JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Jalmar »

:mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Bimma »

Jalmar skrev: Lurte i et svakt øyeblikk på om jeg skulle anskaffe en KTM 990 Adventure. En oransje slik en har jo sine positive sider. Det er jo de som påstår at en slik sykkel kan få både det ene og det andre til å reise seg. Men etter at jeg hørte serviceintervalene og prisen på servicene, var det i grunnen bare håret som reiste seg her.
:lol

Velkommen tilbake Jalmar :thumleft
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Jalmar »

Bimma skrev:
Jalmar skrev: Lurte i et svakt øyeblikk på om jeg skulle anskaffe en KTM 990 Adventure. En oransje slik en har jo sine positive sider. Det er jo de som påstår at en slik sykkel kan få både det ene og det andre til å reise seg. Men etter at jeg hørte serviceintervalene og prisen på servicene, var det i grunnen bare håret som reiste seg her.
:lol

Velkommen tilbake Jalmar :thumleft
Takk Bimma :-) Får vel forsøke å være litt mer aktiv framover.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Jalmar »

Aktiv og aktiv... :mk

Nuvel. Jeg rusler da med litt skriving om dagen og natten. Har revidert hjemmesiden min bl.a. Den har liggi brakk siden 2009, men nå har jeg i hvert fall fått sletta det som lå der og begynt så smått med litt nytt innhold. Foreløpig veldig lite, og jeg vet ikke helt åssen jeg skal ha siden ennå. Jeg er også såpass lat at jeg har valgt en web-host som tilbyr sånne ferdige opplegg med templates. Det gir jo klare begrensninger når det gjelder layout og design, og bildegjengivelsen blir ikke allverden. Men det holder for meg. Og jeg gidder rett og slett ikke lære meg alskens HTML og .CSS og alt hva det heter... :8-[

Besøk gjerne siden og kommenter hva dere syns. Som sagt er det ikke særlig mye innhold der ennå. Men snart begynner sesongen, og da skal det vel gå an å få noen turreferater og litt bilder der tenker jeg. :\m/:

http://jalmar-travel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;


Ja, og så har jeg helt glemt å fortelle at jeg har bytta ut Donken. Etter 8 års tjeneste fikk han avløsning sist høst. Han blei bytta ut med ei fransk, lekker og langbeint ei. Hu heter Madame Noir, og er en 2010-modell C3 1,6 HDI Exclusive. Sprek lita snelle som er veldig økonomisk, og samtidig gjør stort sett det hu får beskjed om. Kan vel ikke be om stort mer da vel??? :jada:

Bilde
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Intruder »

Hallågett Jalmar,må si jeg har savnet solidoxfliret ditt,hørte du skulle brukes som
advarselsmerke på smågodtboksene !! 8)
Selv er jeg aktuell som nytt giftmerke,en ære..(?) :jada:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av MaxTron »

Jøss!!

Produserte de Voyager helt til 2000??
Men bare 1200? Er det bare 4 sylindra og da??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Jalmar »

MaxTron skrev:Jøss!!

Produserte de Voyager helt til 2000??
Men bare 1200? Er det bare 4 sylindra og da??
Voyageren blei produsert til og med 2003. De siste årene som 4-sylindret 1200. Jeg vet ikke når de slutta med "the Beast" (6'ern), men det var noen år før. Selv i USA blei aldri den 6-sylindrete 1300 noe særlig suksess. Ikke det at 1200 blei voldsom suksess heller, i forhold til HD og Goldwing. Men det var/er en trofast tilhengerskare som har oppdaget at turbusser kan være svært dynamiske og morsomme i tillegg til svært praktiske, når det står Kawasaki på dem.

Kawasaki har begynt å bruke Voyager-navnet på en touring-sykkel igjen. Men dessverre har den Vulcan som base. Og det blei en skuffelse for en stor del av de potensielle kundene, som ønsket seg en stor fullutrustet touringmaskin slik den gamle Voyageren var. De fleste hadde håpet på en tourer der GTR1400 var basen. Silkemyk, økonomisk og råsterk motor kombinert med god beskyttelse mot vind og vær + dynamiske kjøreegenskaper var det som de fleste hadde drømt om som en oppfølger til den gamle Voyageren. Isteden fikk vi en opp-jazzet HD-wannabe med vibrerende v-twin og liten nedleggsvinkel. :sorry

Men sånn er det. Det er markedsøkonomien som bestemmer. Og de fleste som har råd til å kjøpe disse syklene bruker dem jo ikke noe særlig uansett. Så da spiller jo ikke hverken kjøreegenskaper eller vibrasjoner noen rolle. :dontknow
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Pollti »

Så fint køstøm skilt du har :janikk

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av MaxTron »

Jalmar skrev:
MaxTron skrev:Jøss!!

Produserte de Voyager helt til 2000??
Men bare 1200? Er det bare 4 sylindra og da??
Voyageren blei produsert til og med 2003. De siste årene som 4-sylindret 1200. Jeg vet ikke når de slutta med "the Beast" (6'ern), men det var noen år før. Selv i USA blei aldri den 6-sylindrete 1300 noe særlig suksess. Ikke det at 1200 blei voldsom suksess heller, i forhold til HD og Goldwing. Men det var/er en trofast tilhengerskare som har oppdaget at turbusser kan være svært dynamiske og morsomme i tillegg til svært praktiske, når det står Kawasaki på dem.

Kawasaki har begynt å bruke Voyager-navnet på en touring-sykkel igjen. Men dessverre har den Vulcan som base. Og det blei en skuffelse for en stor del av de potensielle kundene, som ønsket seg en stor fullutrustet touringmaskin slik den gamle Voyageren var. De fleste hadde håpet på en tourer der GTR1400 var basen. Silkemyk, økonomisk og råsterk motor kombinert med god beskyttelse mot vind og vær + dynamiske kjøreegenskaper var det som de fleste hadde drømt om som en oppfølger til den gamle Voyageren. Isteden fikk vi en opp-jazzet HD-wannabe med vibrerende v-twin og liten nedleggsvinkel. :sorry

Men sånn er det. Det er markedsøkonomien som bestemmer. Og de fleste som har råd til å kjøpe disse syklene bruker dem jo ikke noe særlig uansett. Så da spiller jo ikke hverken kjøreegenskaper eller vibrasjoner noen rolle. :dontknow
1300 sekseren er jo LEGENDARISK både med og uten "klær", og har alltid trodd at også Voyager'n døde med den. No er ikke dette akkurat den typen sykkler æ interesserer mæ mest for, men når det først er snakk om turbuss er det voyager og Venture som æ syns har vært litt spennende.

Den nye Voyager'n burda IKKE het Voyager i det heletatt er nå min mening, men de kunne vel ikke kalle den "Electra Wannabe" heller :lol
Det samma gjeld jo forsåvidt Venture etter 1993.

Synes det hadde vært utrolig tøfft vist Yamaha hadde hatt baller til å relansere en ny ekte Venture basert på gen2 Vmax motoren, kansje 2000ccm og 200nm hadde vært ei fin oppskrift å starte med på en ny turbuss..?
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Desmo »

Jøss, Jalmar har kjøpt seg bil hvor selv taket må skrapes for is! Og tenk hvor godt sommersola kommer til å varme chauffeuren. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Jalmar »

Sommersol... bil... eeeeeeehhhhhhh.... Er det ikke et par små detaljer som skurrer litt ??? :-k
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Desmo »

Nei, jeg kan ikke si det. Det kan jo slumpe til at du bruke bil i sola. Om det blir sol i sommer. Det gjenstår å se.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av tagesk »

Jalmar skrev: Lurte i et svakt øyeblikk på om jeg skulle anskaffe en KTM 990 Adventure.
Jeg undersøkte det der med oljeskift.
Det er 23 punkter på den bruksanvisningen :oh

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Bimma »

Jalmar skrev:
Besøk gjerne siden og kommenter hva dere syns. Som sagt er det ikke særlig mye innhold der ennå. Men snart begynner sesongen, og da skal det vel gå an å få noen turreferater og litt bilder der tenker jeg. :\m/:

http://jalmar-travel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gratulerer med at hjemmesdien er oppe og går igjen jalmar..!! :prf Dette bli bra...!!!!
Men jeg synes nå det er fryktelig trist at alle de gamle turreferatene dine forsvant. Var det ikke mulig å legge dem ut igjen på den nye siden?
Jeg har også lyst til å revidere siden min, men det virker håpløst å få med alle referatene videre inn på ei ny side pga. "halvautomatikken" til one.com :sorry
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: JALMAR Skrivekløe igjen...

Legg inn av Bimma »

Jalmar skrev: Bilde
GRATULERER med snerten snelle :prf
Blir spennende å se hvor lenge hun er så ren og pen... husk at damene setter pris på litt godt stell :knegg
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Svar