Kjøpe 600ccm MC, Honda CBR F3
Kjøpe 600ccm MC, Honda CBR F3
Hei. Har eigentlig slått av meg det meste med to hjul, og skulle vere ferdig med det for ei stund. Men tok lappen på mellomklasse i sommer, og no har eg veldig lyst på ein 600 kubikk.
Lurer eigentlig på om Honda CBR 600 FS 1998 modell er eit bra valg? Sykkelen er gått ca 50k, og han skal ha ca 40k for den.
Takker for alle svar,
Anders
Lurer eigentlig på om Honda CBR 600 FS 1998 modell er eit bra valg? Sykkelen er gått ca 50k, og han skal ha ca 40k for den.
Takker for alle svar,
Anders
Puch X50-4 1982
x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007
x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Kjøpe 600ccm MC, Honda CBR F3
Hei, og velkommen til mcsiden.no.
Jeg synes 40000 hørtes vel mye ut for den sykkelen.
Hva med en Ninja 250? Har hørt mye positivt om den. Ganske rimelig, og du får en sykkel med 2-3 år på baken for 40-50 lapper. I og med at du har lappen på mellomklasse, så passer jo den midt i blinken effektmessig. Når du får lappen på tung selger du den og kjøper noe større.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=25457795" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes 40000 hørtes vel mye ut for den sykkelen.
Hva med en Ninja 250? Har hørt mye positivt om den. Ganske rimelig, og du får en sykkel med 2-3 år på baken for 40-50 lapper. I og med at du har lappen på mellomklasse, så passer jo den midt i blinken effektmessig. Når du får lappen på tung selger du den og kjøper noe større.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=25457795" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Kjøpe 600ccm MC, Honda CBR F3
Tusen takk! :)
Vi får sjå om eg får pruta den ned. Men ein Ninja 250 blir det siste eg hadde kjøpt.
Tipper 125ccm som eg hadde i fjord gjekk bedre enn den slappe 250 med 33 hk fulleffekt, inkludert at
utsjånaden heller ikkje utmerker seg noke særleg.
Er CBR F3 ein pålitelig sykkel? Nokon som veit?
Anders
Vi får sjå om eg får pruta den ned. Men ein Ninja 250 blir det siste eg hadde kjøpt.
Tipper 125ccm som eg hadde i fjord gjekk bedre enn den slappe 250 med 33 hk fulleffekt, inkludert at
utsjånaden heller ikkje utmerker seg noke særleg.
Er CBR F3 ein pålitelig sykkel? Nokon som veit?
Anders
Puch X50-4 1982
x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007
x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Kjøpe 600ccm MC, Honda CBR F3
Ninja 250'en går vel så bra som du har lov til med mellomtung lappen.
Hør med Gammelgutt. Han kjører en sykkel i ca samme klasse som Ninja 250'en.
Men du har kanskje ikke tenkt å kjøre helt lovlig? No skal ikke jeg si noe fra eller til om hva du bør og ikke bør gjøre, men har du tenkt over konsekvensene hvis noe skulle skje når du kjører sykkel som ikke har den effekten du kan kjøre? I verste fall kan du bli sittendes igjen som gjeldsslave resten av livet hvis forsikringsselskapet finner ut av det.
Hør med Gammelgutt. Han kjører en sykkel i ca samme klasse som Ninja 250'en.
Men du har kanskje ikke tenkt å kjøre helt lovlig? No skal ikke jeg si noe fra eller til om hva du bør og ikke bør gjøre, men har du tenkt over konsekvensene hvis noe skulle skje når du kjører sykkel som ikke har den effekten du kan kjøre? I verste fall kan du bli sittendes igjen som gjeldsslave resten av livet hvis forsikringsselskapet finner ut av det.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Kjøpe 600ccm MC, Honda CBR F3

Dersom begge er mellomklasse ,så vil jeg tro ar Hondaen er sløvest.
Honda 186 kg tørrvekt
Ninja 170 kg kjøreklar




If it ain't broke, I'll break it.
Re: Kjøpe 600ccm MC, Honda CBR F3
Hondaen 90-100 hk?
Kawasakien 34 max?
Hondaen 600 kubikk?
Kawasakien 250 kubikk?
Då er det berre å dele vekt på hk, så ser du uten ein kalkulator at Hondaen yter meir
Kawasakien 34 max?
Hondaen 600 kubikk?
Kawasakien 250 kubikk?
Då er det berre å dele vekt på hk, så ser du uten ein kalkulator at Hondaen yter meir

Puch X50-4 1982
x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007
x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007
- jonnykr
- Innlegg: 598
- Registrert: 21 mar 2010, 01:24
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
- Bosted: Sørum Kommune.
Re: Kjøpe 600ccm MC, Honda CBR F3
Fant dette et annet sted. Du svarte ikke på om du hadde tenkt å kjøre lovlig, men jeg forutsetter at det er utgangspunktet og det er også det jeg fant om det basert på:
Mellomklasse Effekt
En mellomklasse sykkel er en sykkel som har opptil 34 hk (hestekrefter), eller 25kW (kiloWatt).
34 hk og maks 0,16 kw/kg
Det er ingen begrensninger på kubikk når det gjelder mellomklasse, så enten det er en 250cc eller 2.4 liter V8, har det ingenting å si.
Jeg skal ikke gå inn på fordeler/ulemper ved stor/liten motor, men hoved fordelen med å ha en litt mindre motor (kubikk) når man skal anskaffe seg en mellomklasse sykkel hvis man tenker effekt, er en bedre effekt/vekt ratio.
Siden man kan maks ha 0,16 kw per kilo (tørrvekt vel?), og maks 25 kw (34 hk)
-> 25kw/0,16 = 156 kg
Da vil i teorien en sykkel som veier 156 kg være den ultimate vekten som mellomklasse sykkel her i landet (hvis du tenker antall krefter/kilogram).
Mellomklasse Effekt
En mellomklasse sykkel er en sykkel som har opptil 34 hk (hestekrefter), eller 25kW (kiloWatt).
34 hk og maks 0,16 kw/kg
Det er ingen begrensninger på kubikk når det gjelder mellomklasse, så enten det er en 250cc eller 2.4 liter V8, har det ingenting å si.
Jeg skal ikke gå inn på fordeler/ulemper ved stor/liten motor, men hoved fordelen med å ha en litt mindre motor (kubikk) når man skal anskaffe seg en mellomklasse sykkel hvis man tenker effekt, er en bedre effekt/vekt ratio.
Siden man kan maks ha 0,16 kw per kilo (tørrvekt vel?), og maks 25 kw (34 hk)
-> 25kw/0,16 = 156 kg
Da vil i teorien en sykkel som veier 156 kg være den ultimate vekten som mellomklasse sykkel her i landet (hvis du tenker antall krefter/kilogram).
Tut & Kjør!
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Kjøpe 600ccm MC, Honda CBR F3
Siden han legger det frem på den måten han gjør så ligger det vel ganske i dagen at han skal kjøre ulovlig.....
kan jo like godt kjøre Hayabusa med turbo da.....
kan jo like godt kjøre Hayabusa med turbo da.....

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 568
- Registrert: 18 nov 2009, 13:57
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
- Bosted: Rogaland
Re: Kjøpe 600ccm MC, Honda CBR F3
Hatt CBR 600 F3 98 mod fulleffekt 110hk fra 2006-2010 (jeg vet ikke forskjellen på den fra FS`en), har nå CBR 600 RR 120hk fulleffekt.
Kjørekomforen er suvern på F3, å en mc så får mye skryt i tester å har lite barnesykdommer. Si den er en sportstourer og Honda, vare motoren lenge. Den skal og være tilgivende for førerfeil å er annbefalt nybegynner mc. Og annbefalt til kvinner da den kan senkes. Midtstøtte er og kjekt. F3 600 fulleffekt drar fort nok til at de fleste biler på veiene må gi tapt å adrenalinet pumpe. Litt dau på midtregisteret så kan kompenseres med stuff, mc`n gire deg ikke like mye opp så mc så plutselig eksplodere ved et gitt turtall, drar mer gjevnt øve.
En kamerat av meg har Ninja zx6r 125HK fulleffekt å den heva han styre mye på med noe han kjøpte på internett si han blei så ødelagte i håndledd/rygg/alt å det så hva.
Kjørekomforen er suvern på F3, å en mc så får mye skryt i tester å har lite barnesykdommer. Si den er en sportstourer og Honda, vare motoren lenge. Den skal og være tilgivende for førerfeil å er annbefalt nybegynner mc. Og annbefalt til kvinner da den kan senkes. Midtstøtte er og kjekt. F3 600 fulleffekt drar fort nok til at de fleste biler på veiene må gi tapt å adrenalinet pumpe. Litt dau på midtregisteret så kan kompenseres med stuff, mc`n gire deg ikke like mye opp så mc så plutselig eksplodere ved et gitt turtall, drar mer gjevnt øve.
En kamerat av meg har Ninja zx6r 125HK fulleffekt å den heva han styre mye på med noe han kjøpte på internett si han blei så ødelagte i håndledd/rygg/alt å det så hva.
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Kjøpe 600ccm MC, Honda CBR F3

Sist redigert av Rottenikken den 25 des 2010, 21:46, redigert 1 gang totalt.
Veien er viktigere enn målet.
- jonnykr
- Innlegg: 598
- Registrert: 21 mar 2010, 01:24
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
- Bosted: Sørum Kommune.
Re: Kjøpe 600ccm MC, Honda CBR F3
Og det sidestiller du med å kjøre en fulleffekt tung MC med mellomklasse lappen?Rottenikken skrev:..hehe over 80 og uten DB-killer, det gjør du hver dag, hehe...mekkern skrev:Siden han legger det frem på den måten han gjør så ligger det vel ganske i dagen at han skal kjøre ulovlig.....
kan jo like godt kjøre Hayabusa med turbo da.....
God Jul!

Tut & Kjør!
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
- jonnykr
- Innlegg: 598
- Registrert: 21 mar 2010, 01:24
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
- Bosted: Sørum Kommune.
Re: Kjøpe 600ccm MC, Honda CBR F3
Jammen det er bra.Rottenikken skrev:..nope!


Tut & Kjør!
- Hjernen
- Innlegg: 802
- Registrert: 14 des 2010, 11:07
- Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
- Bosted: Porsgrunn
Re: Kjøpe 600ccm MC, Honda CBR F3
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26307892
http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_rd_350_1987.php
Noe sånt kan jo også kikkes litt på?? Husker jeg prøvde en sånn på tidlig 90'tallet og husker det var en sykt drag i den lille der, tenker på det nå så virka det villt den gangen men som 20 åring virker vel det meste sykt...
Ikke ser den ut som en stor/tung sykkel heller....
http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_rd_350_1987.php
Noe sånt kan jo også kikkes litt på?? Husker jeg prøvde en sånn på tidlig 90'tallet og husker det var en sykt drag i den lille der, tenker på det nå så virka det villt den gangen men som 20 åring virker vel det meste sykt...

Ikke ser den ut som en stor/tung sykkel heller....

Hvis en gjør slik, funker det da tru??
Member of Festus Mc Porsgrunn.
Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen
Member of Festus Mc Porsgrunn.
Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen