Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Så på TV 2 værmeldinga i går,----du verden.... :redface
Men været ser jeg på YR.no... :-k :doh
Ikke så mye distraksjoner der da.. :jada:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Får aldri med meg værmeldinga på TV 2. Jeg blir så lett distrahert :\m/:

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Personlig holder jeg meg til Metrologisk Institutt for oppdateringer om været i kongeriket. Det vil si NRK og Yr, som jeg anser som fagfolka når det gjelder å spå feil vær. I dag er det -21 her og overskyet, så det er ordentlig vinter på Toten.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Desmo skrev:Personlig holder jeg meg til Metrologisk Institutt for oppdateringer om været i kongeriket. Det vil si NRK og Yr, som jeg anser som fagfolka når det gjelder å spå feil vær. I dag er det -21 her og overskyet, så det er ordentlig vinter på Toten.
Samme temperatur,skillet over Mjøsa er jo helt fjernet etter at bl.a. Høgger`n
Arnulf Paulsen og Ringsaker dannede selskap kastet stridsøksa fra Mjøsbrua....! :lol :=D>

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det begynner å bli en stund siden vi fikk E-6 over på Birisida. Og nå driver dem å lager 4-felt av E-6'n oppover fra Minnesund på sida deres. Det er godt at gamlevegen fortsatt finnes. Den er mer motorsykkelvei. :knegg
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

:prop: :mc3 Herlig med plussgrader,det kan nå diskuteres..... :\m/:
Husker noen nyttårskvelder det var så glatt at rakettoppskyterne måtte
stå på kne..... :knegg :8-[
Og noen nyttårskvelder det var så kaldt at de nesten frøys av seg fingra.... :dontknow
Og de åra de ikke brukte hverken 8) briller eller :notlistening hørselvern ..
Og det året Øystein Sunde opplyste om at det var så.. :oh
Phu---------godt nytt år lell.. :sleepy :rop :cheers :mrgreen :nattinatti :bandana :bb_p: :vin :mc_p:

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Intruder skrev: :prop: :mc3 Herlig med plussgrader,det kan nå diskuteres..... :\m/:
Husker noen nyttårskvelder det var så glatt at rakettoppskyterne måtte
stå på kne..... :knegg :8-[
Og noen nyttårskvelder det var så kaldt at de nesten frøys av seg fingra.... :dontknow
Og de åra de ikke brukte hverken 8) briller eller :notlistening hørselvern ..
Og det året Øystein Sunde opplyste om at det var så.. :oh
Phu---------godt nytt år lell.. :sleepy :rop :cheers :mrgreen :nattinatti :bandana :bb_p: :vin :mc_p:
Godt Nytt År,ja! Det har nå ikke blitt +grader her, men en mild dag likevel.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

I går rundet det +5, idag er det +4. I morgen er det slutt da blir det minus grader igjen. I mars kan du lufte Ducatien igjen.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det hadde jo vært fint med sesongstart i mars, men jeg er skeptisk. Når Mjøsisen har passert Gjøvik i desember ligger det an til en kald og lang ettervinter. Men vi får nå se, det er alltids lov å håpe. :knegg
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Håpet er lysegrønt så vi får håpe. Det er gratis også. Værtegnene her syd for deg er lett forvirrende så det kan nok slå alle rare veier men sent i mars håper jeg det er farbart :thumleft

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Jeg hadde jo min første tur i 2010 i slutten av mars, så det trenger ikke å bli så ille i år heller
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Pollti

Legg inn av Pollti »

Kjørte i midten av mars ifjor tror jeg ? Værste kulda er over sier metrolygene men mars kan jo være en små morsom måned med alle årstidene i løpet av en dag.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jeg sjekka bakover i bloggen min, og fant ut at første tur i 2010 var fredag 9. April. Og det var bare en kort tur på Neil. Sikkert fordi det var nokså kaldt i lufta enda. Om jeg kommer meg ut til den tid i år får vi se. :[-o< Det kan jo bli både før og etter. Time vill sjåvv!
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag er en aldri så liten merkedag i mitt liv. Ferdig med første arbeidsdag med fast ansettelse hos ny arbeidsgiver. Det har vært noen turbulente år i fra 2002 og fram til i dag. Det har vært langtidssykemeldinger, vikariater, tiltak og yrkesrettede attføringer. Det har ikke blitt selveste "drømmejobben" som jeg har sikret meg, men et arbeide jeg kan utføre og være nyttig i. Har blandede erfaringer med gamle aetat og nåværende NAV, men det har ordnet seg til slutt.
Jeg har vært i et tiltak som kalle Arbeid med Bistand i snart ett år nå. Et par feilskjær i starten gav ikke noe uttelling med hensyn til utsikter til jobb. Men så prøvde veileder, saksbehandler NAV og jeg et firma i Vestre Toten i fjor sommer. Der var de villige til å prøve meg en periode med lønn dekket av NAV. Da perioden nærmet seg slutten ville arbeidsgiver gjerne forlenge den til ut året. På slutten av året i fjor hadde vi et møte mellom daglig leder av bedriften veileder og meg. Da spurte daglig leder om jeg kunne tenke meg å fortsette i bedriften i fast jobb. Samtidig var veileder ute og viftet med gulroten lønnstilskudd fra NAV i et halvt år. Jeg sa meg villig til å jobbe der hvis jeg fikk litt annet å gjøre enn det jeg har gjort siden jeg begynte der. Daglig leder sa da at de skulle gjøre sitt beste for å få til det. For han har hele tiden vært klar på at den jobben jeg utførte innholdt tunge løft og mye fysisk arbeid.
Jeg har vært kresen med hvilket firma jeg har valgt å jobbe i. Det er en solid, liten familiebedrift med ca. 20 ansatte. Bedriften heter Tokvam AS. Nå gjelder det bare å beholde jobben jeg har fått karret til meg. For det tar meg snaut 10 minutter å kjøre dit med bil og de har et fint arbeidsmiljø. Lønna er ikke så aller værst heller. Den er i hvertfall bedre enn stønaden fra NAV.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

:bb_p: :rose Gratulerer,håper alt årnær sæ !! Trivsel,vei til jobben og bra lønn har
mye å si ! Dessuten noe å gå til,som uføretrygdet relativt tidlig har jeg erfart at til-
taksløshet inntreffer,så en blir sittende der !! :-k
Depresjoner i tillegg trekker samme vei,å gi seg sjøl et spark i ræva er også vanskelig
i min alder !! :lol
Lykke til Desmo !! :mc1

Nil satis nisi optimum !

Svar