MC kjøring en "sykdom"?
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
MC kjøring en "sykdom"?
Hmmmm..er vi motorsyklister "syke"?
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... orcycling/
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... orcycling/
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Re: MC kjøring en "sykdom"?
Haha til en viss grad vil jeg nok påstå at vi er syke, men lagt ifra på en negativ måte 

WHO (World Health Organization) definerer sykdom som følger:

Så jeg tolker det slik at vi har WHO's fulle støtte i at vi ikke er helt friske nå når vi setter MC inn for vinterlagring...state of complete physical, mental and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity". When these conditions are not fulfilled, then one can be considered to have an illness or be ill.

MC-kjøring er helt klart en psykdom, vel nesten like avhenghetsskapende som spillegalskap og rusmidler. 

- Erman
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Eneste jeg klarte å lese fra den artikkelen er at man kan bruke statistikk på en veldig kreativ måte 

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

lege på psykiatrien på Sanderud Sykehus !

MC-kjøring er ,som mye annet du trives med,helsebringende..!
Men for mye av det gode,eller for brutalt...

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
- Tvinitla
- Motorsykkelen din: BMW R1150RT
Hva er det egentlig som er så fasinerende med MC-kjøring? Du sitter der mil etter mil, time etter time. Kalde fingre, tresmak i ræva og dårlig i ryggen. Dette gjør vi frivillig så ofte vi har mulighet. Jeg klarer ikke helt å sette ord på hva som er drivkraften og så fasinerende.
En kan begynne å lure på om det virkelig er en sykdom.
En kan begynne å lure på om det virkelig er en sykdom.

Mine sykler:
nå BMW R1150RT '01
ex. BMW K1200LT '00
ex. YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 159.000)
ex. SUZUKI GSX 750 ES '85
ex. PUCH SV 175 '59
nå BMW R1150RT '01
ex. BMW K1200LT '00
ex. YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 159.000)
ex. SUZUKI GSX 750 ES '85
ex. PUCH SV 175 '59
-
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Har nettopp kjørt en liten ettermiddags / kvelds tur på ca 15 mil (6-8 grader +) føler meg helt frisk eg , eller ?
-
gleder meg til å kjøre på jobb i morra jeg........sikkert stein gal... 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
er vel en gjeng med galninger 

- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
De gærne har det godt,heter det....

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
Så lenge de ikke selv er klar over at de er gale. Det er værre med oss som vet at vi er det. 

-
- Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Vet egentlig ikke hvor seriøs denne tråden er, men jeg er uansett den eneste som jobber på det av Intruder omtalte "Sanderud Sykehus" som kjører MC dit hver eneste dag. (Stort Psykiatrisk sykehus utenfor Hamar) Vet ikke helt om jeg skal sammenlikne meg med pasientene mine. Det må alltid være en lidelsesopplevelse til stede for å kalle noe en sykdom. Hvis ikke, er patologisk avvik definert som forstyrrelse.
Det er ikke "normalt" å kjøre MC i oktober... Jeg er et avvik blant alle som kjører bil.
Jeg er IKKE syk, men jeg kan gjerne ta en diskusjon på om jeg er "helt forstyrra"... Jeg har en særinteresse. Jeg er lidenskapelig opptatt av noe som ikke alle andre deler med meg. Men, jeg er heller ikke forstyrret i psykiatrisk forstand fordi MC ikke ødelegger for mitt funksjonsnivå. Jeg mestrer hverdagen. Jeg lar ikke MC gå ut over andre viktige ting. Ikke har jeg en avhengighetslidelse heller. Jeg kan velge bilen min uten å få "abstinenser". Men jeg har frivillig lyst til å kjøre MC.
Jeg er helt frisk og koser meg tross kuldegrader, men har et særpreg i form av min lidenskapelige interesse for MC.
Det er ikke "normalt" å kjøre MC i oktober... Jeg er et avvik blant alle som kjører bil.
Jeg er IKKE syk, men jeg kan gjerne ta en diskusjon på om jeg er "helt forstyrra"... Jeg har en særinteresse. Jeg er lidenskapelig opptatt av noe som ikke alle andre deler med meg. Men, jeg er heller ikke forstyrret i psykiatrisk forstand fordi MC ikke ødelegger for mitt funksjonsnivå. Jeg mestrer hverdagen. Jeg lar ikke MC gå ut over andre viktige ting. Ikke har jeg en avhengighetslidelse heller. Jeg kan velge bilen min uten å få "abstinenser". Men jeg har frivillig lyst til å kjøre MC.
Jeg er helt frisk og koser meg tross kuldegrader, men har et særpreg i form av min lidenskapelige interesse for MC.
Nok fra deg om dette, TrondA - her er vi ute etter unnskyldninger for å kunne kjøre mer overfor kone, barn, mor, far, kolleger, osv. Så sitter du her som "fagperson" og tar fra oss alle unnskyldningene

-
Er det vanlig på dette forumet å bli temmet til taushet? Ubehagelig! Håper forumledelsen fikk med seg dette!
TrondA skrev:Er det vanlig på dette forumet å bli temmet til taushet? Ubehagelig! Håper forumledelsen fikk med seg dette!
Herregud mann - det var en spøk....
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Var vel kanskje litt "bråkjekk" denne kommentaren fra Duville...TrondA skrev:Er det vanlig på dette forumet å bli temmet til taushet? Ubehagelig! Håper forumledelsen fikk med seg dette!

Velger å tolke den... skal vi si, humoristisk.
Så håper vi så klart at TrondA og andre som kan ha reagert på posten til Duville, om at de ikke tar det han skrev som "å bli temmet til taushet".
Ingen brukere her på MCsiden.no har fått oppgaven med å "temme noen til taushet" (gi seg selv rollen som moderator...). Bare så det er klinkende klart!
Den oppgaven er det vi i forumledelsen som har. Står også noe om dette i forumreglene våre...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Bra! Valgte å tolke det slik, ja.Duville skrev:TrondA skrev:Er det vanlig på dette forumet å bli temmet til taushet? Ubehagelig! Håper forumledelsen fikk med seg dette!
Men tok likevel med litt mer i den forrige posten jeg skrev, som en liten påminnelse til alle og mest om hvordan vi skriver ting og at det kan oppfattes litt ulikt...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Kanskje det også hadde vært en ide om å minne på at de fleste vanligvis ikke ønsker å drite ut andre med viten og vilje, spesiellt ikke noen man aldri har vært i kontakt med før. Kanskje det er like så viktig å forsøke å tolke det man leser leser på en annen og mindre fientlig måte dersom man tolker det som er skrevet som noe fornærmende og man føler seg tråkket på ved første gjennomlesning!AJ skrev:Bra! Valgte å tolke det slik, ja.Duville skrev:TrondA skrev:Er det vanlig på dette forumet å bli temmet til taushet? Ubehagelig! Håper forumledelsen fikk med seg dette!
Men tok likevel med litt mer i den forrige posten jeg skrev, som en liten påminnelse til alle og mest om hvordan vi skriver ting og at det kan oppfattes litt ulikt...
-
Kan gjerne ta selvkritikk på at jeg tar alle innlegg på forumet seriøst og bokstavelig. Typisk meg. Saken er oppklart som en spøk, men undrer meg likevel over Duvilles siste innlegg der han legger stort ansvar tilbake på lesernes fortolkninger.
Hadde for min del bare lyst til å si noe om sykdommer og motorsykkelkjøring. Det er mitt fag i arbeidstiden og mitt liv i fritiden.
Derfor tilbake til topic;
Motorsykkelen kan skape fellesskap, trivsel og intense opplevelser. Sjelden i seg selv som den døde samlig av matrialer den er, men som redskap for egne drømmer og erfaringer. Når vi kaller den et kunstverk, er det en subjektiv ytring der meingene er delte. Når vi sier den gir de flotteste kjøreopplevelser, kommuniserer vi best med dem som har opplevd dette selv. Motorsykkel er også image, et uttrykk for den subkultur vi ønsker å tilhøre.
De sterkeste vennskap finner vi i klubbene våre, der flere av opplevelsene og meningene deles. Det skaper samhold å vite at vi er sære.
Vi trenger et MC-forum som kan styrke indre samhold etter felles erfaringer med å bli betraktet som "syk".
Hadde for min del bare lyst til å si noe om sykdommer og motorsykkelkjøring. Det er mitt fag i arbeidstiden og mitt liv i fritiden.
Derfor tilbake til topic;
Motorsykkelen kan skape fellesskap, trivsel og intense opplevelser. Sjelden i seg selv som den døde samlig av matrialer den er, men som redskap for egne drømmer og erfaringer. Når vi kaller den et kunstverk, er det en subjektiv ytring der meingene er delte. Når vi sier den gir de flotteste kjøreopplevelser, kommuniserer vi best med dem som har opplevd dette selv. Motorsykkel er også image, et uttrykk for den subkultur vi ønsker å tilhøre.
De sterkeste vennskap finner vi i klubbene våre, der flere av opplevelsene og meningene deles. Det skaper samhold å vite at vi er sære.
Vi trenger et MC-forum som kan styrke indre samhold etter felles erfaringer med å bli betraktet som "syk".
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
TrondA skrev: Vi trenger et MC-forum som kan styrke indre samhold etter felles erfaringer med å bli betraktet som "syk".

Full støtte herfra

- tagesk
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Kontakt:
Siden dere (read my lips: Dere!) har vinter og ikke annet å gjøre kan vi vel dra denne tråden i en annen retning.TrondA skrev:Saken er oppklart som en spøk, men undrer meg likevel over Duvilles siste innlegg der han legger stort ansvar tilbake på lesernes fortolkninger.
Når man leser slike steder som dette, da er det viktig å huske på at man helt ut, fullstendig og uten forbehold selv er ansvarlig for å tolke innholdet.
Det er klart at de som har makten ønsker at det skal være hyggelig her.
Det er imidlertid en fin balansegang, for om det kreves bunnløs forsiktighet å utvise uenighet, eller slippe en (dårlig?) spøk, da er det ingen skikkelige folk som orker å henge omkring.
Huden er til for å holde skitt unna - sørg for at du har så tykk hud som situasjonen krever.
Enten du vil gå uten sko på stranden, eller henge omkring på internett.
Men tilbake til sykdommen: I rapporten fra Fem hav på én dag så dveler jeg ved dette; hvorfor er det ingen som banker seg på
tinningen når noen sier de skal sykle 100 km i gjørme gjennom skogen (Birkerbeineren), sykle 500 km i regnet over Dovre (Styrkeprøven) eller gå 100 km på ski (Wasaloppet)?
Men når jeg vil utfordre meg selv ved å kjøre 1000 miles på én dag, da må jeg forklare meg.
Også her (sorry to say so, but it is true).
Jeg var på middag i helgen med en mann som hadde brukt 250.000 kroner på en Leica S2.
Han har foto som hobby.
Psyk?
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
-
Husk alt med motor er jo livsfarlig.....dessuten er det farlig å leve - vi dør av det....tagesk skrev:Men når jeg vil utfordre meg selv ved å kjøre 1000 miles på én dag, da må jeg forklare meg.
[TaSK]

PS. det siste er at Kanel er farlig....

http://www.kk.no/853524/kanel-kan-gi-leverskader
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Føle dokker virkelig at folk ser på motorsyklister som psyk/sprø/dum o.l.
Det e uhyre sjelden æ møte på folk som gjør det.De reaksjonene æ møte e enten total
mangel på interresse eller nysgjerrighet.Det siste gjerne av menn i 60-70-80 åra som
kjørte selv i ungdommen og fremdeles kjenner suget i ny og ne
Det e uhyre sjelden æ møte på folk som gjør det.De reaksjonene æ møte e enten total
mangel på interresse eller nysgjerrighet.Det siste gjerne av menn i 60-70-80 åra som
kjørte selv i ungdommen og fremdeles kjenner suget i ny og ne