Gode/dårlige erfaringer med eBay...

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av d.strand »

AJ skrev:
d.strand skrev:Må vel si at jeg bare har gode erfaringer med ebay, så klart er noen selgere som er utrolig trege på å svare, men har alltid fått det jeg har forventet :-)

Men så til det jeg egentlig skulle si... Om det er noen som sliter med selgere som kun sender pakker inne i UK, så må dere bare kontakte meg, så kan dere sende pakken til min leilighet her i England, også sender jeg den videre til dere i Norge eller hvor dere nå enn oppholder dere :thumleft Dere vil heller ikke risikere og måtte betale moms på produktene deres, da jeg sender det som en gave til dere, og moms skal derfor ikke betales :-)
Du verden! enda en gang :oh Denne gang til d.strand :thumleft
Og skynder meg å legge til at jeg fikk uvurderlig god hjelp fra deg, d.strand, da jeg "took the plunge", tror jeg det heter på angelsaksisk, da jeg med skjelvende kjøpefinger klikket på eBay-knappen "Buy now" i håp om å få levert en fungerende brukt gearkasse til Almera'en. Og jammen dukket den også opp etter hvert, men hadde kanskje ikke gjort det hvis ikke d.strand hadde trådt støttende til under prosessen. Og :jada: gearkassa funker fortsatt :overtro

Tror nok at det venter en liten overraskelse fra en takknemlig Almera-eier på den unge englandsstudenten så snart sesongen er i gang igjen, ja! :buddies: :janikk
Slike tibakemeldinger liker jeg å få :thumleft Glad jeg kunne bistå med hjelp i fjor, bare å si ifra om det er noe mer jeg kan hjelpe med ;e
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av d.strand »

Kawasaki skrev:
d.strand skrev:Men så til det jeg egentlig skulle si... Om det er noen som sliter med selgere som kun sender pakker inne i UK, så må dere bare kontakte meg, så kan dere sende pakken til min leilighet her i England, også sender jeg den videre til dere i Norge eller hvor dere nå enn oppholder dere

I mitt tilfelle var problemet at jeg ikke fikk lagt inn bud,pga at selger hadde lagt inn UK som eneste plass han postet til. Ebay.systemet stoppet meg derfor fra å legge inn bud,pga at min profil var registrert i et annet land. Akkurat dette var jeg ikke klar over,trodde at jeg fremdeles kunne legge inn bud og så ta det problemet i etterkant. ;e Her hadde jo jeg vært i kontakt med selger på forhånd,hvor han sier han poster til Norge,no problem. Kanskje han ikke var klar over dette,heller? En lærdom å ta med seg,kanskje.

Så i et tilfelle som dette tror jeg du hadde vært nødt å stå for både budgiving og kanskje betaling for å halt dette iland.

Dessuten så er du vel fornærma på meg enda,etter et lite sleivspark på et annet forum for et års tid siden :punch ;e
Kan ikke si at jeg er det ;e Men pass deg, kommer nok et lite sleivspark tilbake en dag :punch :b_c:
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38043
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av AJ »

d.strand skrev: Slike tibakemeldinger liker jeg å få :thumleft Glad jeg kunne bistå med hjelp i fjor, bare å si ifra om det er noe mer jeg kan hjelpe med ;e
Se ikke bort fra det ;e
Jeg har en Triumph Tiger 1050, 2010 mod. nå, som du kanskje vet?
Og da kan det fort bli aktuelt med bestillinger av deler/utstyr fra opprinnelseslandet hvor du befinner deg... :jada:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av d.strand »

AJ skrev:
d.strand skrev: Slike tibakemeldinger liker jeg å få :thumleft Glad jeg kunne bistå med hjelp i fjor, bare å si ifra om det er noe mer jeg kan hjelpe med ;e
Se ikke bort fra det ;e
Jeg har en Triumph Tiger 1050, 2010 mod. nå, som du kanskje vet?
Og da kan det fort bli aktuelt med bestillinger av deler/utstyr fra opprinnelseslandet hvor du befinner deg... :jada:
Fullt klar over hvilken sykkel du kjører, så er ikke uten grunn til jeg sier at du må si ifra om du trenger hjelp ;e Ligger en Triumph sjappa rett bort i veien her faktisk, så er det noe, så er det bare å si ifra :thumleft
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38043
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av AJ »

Er gutten sin det! :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av d.strand »

Jeg behandler andre slik at jeg selv ønsker å bli behandlet, enkelt og greit. Så den dagen jeg trenger litt AJ-magi, så regner jeg med at du står klar til å være behjelpelig :thumleft
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38043
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av AJ »

d.strand skrev:Jeg behandler andre slik at jeg selv ønsker å bli behandlet, enkelt og greit. Så den dagen jeg trenger litt AJ-magi, så regner jeg med at du står klar til å være behjelpelig :thumleft
Det skal du kunne regne med, ja! :janikk
For øvrig er holdningen og praksisen din et godt kantiansk kategorisk imperativ, så langt jeg kan skjønne :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av Kawasaki »

d.strand skrev:Kan ikke si at jeg er det ;e Men pass deg, kommer nok et lite sleivspark tilbake en dag :punch :b_c:

Hehe,det er bra :thumleft Bare kom med det,sikkert vel fortjent :D
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av d.strand »

AJ skrev:
d.strand skrev:Jeg behandler andre slik at jeg selv ønsker å bli behandlet, enkelt og greit. Så den dagen jeg trenger litt AJ-magi, så regner jeg med at du står klar til å være behjelpelig :thumleft
Det skal du kunne regne med, ja! :janikk
For øvrig er holdningen og praksisen din et godt kantiansk kategorisk imperativ, så langt jeg kan skjønne :thumleft

Gode ord å høre, tusen takk :D Du virker selv som en kjerne-kar, og ser frem til å treffe deg personlig en dag :thumleft
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av d.strand »

Kawasaki skrev:
d.strand skrev:Kan ikke si at jeg er det ;e Men pass deg, kommer nok et lite sleivspark tilbake en dag :punch :b_c:

Hehe,det er bra :thumleft Bare kom med det,sikkert vel fortjent :D
Litt knuffing i hverdagen er lov :thumleft
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av Kawasaki »

Kawasaki skrev:
AJ skrev:Du verden...!
Dette må jo være dagens solskinnshistorie :-)
Men historien er vel strengt tatt ikke helt over før du har mottatt varene... :8-[
Uansett så har du ikke tapt penger i hvert fall...

Den er ikke over,nei.

Men jeg har ingen grunn til å tro at han tuller med meg,og enda mindre å tape.Hadde han vært en luring,så hadde han vel ikke avslått å ta imot forskudd slik som de aller fleste vil ha. Mannen har over 140 positive"feedbacks" = 100% på sin profil,så jeg velger å tro at det er en hederskar som forstår når han har møtt en likemann. :knegg
Han la tilogmed ved et bilde i mailen til meg av sin XT600E som generatoren var feilkjøpt til,sammen med et par andre leketøyer han hadde.

Men så stoler jeg på folk i utgangspunktet,da. (det skulle jeg ikke gjort for noen år siden da jeg handla med en trønder,men det er en annen historie :[-X )

Jaja,12 dager etter at han lovte å sende pakken avgårde så kommer den. Og oppi ligger det ifølge kjærringa noe som ligner på det hun så jeg holdt på å skru på og måle på i godkroken i stua. Selv er jeg ikke hjemme før om et par uker,men mannen har nok sendt det han lovte. Når det gjelder å betale den,så er ikke kjærringa mi kjent med PayPal,og er redd hun skal gjøre noe feil. Selv er jeg i utlandet og kan ikke gå inn på Paypal kontoen min,det har jeg prøvd fra utlandet før,og da låser dem kontoen.Kan ikke brukes fra utenlandsk computer.
Sender mail til selger og spør om han har tålmodihet å vente til over nyttår med betalingen,og gjett hva han svarte: cut and paste:
"Hi Olaf,
glad to here the parcel has arrived, not much is getting out of britain due to us being usless when it snows.
I have no problems waiting for the money,

Take care and enjoy your Christmas,
Regards Jeff"

Det var det jeg sa,det er en hederskar jeg traff på :-)
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av Snikkeren »

Du får huske å gi han meget gode tilbakemeldinger på ebay da. Dette var jo topp service. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38043
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av AJ »

Ser ut til at du har vært heldig, ja.
Vanligvis går det jo helt fint å handler på eBay.
Venter to-tre 'eBay'-pakker selv for tiden, men regner med forsinkelser nå som flytrafikken i England ikke er helt på nivå...
Men har fått sporingsnummer på én av pakkene og sporingen viser at den er sendt fra avsenderlandet, som det heter...
Dukker vel opp romjula, tenker jeg.
Har forøvrig ingen bråhast siden det er snakk om en komfortsal (gel seat) til Tiger'n...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av Kawasaki »

Snikkeren skrev:Du får huske å gi han meget gode tilbakemeldinger på ebay da. Dette var jo topp service. :thumleft

Usikker på om det lar seg gjøre, tror dette kjøpet blir utenom ebay systemet.

Han får være fornøyd med hederlig omtale her,det kan han sikkert leve lenge på ;e
ikkebike.norwegianforum.net

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av Kawasaki »

Da har jeg utvidet mitt ebay-område til Italia også. Var litt skeptisk da jeg forrige fredag kveld betalte 500 kroner til en Italiensk opphugger,men tenkte "skitt au",hva er vel en pølse i slaktetia :knegg

Nå nettopp ringte det på døra,og der stod Bring med en pakke til meg. Og oppi der lå det eksaktlig den kaliperen jeg så på bildet på ebay.Og tilsynelatende i god stand også,ihvertfall ingen korrosjon pga salta veier :thumleft
ikkebike.norwegianforum.net

Svar