Må si at diskusjonen og veien til enighet ser ut til å være rimelig fastlåst akkurat nå, gitt...
Utfordringen, slik jeg ser det og som jeg kanskje har nevnt til fet kjedsommelige tidligere, er å gjøre alle til lags, som det heter.
Mange MC-kompiser jeg kjenner og som jeg kjører sammen med fra tid til annen, liker å holde jevnt tempo og jevn fart. og
jada! det hender (dessverre...) at vi havner på den gale siden av fartsgrensene av og til. Og et høyt og tydelig
ja! vi synes det er morsomt med svinger hvor vi virkelig kjenner at motorsykkelen
er en motorsykkel :-) Og det hender også at vi utfordrer både oss selv og sykkelen noen ganger på svingete veier. Det samme på veier med bra stigning... I hvert vi som elsker sykler med høyt dreiemoment lavt nede på turtallsregisteret...
Hvorfor nevner jeg disse tingene? Jo, fordi vi er forskjellige - enkelt og greit! Og forskjelligheten i kjøremønster og jakten på kjøreopplevelser (som å kjenne spenningen i litt "heftig" svingkjøring) kommer ikke bare til uttrykk i kjøringen, men også i diskusjoner som dette. Det må vi vel alle akseptere så lenge vi ikke begynner å stemple hverandre eller gi hverandre merkelapper ut fra hvordan vi foretrekker å kjøre, hva slags sykler vi har og meninger vi kommer med både her på MCsiden og når vi møtes langs veien på disse fellesturene våre.
Og fellesturene må jeg si at jeg setter stor pris på! Både når vi er mange og når vi er færre.
Men jeg skal ikke legge skjul på at jeg nok trives med å kjøre sammen med folk som har samme kjøremønster som meg selv. Men sånn er det vel med oss alle, vil jeg tro?
Men det behøver slett ikke bety at jeg og andre ikke kan tilpasse oss de som ikke har... skal vi... like aktiv kjørestil som oss. Men blir det
for stor forskjell mellom vår og andres kjøremønster vil det naturlig nok oppstå en slags interessekonflikt.
Kanskje farlig å nevne eksempler, men jeg gjør det likevel: kjører man på en rimelig godt oversiktlig vei med mange oversiktlige og slake svinger og noen litt mer krappe men fortsatt oversiktlige svinger på godt veidekke i tørt flott vær, så vet jeg at mange vil oppleve (den gode

) svingfølelsen og holder bra fart, mens andre bremser ned 10-15 km, og kanskje mer i forhold til de "sving-glade" og dermed utkrystalliserer det seg gjerne to kjøregrupper som ikke er helt forenlig med kolonnekjøring under slike forhold.
Så utfordringen er, sånn jeg ser det i
min enkle verden, å finne en løsning på dette når vi drar på tur sammen uten å putte hverandre i bås eller utelukke noen fra et godt fellesskap.
Husk; veien er målet! Og det er forskjellige måter å nå målet - enten alene eller sammen med andre som vil nå målet på samme måte.
Og
da tror jeg jammen at jeg har sagt mitt i denne saken