Hei
jackae, bra det løste seg for deg, selv om sesongen 2010 ble kort. Men...nå er det jo 2011 som gjelder.
Når det gjelder hvem som blir målt har jeg selv hatt en erfaring med det. Kjørte sørover fra Trondheim i fjor sommer, i bil. Dro av E6 for å kjøre Østerdalen på Rv3. Jeg lå som bil som bil nummer 2 av 3 stk. RV3 starter med nylagt, bred vei, og et relativt laaangt strekk oppover, med god sikt. Vi var da 3 biler som passerte et vogntog og tok et par bilister i slengen...ingen voldsom hastighet, men nok til at vi hadde "god flyt" inn mot første tettsted
Innset.
Der poppet det frem en svartkledd med markant veiving av et stoppskilt.

Vi hadde kommet inn i en 60 sone, og jeg visste at vi hadde for stor hastighet inn i denne. Jeg satt der da, oberverte at fører i bilen foran pratet med UP...UP vekslet litt med blikket, pekte bakover, så litt på meg...fortsatte samtalen med fører. Jeg likte dette ikke, vi hadde nok kommet oss ned fra hastighet på ca. 100 km/t etter forbikjøringen, ikke økt denne etterpå, men hadde fortsatt i jevnt sig i de kommende svingene inn mot tettstedet....så jeg kjente på meg selv at dette kunne bli stygt i kroner, prikk og eventuelt annet avhengig av hva de hadde sett og målt.

Det ble min tur....UP startet med det sedvanlige god dag og tilhørende høflighetsfraser....jeg var klar med førerkort og vognkort....han fortalte at de hadde måling her i dag, og at vi var mål til en hastighet på litt i overkant av 70 km/t (det var noe sånt

) Uannsett......han kunne fortelle at de hadde kun måling på den første bilen, så med mindre jeg hadde lyst til å være med på et spleiselag, så ville den aktuelle førerern ta "støyten"

. Fikk en "kjør forsiktig-videre-oppfordring", listet meg ut av "køen"...og kjørte videre ....