
JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Jalmar skrev: Lurte i et svakt øyeblikk på om jeg skulle anskaffe en KTM 990 Adventure. En oransje slik en har jo sine positive sider. Det er jo de som påstår at en slik sykkel kan få både det ene og det andre til å reise seg. Men etter at jeg hørte serviceintervalene og prisen på servicene, var det i grunnen bare håret som reiste seg her.

Velkommen tilbake Jalmar

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Takk Bimma :-) Får vel forsøke å være litt mer aktiv framover.Bimma skrev:Jalmar skrev: Lurte i et svakt øyeblikk på om jeg skulle anskaffe en KTM 990 Adventure. En oransje slik en har jo sine positive sider. Det er jo de som påstår at en slik sykkel kan få både det ene og det andre til å reise seg. Men etter at jeg hørte serviceintervalene og prisen på servicene, var det i grunnen bare håret som reiste seg her.![]()
Velkommen tilbake Jalmar
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: JALMAR Skrivekløe igjen...
Aktiv og aktiv...
Nuvel. Jeg rusler da med litt skriving om dagen og natten. Har revidert hjemmesiden min bl.a. Den har liggi brakk siden 2009, men nå har jeg i hvert fall fått sletta det som lå der og begynt så smått med litt nytt innhold. Foreløpig veldig lite, og jeg vet ikke helt åssen jeg skal ha siden ennå. Jeg er også såpass lat at jeg har valgt en web-host som tilbyr sånne ferdige opplegg med templates. Det gir jo klare begrensninger når det gjelder layout og design, og bildegjengivelsen blir ikke allverden. Men det holder for meg. Og jeg gidder rett og slett ikke lære meg alskens HTML og .CSS og alt hva det heter...
Besøk gjerne siden og kommenter hva dere syns. Som sagt er det ikke særlig mye innhold der ennå. Men snart begynner sesongen, og da skal det vel gå an å få noen turreferater og litt bilder der tenker jeg.
http://jalmar-travel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, og så har jeg helt glemt å fortelle at jeg har bytta ut Donken. Etter 8 års tjeneste fikk han avløsning sist høst. Han blei bytta ut med ei fransk, lekker og langbeint ei. Hu heter Madame Noir, og er en 2010-modell C3 1,6 HDI Exclusive. Sprek lita snelle som er veldig økonomisk, og samtidig gjør stort sett det hu får beskjed om. Kan vel ikke be om stort mer da vel???


Nuvel. Jeg rusler da med litt skriving om dagen og natten. Har revidert hjemmesiden min bl.a. Den har liggi brakk siden 2009, men nå har jeg i hvert fall fått sletta det som lå der og begynt så smått med litt nytt innhold. Foreløpig veldig lite, og jeg vet ikke helt åssen jeg skal ha siden ennå. Jeg er også såpass lat at jeg har valgt en web-host som tilbyr sånne ferdige opplegg med templates. Det gir jo klare begrensninger når det gjelder layout og design, og bildegjengivelsen blir ikke allverden. Men det holder for meg. Og jeg gidder rett og slett ikke lære meg alskens HTML og .CSS og alt hva det heter...

Besøk gjerne siden og kommenter hva dere syns. Som sagt er det ikke særlig mye innhold der ennå. Men snart begynner sesongen, og da skal det vel gå an å få noen turreferater og litt bilder der tenker jeg.

http://jalmar-travel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, og så har jeg helt glemt å fortelle at jeg har bytta ut Donken. Etter 8 års tjeneste fikk han avløsning sist høst. Han blei bytta ut med ei fransk, lekker og langbeint ei. Hu heter Madame Noir, og er en 2010-modell C3 1,6 HDI Exclusive. Sprek lita snelle som er veldig økonomisk, og samtidig gjør stort sett det hu får beskjed om. Kan vel ikke be om stort mer da vel???


1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: JALMAR Skrivekløe igjen...
Hallågett Jalmar,må si jeg har savnet solidoxfliret ditt,hørte du skulle brukes som
advarselsmerke på smågodtboksene !!
Selv er jeg aktuell som nytt giftmerke,en ære..(?)
advarselsmerke på smågodtboksene !!

Selv er jeg aktuell som nytt giftmerke,en ære..(?)

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: JALMAR Skrivekløe igjen...
Jøss!!
Produserte de Voyager helt til 2000??
Men bare 1200? Er det bare 4 sylindra og da??
Produserte de Voyager helt til 2000??
Men bare 1200? Er det bare 4 sylindra og da??
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
Re: JALMAR Skrivekløe igjen...
Voyageren blei produsert til og med 2003. De siste årene som 4-sylindret 1200. Jeg vet ikke når de slutta med "the Beast" (6'ern), men det var noen år før. Selv i USA blei aldri den 6-sylindrete 1300 noe særlig suksess. Ikke det at 1200 blei voldsom suksess heller, i forhold til HD og Goldwing. Men det var/er en trofast tilhengerskare som har oppdaget at turbusser kan være svært dynamiske og morsomme i tillegg til svært praktiske, når det står Kawasaki på dem.MaxTron skrev:Jøss!!
Produserte de Voyager helt til 2000??
Men bare 1200? Er det bare 4 sylindra og da??
Kawasaki har begynt å bruke Voyager-navnet på en touring-sykkel igjen. Men dessverre har den Vulcan som base. Og det blei en skuffelse for en stor del av de potensielle kundene, som ønsket seg en stor fullutrustet touringmaskin slik den gamle Voyageren var. De fleste hadde håpet på en tourer der GTR1400 var basen. Silkemyk, økonomisk og råsterk motor kombinert med god beskyttelse mot vind og vær + dynamiske kjøreegenskaper var det som de fleste hadde drømt om som en oppfølger til den gamle Voyageren. Isteden fikk vi en opp-jazzet HD-wannabe med vibrerende v-twin og liten nedleggsvinkel.

Men sånn er det. Det er markedsøkonomien som bestemmer. Og de fleste som har råd til å kjøpe disse syklene bruker dem jo ikke noe særlig uansett. Så da spiller jo ikke hverken kjøreegenskaper eller vibrasjoner noen rolle.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: JALMAR Skrivekløe igjen...
1300 sekseren er jo LEGENDARISK både med og uten "klær", og har alltid trodd at også Voyager'n døde med den. No er ikke dette akkurat den typen sykkler æ interesserer mæ mest for, men når det først er snakk om turbuss er det voyager og Venture som æ syns har vært litt spennende.Jalmar skrev:Voyageren blei produsert til og med 2003. De siste årene som 4-sylindret 1200. Jeg vet ikke når de slutta med "the Beast" (6'ern), men det var noen år før. Selv i USA blei aldri den 6-sylindrete 1300 noe særlig suksess. Ikke det at 1200 blei voldsom suksess heller, i forhold til HD og Goldwing. Men det var/er en trofast tilhengerskare som har oppdaget at turbusser kan være svært dynamiske og morsomme i tillegg til svært praktiske, når det står Kawasaki på dem.MaxTron skrev:Jøss!!
Produserte de Voyager helt til 2000??
Men bare 1200? Er det bare 4 sylindra og da??
Kawasaki har begynt å bruke Voyager-navnet på en touring-sykkel igjen. Men dessverre har den Vulcan som base. Og det blei en skuffelse for en stor del av de potensielle kundene, som ønsket seg en stor fullutrustet touringmaskin slik den gamle Voyageren var. De fleste hadde håpet på en tourer der GTR1400 var basen. Silkemyk, økonomisk og råsterk motor kombinert med god beskyttelse mot vind og vær + dynamiske kjøreegenskaper var det som de fleste hadde drømt om som en oppfølger til den gamle Voyageren. Isteden fikk vi en opp-jazzet HD-wannabe med vibrerende v-twin og liten nedleggsvinkel.![]()
Men sånn er det. Det er markedsøkonomien som bestemmer. Og de fleste som har råd til å kjøpe disse syklene bruker dem jo ikke noe særlig uansett. Så da spiller jo ikke hverken kjøreegenskaper eller vibrasjoner noen rolle.
Den nye Voyager'n burda IKKE het Voyager i det heletatt er nå min mening, men de kunne vel ikke kalle den "Electra Wannabe" heller

Det samma gjeld jo forsåvidt Venture etter 1993.
Synes det hadde vært utrolig tøfft vist Yamaha hadde hatt baller til å relansere en ny ekte Venture basert på gen2 Vmax motoren, kansje 2000ccm og 200nm hadde vært ei fin oppskrift å starte med på en ny turbuss..?
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
Re: JALMAR Skrivekløe igjen...
Jøss, Jalmar har kjøpt seg bil hvor selv taket må skrapes for is! Og tenk hvor godt sommersola kommer til å varme chauffeuren. 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: JALMAR Skrivekløe igjen...
Sommersol... bil... eeeeeeehhhhhhh.... Er det ikke et par små detaljer som skurrer litt ??? 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: JALMAR Skrivekløe igjen...
Nei, jeg kan ikke si det. Det kan jo slumpe til at du må bruke bil i sola. Om det blir sol i sommer. Det gjenstår å se.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Jeg undersøkte det der med oljeskift.Jalmar skrev: Lurte i et svakt øyeblikk på om jeg skulle anskaffe en KTM 990 Adventure.
Det er 23 punkter på den bruksanvisningen

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: JALMAR Skrivekløe igjen...
Gratulerer med at hjemmesdien er oppe og går igjen jalmar..!!Jalmar skrev:
Besøk gjerne siden og kommenter hva dere syns. Som sagt er det ikke særlig mye innhold der ennå. Men snart begynner sesongen, og da skal det vel gå an å få noen turreferater og litt bilder der tenker jeg.![]()
http://jalmar-travel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Men jeg synes nå det er fryktelig trist at alle de gamle turreferatene dine forsvant. Var det ikke mulig å legge dem ut igjen på den nye siden?
Jeg har også lyst til å revidere siden min, men det virker håpløst å få med alle referatene videre inn på ei ny side pga. "halvautomatikken" til one.com

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: JALMAR Skrivekløe igjen...
GRATULERER med snerten snelleJalmar skrev:

Blir spennende å se hvor lenge hun er så ren og pen... husk at damene setter pris på litt godt stell

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com