Baron von Waffel skrev:Verst er det på V-strom 650 som har en og som har hull der den andre burde vært. Så pottemessig er Tiger´n feil i mine øyne.
Sånn er det på Tiger'n også; bakskjermen (om man kan kalle den det...) hvor blinklys og skilt er plassert er likt utformet på begge sider, dvs. en slags åpning som gir plass til potta på høyre side.
Sjekk Speed og Street Triple syklene hvor det er en høytsittende potte på hver side.
Triumph kunne selvfølgelig gjort det samme med Tiger'n... Hvorfor det det
ikke er gjort har jeg ikkeno' svar på, men ingeniører og designere hos fabrikken i Hinckley, UK har helt sikkert sine grunner for at det ble slik...
På en annen side har denne ene potta vært et av karaktertrekkene til Tiger'n i en årrekke allerede og dermed ingen grunn til endring, er vel kanskje tanken hos Triumph-folkene...
Samme med TDM'en, for øvrig. Ingen endring på den heller tross trendsvingninger når det gjelder potteplassering den tiden denne modellen har vært i produksjon som både 850 og 900.
