Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Godtvoksen blogg: lufter sine tanker/ideer om MC

Legg inn av Intruder »

Godtvoksen skrev:
Relax skrev: Noen steder der borte sender de ikke utenlands selv om de får penger for det også...så watch out!

Fine bøyler :D
Takker for advarsel. Nå har jeg fått melding fra http://www.usps.com/" onclick="window.open(this.href);return false; om at pakken er sendt, så de sender i alle fall pakker når de får penger. Og veltebøylen er rimeligere en hva jeg må betale her i landet, selv når fraktkostnader på ca 400 kr er regnet med..:-)
Når man ser på avstander synes jeg ikke dette er dyrt..... :skriver :prf
Men det er bare min mening,asså..! :jada:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg har i dag fått mitt nye sete.. :bananas :bananas :bananas , men fikk ikke noe krav om å betale moms eller toll... :-k

Er det noen som har erfaring med pakker som blir sent med Fedex? Kan det hende jeg får regning på moms mv. tilsendt senere?

[img]http://www.cruisercustomizing.com/images/image_4745.jpg[/img]

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Ja se ikke bort fra det. Jeg fikk mva-kravet 1 mnd etter at jeg mottok pakka engang.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev: Er det noen som har erfaring med pakker som blir sent med Fedex? Kan det hende jeg får regning på moms mv. tilsendt senere?
Du bør nok kalkulere med det, ja...
Husker hvilken transportør det var, men mulig det var Fedex, som jeg har opplevd er veldig trege med fakturering. Kommer gjerne, som ArcticTiger, også har erfart, en måned senere eller kanskje til og med enda lenger etter at du har mottatt varen.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Huff, huff...bladde litt tilbake i bloggen og allerede 11. oktober satte jeg Silkesvarten på stallen. Det føles som en evighet siden....og PMS - smertene er i kveld helt forferdelige.. :-k

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Du får gå deg en tur ut i stallen og drikke et par juleøl (eller noe annet julegodt) sammen med Silkesvarten :cheers
Kan hjelpe på humøret det og. Og tenk på stakkars Svarten som står aleine dag etter dag :oh Han setter nok pris på å få besøk snart :D
Klart det er best å være ute å kjøre tur, men koselig å mimre litt i stallen og :thumleft

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

ArcticTiger skrev:Du får gå deg en tur ut i stallen og drikke et par juleøl (eller noe annet julegodt) sammen med Silkesvarten :cheers
Kan hjelpe på humøret det og. Og tenk på stakkars Svarten som står aleine dag etter dag :oh Han setter nok pris på å få besøk snart :D
Klart det er best å være ute å kjøre tur, men koselig å mimre litt i stallen og :thumleft
Hadde han hatt sin egen stall så hadde jeg nok sett til han titt og ofte, men han er plassert sammen med likesinnede og det er fagpersoner som ser til han... :thumleft

Brukeravatar
Bjørn
Motorsykkelen din: KAV. VN800A

Legg inn av Bjørn »

Godtvoksen skrev:Jeg har i dag fått mitt nye sete.. :bananas :bananas :bananas , men fikk ikke noe krav om å betale moms eller toll... :-k

Er det noen som har erfaring med pakker som blir sent med Fedex? Kan det hende jeg får regning på moms mv. tilsendt senere?

[img]http://www.cruisercustomizing.com/images/image_4745.jpg[/img]
Fikk min pakke i dag på posten. Det var 217 kr i fortolling og 517 i moms.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Bjørn skrev: Fikk min pakke i dag på posten. Det var 217 kr i fortolling og 517 i moms.
Hvilken transportør? Var det Fedex? Jeg har alltid tidligere måtte betale moms når jeg har fått pakker fra samme nettsted, men ikke sist gang. De brukt da en annen transportør, og det var som sagt Fedex. Fortsatt har jeg heller ikke fått noe krav om moms eller toll. :8-[

Brukeravatar
Bjørn
Motorsykkelen din: KAV. VN800A

Legg inn av Bjørn »

Godtvoksen skrev:
Bjørn skrev: Fikk min pakke i dag på posten. Det var 217 kr i fortolling og 517 i moms.
Hvilken transportør? Var det Fedex? Jeg har alltid tidligere måtte betale moms når jeg har fått pakker fra samme nettsted, men ikke sist gang. De brukt da en annen transportør, og det var som sagt Fedex. Fortsatt har jeg heller ikke fått noe krav om moms eller toll. :8-[
Posten Norge utland, hentes hos Nico

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Hos FEDEX kommer momsen ikke bare senere: 2-6uker(mnd ekstra med renter på kontoen din), men også mye billigere enn postens gebyrer...vinn-vinn :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Er det virkelig mulig at MC sesongen starter på lørdag... :thumleft

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:Er det virkelig mulig at MC sesongen starter på lørdag... :thumleft

Bilde
Nei, det er ikke mulig :[-(
I hvert fall ikke her i det fastfrosne innlandet... :sk? 25 kalde på kaldeste iflg. tempmåler'n i bilen i dag kl. 07:30... :-|

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:Er det virkelig mulig at MC sesongen starter på lørdag... :thumleft

Bilde
](*,) ](*,) Nå er det like før jeg kjøper meg henger, pakker toalettmappen og starter å bevege med sørover.....pms er tungt å bære :doh

Er det virkelig bare, tørre veier hos deg slik at du faktisk KAN vurdere kjøretur :oh

TrondA
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF

Legg inn av TrondA »

Nå er det så kaldt på vei til jobb at jeg har fått forfrysninger. Nesen er hvit og ansiktet har fått frostblemmer. Minus 20 på Hamar over to uker blir i meste laget. Blir det ikke mildere nå, må jeg få vinterdekk til bilen og jukse litt på fire hjul...

Låst