk "type smal" er veldig begrenset. (110/80-18 og 130/80-17)
Så det ble Z6 foran og Z2 bak, en kombinasjon som funker etter andres erfaringer.
Har ellers radial (Dunlop D205) på den andre 80 talls 1100 kubikkeren og det funker bra.

toryman49
Innlegg: 1
Registrert: 09 feb 2010, 21:20
Motorsykkelen din: Honda CBR 1100XX

Dekk

Legg inn av toryman49 »

Hei.
Har prøvd diverse dekk på min Superblackbird,men ingen kan måle seg med Michelin Pure Power. :-k
Justert ventilene nylig. ](*,) ,,,,,,,,,,så trangt det er å få ventildeksel på plass.
Enkel jobb igrunnen med verkstedshåndboka på benken. 8)
Sist redigert av AJ den 03 okt 2010, 21:55, redigert 2 ganger totalt.
Begrunnelse: Velkommen med innlegg, toryman49! Flyttet innlegget ditt til en allerede eksisterende dekktråd..

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av d.strand »

Rottenikken skrev:Jeg valgte å gå ned fra 190/50 til 185/55 for å få sykkelen mere lettstyrt.

Har forøvrig klart å få nesten tusen mil ut av Metzeler M 5 Interact kjøpt på motorsykkeldekk.com, det er jeg fornøyd med siden det er sportsdekk.

Fordekket er mere slitt enn bakdekket :-k :scratch
Rottenikken: Hvordan likte du dette dekket? Kjørt noe i regnvær med det? Jeg vurdere nemlig å bytte til M5 neste sesong, har kjørt på Z6 denne sesongen, og er fornøyd med de. Men noen ganger føler jeg meg ikke helt trygt på disse dekkene ved harde nedlegg i skarpe svinger.. Så lurer på hvordan disse er vs Z6..
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Gammelgutt

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Gammelgutt »

Gammelgutt skrev:
Gammelgutt skrev:Kjøpte et sett Pirelli Diablo over disk, bakdekket holdt 11500 km på en Daelim lettsykkel. Kjøpte samme dekk til Hyosungen med 30 hk., på Motorsykkeldekk.com og det holdt 10800 km. Tyngere og sterkere sykkel og muligen noe tøffere kjøring, så jeg synes ikke differansen i kjørelengde er noe å si på.

Har nå (kjøpt over disk) Michelin Pilot road 2 bak, 11200 km og masse mønster igjen. Neste kjøper jeg på nettet det er jo halve prisen. Tenkte jeg skulle lure meg til å måle mønsterdybden på et dekk hos forhandler i Norge og så sammenlikne med dekk fra netthandel. :scratch
Var og målte mønsterdybden på et nytt Michelin Pilot road 2 dekk i dag. 7 mm mønsterdybde på det dypeste. Målte dekket jeg kjører på, 5 mm dybde etter over 10000 km. Det må vel være bra?. :=D>
Nå etter nærmere 14000 km trapper dekket ganske mye. :scratch Har kjørt med riktig lufttrykk.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Snikkeren »

Gammelgutt skrev:
Gammelgutt skrev:
Gammelgutt skrev:Kjøpte et sett Pirelli Diablo over disk, bakdekket holdt 11500 km på en Daelim lettsykkel. Kjøpte samme dekk til Hyosungen med 30 hk., på Motorsykkeldekk.com og det holdt 10800 km. Tyngere og sterkere sykkel og muligen noe tøffere kjøring, så jeg synes ikke differansen i kjørelengde er noe å si på.

Har nå (kjøpt over disk) Michelin Pilot road 2 bak, 11200 km og masse mønster igjen. Neste kjøper jeg på nettet det er jo halve prisen. Tenkte jeg skulle lure meg til å måle mønsterdybden på et dekk hos forhandler i Norge og så sammenlikne med dekk fra netthandel. :scratch
Var og målte mønsterdybden på et nytt Michelin Pilot road 2 dekk i dag. 7 mm mønsterdybde på det dypeste. Målte dekket jeg kjører på, 5 mm dybde etter over 10000 km. Det må vel være bra?. :=D>
Nå etter nærmere 14000 km trapper dekket ganske mye. :scratch Har kjørt med riktig lufttrykk.
Hvis du kjører på riktig dekktrykk, og det trapper mye, så kan det kanskje være demperoppsettet ditt som gjør det.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar